Miruny jak macie zrobioną sieć obronną? Działka laserowe, zwykłe, miny? Szukam trochę inspiracji do zrobienia jakieś zautomatyzowanej obrony gdzie wszystko samo się robi (。◕‿‿◕。) #factorio
@datmoor: lasery potrafią w momencie ataku niemiłosiernie wyżyłować zużycie prądu, ale jeżeli jesteś w stanie to ogarnąć, to są spoko. Automatyka obrony jest banalna, jak lasery to wystarczy prąd, jak zwykle wieżyczki to dostarczać amunicję (drony, belty, pociągi). Oczywiście wszystko pokryte zasięgiem roboportów i naprawiane na bieżąco.
@frogi16: No właśnie widziałem gdzieś tak zrobione lasery, że prąd do nich tylko dochodził tylko wtedy jak wróg atakował, a to było wykrywane przez to że ilość magazynków w skrzynce zaopatrującej zwykłą wieżyczkę spadła.
Zastanawia mnie zaopatrzenie obrony w np, magazynki czy repair kity - jeden centralny punkt do którego doprowadzam itemy, a stamtąd są one rozprowadzane na całą sieć obronną, czy kilkanaście takich punktów zaopatrujących mniejsze odcinki obronne
@datmoor: wieżyczki na idle dużo energii nie zużywają, problem się pojawia jak naraz odpala się ich 20. Jeżeli nie zwiększono pojemności akumulatorów od kiedy grałem ostatnio, to takie włączenie się obrony na długim odcinku powoduje natychmiastowy peak zużycia i drenaż prądu z sieci.
Co do centralizacji to jakoś to i tak musisz dostarczyć do wieżyczek amunicję, więc to chyba debata o niczym. Repair kity dajesz do roboportów.
@foxbond: nie dobilem nigdy do kilkudziesięciu tysięcy, grałem też że dwie wersje temu, ale u mnie nie było z tym jakichś problemów i wieżyczki stanowiły co najwyżej połowę zapotrzebowania na prąd całej bazy. Za to w razie dużego ataku wybijało je w kosmos.
@foxbond: ja lubię robić skomplikowane systemy i przesadnie rajdy mi w tym przeszkadzają, więc gram na standardowych ustawieniach zajadłości moobów. Za to rzeczy, jakie ta gra pozwala odstawiać z automatyką to cudo, ostatnio zrobiłem centralnie planowany system zaopatrywania w surowce pociągami. Kilometry kabli, ale działa jak marzenie, na trasie zawsze są tylko pociągi, które powinny, do tego odwiedzają tylko te stacje, które potrzebują odwiedzenia. Ot, marzenie komunistów ( ͡°͜
@datmoor: Zużycie amunicji przez zwykłe Zużycie repair packa przez drona do naprawy muru Zmniejszenie/wahanie się poziomu cieczy w zbiorniku (aktywacja miotaczy ognia) Zużycie energii przez jedną wieżę laserową (jedna na stałe podłaczona przez akumulator, jak na nim spadnie ładunek to właczasz wszystkie pozostałe z normalnej sieci)
Jeszcze z dwa sprytne jakieś były ale nie pamietam
#factorio
Zastanawia mnie zaopatrzenie obrony w np, magazynki czy repair kity - jeden centralny punkt do którego doprowadzam itemy, a stamtąd są one rozprowadzane na całą sieć obronną, czy kilkanaście takich punktów zaopatrujących mniejsze odcinki obronne
Co do centralizacji to jakoś to i tak musisz dostarczyć do wieżyczek amunicję, więc to chyba debata o niczym. Repair kity dajesz do roboportów.
http://fbpviewer.trakos.pl/b/L_2RZMIF0-Ux6BR7s28GADYUi8w :P
@frogi16
Jak nie ma w roboporcie to bierze ze skrzynek, wiec czasem warto pododawac blizej muru.
Najprostsze to lasery, najmocniejsze (po badaniach) gun turrety, największa satysfakcja - miotacze ognia :> (ale potrzebują one wsparcie innych typów)
@foxbond: Jakiś pomysł na wykrycie kiedy je włączyć? Inny o tego o którym pisałem wyżej
Zużycie amunicji przez zwykłe
Zużycie repair packa przez drona do naprawy muru
Zmniejszenie/wahanie się poziomu cieczy w zbiorniku (aktywacja miotaczy ognia)
Zużycie energii przez jedną wieżę laserową (jedna na stałe podłaczona przez akumulator, jak na nim spadnie ładunek to właczasz wszystkie pozostałe z normalnej sieci)
Jeszcze z dwa sprytne jakieś były ale nie pamietam