Wpis z mikrobloga

Najtańszy (koło 35 tys. zł) w miarę sensowny elektryk do kupienia na autoscout24. Ale i tak zasięg mocno nie powala. Tańsze są samochody od Renault, np Fluance Z.E nawet około 25 tys. zł, ale zasięg na poziomie 160 km i jeszcze ta mega durna polityka wynajmowanej baterii za około 400 zł miesięcznie XD

Jak już powstanie te 6000 ładowarek w Polsce i za podobne pieniądze będą elektryki z lepszym zasięgiem, to kupuję ichuj!

#samochodyelektryczne #samochody #motoryzacja #elektryka #prad #energetyka
pogop - Najtańszy (koło 35 tys. zł) w miarę sensowny elektryk do kupienia na autoscou...

źródło: comment_ol7EvqWuFxN4UtTtV6fAA3l33GqGWknG.jpg

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@pogop: Zrobiłem sobie przeliczenie, że gdybym chciał nim przyjechać na kołach, to podróż (razem z ładowaniami, zakładając, że zawsze jechałbym do końca zasięgi) zajęłaby mi przynajmniej 6 dni. K---a jak dyliżansem XD
  • Odpowiedz
@pogop: Zrobiłem sobie przeliczenie, że gdybym chciał nim przyjechać na kołach, to podróż (razem z ładowaniami, zakładając, że zawsze jechałbym do końca zasięgi) zajęłaby mi przynajmniej 6 dni. K---a jak dyliżansem XD


Jest to raczej samochód do miasta a nie na ogromne podróże autostradami
  • Odpowiedz
@JaPoChomika: Ja serio zdaję sobie z tego sprawę, ale to jest jednak największy minus elektryków - chcesz być eko - kupujesz sobie Leafa, jeździsz nim na co dzień do roboty, jest spoko. Ale któregoś dnia masz w p---u pilną sprawę, albo chociażby chcesz pojechać na wakacje i zostaje do wyboru PKP albo wypożyczalnia samochodów. Trochę chujnia mieć auto, które możesz wykorzystać tylko do jednego.
  • Odpowiedz
@ScaRRyMaN: bo mieszkasz w mieście (skoro używasz Leafa) i każde kolejne auto to kolejne miejsce parkingowe/garaż? ( ͡° ʖ̯ ͡°) Po prostu wskazuję cechę, która zdecydowała o tym, że z elektryków dopiero Tesla ma jakąkolwiek popularność.
  • Odpowiedz
@pogop: nie ma foty z paskami stanu baterii i w opisie z tego co widzę tez nie ma

ta informacja jest kluczowa aby ocenić co to za fura

w poważnych ofertach podawany jest SOH (state of health) w % i wtedy wiesz co się dzieje z baterią

szczególnie ze masz darmową aplikacje leaf spy ktora mowi wszystko o stanie baterii
  • Odpowiedz
@ScaRRyMaN: Leaf też jakiś specjalnie mały nie jest. Gdyby Tesla była 2x mniejsza z podobnym zasięgiem to nie miałaby podobnego sukcesu sprzedażowego? ( ͡° ͜ʖ ͡°) miałem okazję odbyć jazdę próbną Leafem z salonu - naładowany do 90% pokazywał niecałe 100km zasięgu. Przecież samą drogą do pracy i do domu rozładowałbym go w 50%, a co dopiero skoczyć po pracy na jakieś zakupy/wyjazd do kina/cokolwiek. Dla
  • Odpowiedz
@ScaRRyMaN: I absolutnie się z tym zgadzam, wskazuję na kompletnie inną cechę. Zresztą uważam, że za sukcesem Tesli stoi więcej niż duże wymiary i dobry zasięg, ale to temat na inną dyskusję (ʘʘ)
  • Odpowiedz
@ScaRRyMaN: Ja też z tych, którym by brakowało pierdzenia konia ( ͡° ʖ̯ ͡°) Aczkolwiek gdyby zasięgi w elektrykach (i ich ceny) chociaż minimalnie zbliżyły się do samochodów spalinowych to mógłbym pomyśleć na takiej przesiadce ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz