Wpis z mikrobloga

Nie wierzę, że między 150kmh a 190kmh jest tylko 20% różnicy w spalaniu.

Opór aerodynamiczny jest uzależniony od kwadratu prędkości, więc z samej delty wychodzi 60% więcej samego oporu powietrza.


@hipodrom: O ile w kwestii oporu powietrza masz rację (o ile np. auto nie posiada aktywnych spojlerów), o tyle tutaj dochodzi kwestia sprawności silnika - zwykle istnieje jakiś punkt, w którym silnik potrafi przemienić jak najwięcej energii w postaci paliwa na energię kinetyczną.

Z mojej wiedzy dla wolnossących silników benzynowych punkt ten zwykle znajduje się gdzieś w okolicach maksymalnego momentu
  • Odpowiedz
@AE86: dzięki za komentarz.

Tak, przy 90-120 na pewno nie będzie takiej różnicy, ale faktycznie wtedy jest inna sprawność silnika. Przykładowo u mnie max moment obrotowy jest przy ~~2250 obr/min. Na 6. biegu daje to prędkość ~130kmh. Czyli wychodzi na to, że opłaca się rozpędzać do tych 130-140kmh, a później już nie bardzo. No chyba, że ktoś ma bardzo mocny silnik.
  • Odpowiedz
Czyli wychodzi na to, że opłaca się rozpędzać do tych 130-140kmh, a później już nie bardzo. No chyba, że ktoś ma bardzo mocny silnik.


@hipodrom: Po obrotomierzu widzę, że chyba masz diesla, więc pewnie masz też turbo, wtedy sytuacja się już trochę komplikuje, nie pamiętam charakterystyki diesli też tutaj.

Generalnie to z moją stycznością z niemieckimi autami z lat 90 i początku 00, to w tamtym okresie raczej producenci aut
  • Odpowiedz
@hipodrom: XDDD nie dosc ze stwarzasz zagrozenie z ktorym tak walczysz robiac fotke podczas prowadzenia to w dodatku stwarzasz zagrozenie spowalniajac inne samochody no a po trzecie jedziesz szrotem co przy #!$%@? 110kmh grzeje na 2k rpm, co tam masz 3 biegi? XDDD
  • Odpowiedz
Widząc 800 plusów przy komentarzu, że prędkość @hipodrom wzbudza agresję mam po prostu opad szczęki. No WTF? I ta lawina komentarzy, że na autostradzie jedziemy 140 i koniec (czy, idąc tym tokiem rozumowania, na niemieckich autostradach, gdzie nie ma limitu, należałoby jechać z butem w podłodze?). Taką reakcję Wykopków potrafię sobie wytłumaczyć tylko tym, że większość kierowców na tym portalu dopłaca do swojego OC ze względu na wiek. Nawiasem mówiąc jestem
  • Odpowiedz
Sam jeżdżę sporo szybciej, ale te 110 to na szczęście nie jest jakiś wielki zawalidroga. Jak jedzie prawym można potraktować go jako ciężarówkę (a jedzie nawet szybciej), więc wolno ale bez przesady. Gorzej jak wjeżdżają ludzie na autostradę i jadą 70/80.

Rozumiem i pochwalam, ze ktoś nie czuje się pewnie to jedzie wolniej. Tylko dla prędkości trochę więcej niż połowa dopuszczalnej niech po prostu nie jeździ autostradami.
  • Odpowiedz