Wpis z mikrobloga

#gry #samochody #pc #automation #cartycoon #gorzkiezale #gownowpis #gownowpiszjeby #wiecejtagowniepamietam ##!$%@? trochę.

Mirosławy. Miałem wątpliwą przyjemność obcować z 2 grami teoretycznie o prowadzeniu przedsiębiorstwa motoryzacyjnego. Aha. Opisy na #gryonline są kłamliwe, albo ja głupi. Teraz opis każdej rozgrywki.

Najpierw Car Tycoon z 2002. Opis wskazywał iż gra posiada tryb multiplayer. Ku mojemu zaskoczeniu w menu 4 pozycje: nowa gra, wczytaj grę, wyjdź z gry, twórcy. Nic o multiplayerze. No to gram. Samouczek i pierwsza poważna gra. Niestety problemy finansowe i zostałem z 3 fabrykami, 1 dużym salonem i 1 ASO. Konkurencja nie wiadomo skąd ma więcej kasy i obsiadła wszystko. Produkując 4 typy samochodów musiałem w 1 fabryce produkować 2 auta na zmianę. Ale szło mimo wszystko dosyć dobrze. Postanowiłem więc, że następnym razem zagram na 3-miastowej mapie. Jadąc na pożyczkach kupiłem 4 fabryki, 3 salony: mały, średni, duży. Po 1 w każdym mieście. Tak samo ASO. Pożyczki w miarę spłacałem, wyprodukowałem 3 typy aut. W pewnym momencie gra jednak stwierdziła, że nie skończyły mi się pieniądze i zakończyła rozgrywkę. Faktycznie raty kredytu pogłębiały duży debet, ale nie ponosiłem wydatków na budynki, nowe projekty aut itd. Rok, może 2 i byłbym znacznie na plus. No ale nie. Oczywiście nie. Błędów nie wspomnę.

Kolejna gra to Automation: The Car Company Tycoon Game z 2015. Tu już możliwość samodzielnego projektowania samochodu i silnika. Nie zauważyłem natomiast trybu zarządzania firmą, jak w Car Tycoon. Albo jestem debilem, albo gryonline.pl znów skłamało. Multiplayer teoretycznie jest. W praktyce była tylko nakładka, że dostępne tylko w trybie tworzenia czy coś takiego. No to robię auto. Ulepiłem bryłę, biorę się za silnik. Parametry 1995 ccm, 16V, turbosprężarka, benzyna, wtrysk EFI, 4 cylindry. Rezultat 28 HP. Interfejs niedorobiony, laptop wyje. Dałem se spokój. Oczekiwałem połączenia zarządzania firmą i projektowania aut z możliwością grania w trybie multiplayer. Niestety nie wyszło.

Konkluzja: nie ma dobrej gry o tworzeniu samochodów i zarządzania przedsiębiorstwem samochodowym.

Dziękuję za uwagę. Tymczasem wracam do gry w #ets2 #omsi #ageofempires2 i pedalskie simsy może.
  • 6
  • Odpowiedz
  • 0
@Qba1996 Automation to ciągle beta. Ta gra MIAŁA wyjść w 2015, ale autorzy zamiast ją kończyć, to robią tylko refactor (przepisują ją fragmentami od nowa). Kilka miesięcy temu działał prosty moduł kampanii (tycoon), ale obecnie znów nie ma tej opcji, bo ją przepisują ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
via Android
  • 1
@cajar usłyszałem o tym właśnie wczoraj. W sumie opcje projektowania silnika są spoko. Z karoserią gorzej. Postanowiłem stworzyć silnik w oparciu o realne parametry. Jednak według tej gry taki silnik nie ma prawa istnieć. Jeden parametr zaburza drugi.
  • Odpowiedz
  • 1
@Qba1996 gra jest też źle wyważona. Zobacz ile jest szczegółów/parametrów budowy silnika, a jak pobieżnie potraktowano chociażby skrzynie biegów, wyposażenie (navi, elektronika, itp). Kilka lat temu (chyba 2013) pisałem nawet o tym na ich forum, to odpisał mi jeden z twórców gry, że zostanie tak jak jest, bo największy fun będzie z budowy silników - jego zdaniem. Natomiast jeśli chodzi o silniki, to kompletnie pominięto kwestie ECU, bi turbo, kompresor, diesel,
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@borysszyc nie. Ja nie aktualizowałem. Ale już ogarnąłem i w miarę da się grać. Nawet zacząłem grać w tryb Lite Campaign. Pierwsza firma wytrzymała 39 lat, druga do końca gry i teraz gram trzecią
  • Odpowiedz
@borysszyc: W zasadzie brak większych zmian. Coś tam doszło, coś ubyło. Nadal gra skupia się na budowie silnika, kompletnie ignorując pozostałe elementy jak skrzynia biegów, elektronika, napęd itd.
  • Odpowiedz