Wpis z mikrobloga

Nie wiem, czy była rozmowa na ten temat ale nowe rowery metropolitarne #mevo w trójmieście będą w 100% elektryczne. To oznacza, że w ogóle nie będzie zwykłych rowerów. Czy waszym zdaniem to dobrze? Moim zdaniem nie, bo:

1. Rowery elektryczne są znacznie cięższe niż zwykłe. Powodzenia przy noszeniu na schodach, czy przenoszeniu z innego powodu.

2. Rowery wymagają ładowania, a w systemie trójmiejskiego roweru każdy rower będzie można zostawiać poza stacją. Oznacza to, że rowery elektryczne nie będą się ładować, bo każdy będzie mógł je zostawiać gdzie chce.

3. Jak rower się rozładuje, to będziecie jechać 20 kg klocem bez żadnego wspomagania.

4. Firma Nextbike ma 10 godzin na wymianę baterii po rozładowaniu. Czyli jak ktoś wypożyczy rower o godzinie 07:00, a rozładuje się on o 09:00, to firma wymieni baterię dopiero o 19:00. Czyli przez cały dzień ludzie będą jeździć rozładowanym, ciężkim rowerem.

5. Rowery elektryczne są znacznie bardziej skomplikowane / czasochłonne w naprawie.

6. Rowery elektryczne są łakomym kąskiem dla pato-złodziejstwa.

7. Nie każdy ma ochotę być wspomagany przez silnik elektryczny, niektórym odbiera to frajdę w jeździe.

8. Rowery elektryczne są droższe w zakupie. Za tę samą cenę można by kupić znacznie więcej zwykłych rowerów.

Także jestem na "nie" jeżeli chodzi o flotę rowerów składającą się w 100% z elektryków ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#trojmiasto #gdansk #gdynia #sopot #rower
dziobnij2 - Nie wiem, czy była rozmowa na ten temat ale nowe rowery metropolitarne #m...

źródło: comment_7FodhykL2LnonrNtxEZG1E0C4n8I03JJ.jpg

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@dziobnij2 ale p------y pomysł xDD oby w Szczecinie tego nie wprowadzili. Przecież rower to jest rower - trzeba pedałować. Poruszać się. Jak już chcą coś elektrycznego to mogli dać lekkie hulajnogi czy coś podobnego .
  • Odpowiedz
@dziobnij2:
ad. 1 Do piwnicy nie wolno a po mieście to dodatkowy powód aby wszędzie pochylnie dać - będzie lepiej dla każdego rowerzysty.
ad. 2 Postawienie poza stacją to dodatkowy koszt a oddanie do stacji kasa na konto. Raczej będą w stacjach stać.
ad. 3 Do najbliższej stacji gdzie wymiana na naładowany. Po płaskim nie jest dużo ciężej.
ad. 4 Dziwisz się im? Po krzakach będzie 100 osób szukać każdego rozładowanego roweru aby kary umownej nie płacić? Ładowanie w stacjach, na stacji wybierasz naładowany lub na najbliższej podmieniasz.
ad. 5 W detalu tak, w hurcie gdzie wymienia się całe moduły to niekoniecznie. Mogą być nawet łatwiejsze. Wszystko zależy
  • Odpowiedz