Wpis z mikrobloga

@markyslim: skoro deus ex nie jest dla ciebie fpsem to czemu niby cp miałby być? sam na początku piszesz że skoro jest z pierwszej osoby to nie jest rpgiem, potem zmieniasz zdanie że deus ex to już jest fps-rpg. Spójrz np jeszcze na thiefa, jest z pierwszej osoby, ma łuk i strzały więc się strzela ale nigdy byś tego fpsem nie nazwał.
@markyslim: ( ͡º ͜ʖ͡º)
A tak w temacie, myślę że trzeba poczekać i dać Redom kredyt zaufania. Oglądam na bieżąco relacje, wrażenia na YT ludzi, którzy byli na zamkniętym pokazie i określali się jako ludzie z wysokimi oczekiwaniami z obawami ze gra nie ma szans sprostać tym wymaganiom. Po wyjsciu z pokazu zbierali szczęki z podłogi, opowiadali jak widok FPP wzmaga immersję, nadaje sensu implantom wzrokowym.
@vvit0: no tez mam taką nadzieję ( ͡° ͜ʖ ͡°) W grach z widokiem z pierwszej osoby odrzuca mnie płaskość poruszania się. Coś jakbym płynął w powietrzu. Chociaż w takim Far Cry dało się odczuć ruchy nóg, biodra i barków i chyba dlatego były to jedyne gry z takim widokiem przy których się dobrze bawiłem i je skończyłem.
FPP + broń dystansowa = FPS


@markyslim: gatunek gier raczej określa się na podstawie tego ile czasu poświęca się na czynności które się wykonuje.

Na przykład: jeżeli w takim Mass Effect-cie 60% - 70% gameplay-u to strzelanie to gra kwalifikuje się pod TPS z elementami RPG.

Inny przykład: Portal, perspektywa FPP i masz broń dystansową. Nikt o zdrowych zmysłach nie powie, że Portal to strzelanka skoro przez jakieś 90% czasu rozwiązuje