Wpis z mikrobloga

Test wydajności Far Cry 5 PC
Pewne rzeczy są niezmienne - podatki, śmierć i schematy produkcji Ubisoftu, które w przypadku Far Cry zdążyliśmy dogłębnie poznać na przestrzeni dekady, odkąd francuski gigant zarządza rozwojem marki. Jednym graczom to pasuje, innym mniej. Pytanie jak tym razem mają się wymagania sprzętowe? W skrócie nie należą do wygórowanych, ustawienia 1920x1080 Ultra obsłużą nawet stosunkowo słabe konfiguracje.

https://www.purepc.pl/karty_graficzne/test_wydajnosci_far_cry_5_pc_wymagania_adekwatne_do_grafiki

---
Jakby nie patrzeć - GeForce GTX 1060 / GTX 980 albo Radeon RX 480 / R9 390X bez problemu sobie poradzą z generowaniem ponad 60 FPS na FullHD i ustawieniach Ultra, co ostatnimi czasy zdarza się coraz rzadziej w przypadku tytułów AAA. Ponadto, niewielkie różnice między Medium, High i Ultra sprawiają, że nawet posiadacze GTX 960 i R9 380 niewiele stracą. Jeśli natomiast chodzi o ogólne spostrzeżenia, to karty czerwonych wypadają tutaj porównywalnie do Zielonych, mimo zastosowania Rapid Packed Math i Shader Intrinsic, które powinny zapewnić im większą przewagę. Topowa Vega plasuje się pomiędzy GTX 1080 i GTX 1080 Ti, reszta (może poza R9 Fury X) dotrzymuje kroku klasowym konkurentom. Niestety, jakość oprawy graficznej względem Far Cry: Primal praktycznie stanęła w miejscu. Wszystko już widzieliśmy wcześniej, żadnych nowych efektów nie wprowadzono, silnik renderujący i fizyczny żywcem przeniesiono z poprzednika. Odnosimy nawet wrażenie, że refleksy i promienie świetlne lepiej wyglądały w Primalu. Dlatego określanie Fac Cry 5 mianem produkcji dobrze zoptymalizowanej byłoby pewnym niedomówieniem, skoro zawdzięcza to głównie progresowi hardware przy jednoczesnej stagnacji software. Analizując wykresy trzeba również pamiętać o zmiennej charakterystyce lokacji - tereny zielone obciążają przede wszystkim układ graficzny, ale wystarczy wejść do dowolnego miasteczka albo posterunku, żeby procesor przypomniał o swoim istnieniu.

No właśnie... z procesorami jest pewien kłopot, ponieważ Dunia Engine to niemłoda technologia, która wykorzystuje maksymalnie cztery rdzenie, nie potrafiąc spożytkować zasobów HT i SMT. Dlatego wyniki w takich scenariuszach są spłaszczone. Powyżej czterech rdzeni liczy się wyłącznie taktowanie, wydajność pojedynczego wątku i ilość pamięci podręcznej. W przypadku Intela dyskomfort mogą odczuwać posiadacze modeli 2R/4W, które w bardzo rozrywkowych misjach (Fall's End) miewały problem z utrzymaniem stabilnych 60 klatek na sekundę. Natomiast procesory AMD Ryzen ze względu na słabszą wydajność jednowątkową oraz niższe taktowania, wypadają znacznie gorzej od Coffee i Kaby Lake - Ryzen 7 1700 tylko nieznacznie wyprzedza Pentium G4560, zaś różnice między cztero-, sześcio- i ośmiordzeniowymi wariantami przy identycznym zegarze są marginalne (podobnie zresztą jak u Intela).

#purepc #pcmasterrace #farcry5 #gry #komputery #hardware

PS. Co do testów procesorów, a dokładniej Ryzenów - mieliśmy przygotowaną całą rodzinkę. Niestety, Uplay po kilku zmianach platformy stwierdził, że wystarczy i zablokował nam dostęp. Na domiar złego testowy zapis gry na drugim koncie nie działa. Jak sytuacja zostanie opanowana to dodane zostaną jeszcze R3 1200 i R5 1500X.
Pobierz PurePCpl - Test wydajności Far Cry 5 PC
Pewne rzeczy są niezmienne - podatki, śmierć...
źródło: comment_ZTxMecDQcB0TPrzPVUEjpwjcGo6GEjh2.jpg
  • 8
GTX 1070 98 fpsów, GTX 1080 100 fpsów, lol

Niestety, jakość oprawy graficznej względem Far Cry: Primal praktycznie stanęła w miejscu. Wszystko już widzieliśmy wcześniej, żadnych nowych efektów nie wprowadzono, silnik renderujący i fizyczny żywcem przeniesiono z poprzednika. Odnosimy nawet wrażenie, że refleksy i promienie świetlne lepiej wyglądały w Primalu. Dlatego określanie Fac Cry 5 mianem produkcji dobrze zoptymalizowanej byłoby pewnym niedomówieniem, skoro zawdzięcza to głównie progresowi hardware przy jednoczesnej stagnacji software