Wpis z mikrobloga

#blender #python #kiciochpyta #grafika3d
Chcę wywalić z obiektu elementy(face) z teksturą, której nazwa zaczyna się na "P:"
Wymyśliłem, że można by połączyć wsystkie te materiały w jakiś jeden, i cały taki wywalić. No ale nie umiem tego zrobić. Na zabawie w Pythona poległem, nie umiem się dobrać do konkretnych faceów i materiałów do nich podpiętych. Anyone?

Całość jest jednym obiektem
Pobierz Movet - #blender #python #kiciochpyta #grafika3d 
Chcę wywalić z obiektu elementy(fa...
źródło: comment_5hU00YHCy8eaUXWHomCt1ZhMHSlzmEC3.jpg
  • 11
@Movet: W przypadku otwartego pliku i aktywnego obiektu, na którym mają polecieć polygony, działa mi taki skrypt. Nie wiem natomiast, jak to zautomatyzować na wiele plików i dziś już dłużej przy tym nie posiedzę. Daję to co mam ;)

import bpy

obj = bpy.context.activeobject
mesh = obj.data

for face in mesh.polygons:
mat
index = face.materialindex
mat
name = mesh.materials[matindex].name
print(mat
name)
if matname.startswith('p'):
face.select = 1

bpy.ops.object.mode