Wpis z mikrobloga

@2phonepiotrus: Standard w ich grach, po prostu z roku na rok wszystkiego przybywa: skolonizowanych planet, flot, przywódców, populacji itd. Pod koniec gry obliczeń jest tyle, że nawet mocne komputery mają problemy.
  • Odpowiedz
@2phonepiotrus: Gra po prostu potrafi przyciąć na kilka sekund na koniec każdego miesiąca, albo roku gdy liczone są te wszystkie rzeczy. Walki potężnych flot z końca gry to z kolei FPS na poziomie kilku klatek.
  • Odpowiedz
@ppiasq:
To nie to.
Tak samo myślałem -- coraz więcej statków, coraz więcej populacji, budynków, stacji wydobywczych, to trzeba przecież przeliczać.

Aż do momentu, w którym zacząłem grać w totalną konwersje Star Trek: New Horizons -- Borgiem.
Borg w tej grze nie kolonizuje, ma mało planet, za to olbrzymie stacje kosmicznie -- na cały układ gwiezdny, max. 3 takie kompleksy, w każdym po
  • Odpowiedz
@2phonepiotrus:
U mnie to się objawia tempem rozgrywki, FPSów mniej nie ma.
Co prowadzi do takich śmiesznych sytuacji, że np. w czasie bitwy kosmicznej dwóch flot gra -- statki nagle zatrzymują się w miejscu, przestają strzelać aż gra przeliczy, co dalej.
Ale sama gra w tym czasie ma 60FPS, animacje działają -- słowem -- włącza się pauza.
  • Odpowiedz
@Polinik: Przykład podałem, nadal bitwy zwykle nie oglądasz w widoku układu w ogóle zwykle siedzisz w galaktycznym. Nie powinieneś mieć takiego spadku żeby granie było 'po #!$%@?' ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@kWeb24:
Ale jest. Tylko jak pisałem -- to nie jest spadek FPSów, tylko spowolnienie tempa gry.
Na starcie jedna sekunda to 2-3 dni (na fastest). Po 200 latach gry -- jeden dzień to 2-3 sekundy.

A w ST: Horizons, który ma olbrzymią galaktykę ok. tysiącem gwiazd to już w ogóle dramat.
  • Odpowiedz
@2phonepiotrus: @Polinik: @ppiasq:
Bo paradox to janusz biznesu. Wydali grę na #!$%@? silniku który powinien wypaść z użycia. Stwierdzili że pójdą po kosztach i wydadzą grę która zarżnie własny silnik ot co.
Nie ważne jaki masz sprzęt, gra i tak spowolni i będzie niegrywalna w late game, a już w mid cię będzie #!$%@?ć.
  • Odpowiedz
@Skyworld:
No ale właśnie jestem ciekaw, z czego to wynika, że nawet jak już masz całą galaktykę, na maxa rozwinięte planety z pełną populacją i jedyne co się zmienia to data -- to i tak coraz wolniej chodzi.
  • Odpowiedz
@Polinik: Wiem, że chodzi Ci o Sim speed. Wiesz co nie dam sobie ręki teraz uciąć, bo pamiętam że na początku problemy optymalizacyjny były ale wydaje się, że sobie z tym poradzili. Chociaż takiego endgamu z 1m flotami to nie mam żeby stestować. ;) Nadal uważam, że w większości przypadków to będzie grywalne i nie ma co się martwić na zapas.
  • Odpowiedz
@Polinik: Widocznie nieistniejące już statki i populacje też wchodzą w jakiś sposób do tych obliczeń. To znany problem już od czasów europa universalis 2, hoi2, albo i jeszcze wcześniej.
  • Odpowiedz