Wpis z mikrobloga

Jak to właściwie jest?

Wszędzie piszą że brakuje programistów. Na wypoku piszą ludzie że wystarczy nauczyć się porządnie w pół roku i już pierwsza praca jest. A tymczasem prawdziwe życie mówi co innego.

Jestem na 2 roku informatyki(Politechnika w jednym z większych miast w Polsce) ale mam kolegów na 4 roku i mówią mi że lipa. W ich klasie tylko jakieś 10-15% osób pracuje już jako programista. Ciągle spotykam się z opiniami ze na 2 roku studiów to już powinienem z łatwością znaleźć prace hehe. Ale od początku:

uczę się na poważnie(czyli codziennie kilka godzin programowania w #java od pół roku(nie poważnie czyli raz na jakiś czas od początku studiów. Mam za sobą kilka prostych aplikacji konsolowych oraz bardziej rozbudowaną aplikacje okienkową (własny projekt - wraz z bazą danych, wzorcami, git, maven, testy - narazie desktop bez serwera) oraz projekt akademicki-grupowy również lecz tym razem z użyciem architektury trójwarstwowej. No i co, wysyłałem CV, chodziłem po Meet Up'ach i nie było szans nawet dostać się na staż. Często w odpowiedzi dostawałem: zapraszamy na 5 roku studiów lub jak będę absolwentem. Np. w ofercie stażu było napisane: test teoretyczny z wiedzy akademickiej - java + sql. Przychodzę a tam pytania ze springa, hibernate i innych frameworków javowych xD. No nic myślę, trudno.
Pytałem się kolegów na 4 roku dlaczego jeszcze nie pracują. Przecież od 2 lat uczą się samodzielnie programowania. Jednak dostają tylko zaproszenia na staże a o stanowisku juniora mogą tylko pomarzyć. Wymagania są podobno spore a większość pracodawców patrzy na doświadczenie komercyjne i projekty na studiach czy staże mało ich interesują.

Tak wiec zastanawiam się bo sporo ludzi pisze ze na 2 roku studiów to już praca jest bez problemu albo takie farmazony że wystarczy się pouczyć przez pół roku samodzielnie i już praca programisty czeka: przestańcie trollować.