Wpis z mikrobloga

@ciachostko: Ale ja nie mówię, że nic nie robi. W sezonie wiosna-jesień jeszcze zrozumiem pracę od rana do wieczora, ale zimą? Chyba, że bierzemy pod uwagę że jasno się robi o 10, a ciemno o 15 ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@Chol: to zależy od gospodarstwa ale jak ktoś ma tunele foliowe to ma trochę z tym roboty nawet teraz, na pewno nie jest ona tak intensywna jak w sezonie lecz jakaś jest
  • Odpowiedz
@ciachostko: Ale mój wcześniejszy komentarz był dotyczący pracy rolnika od rana do wieczora, a Ty tak naprawdę potwierdziłeś to. Nic nie wspomniałem że siedzi w domu, tylko że pracy jest mniej
  • Odpowiedz
@zdanewicz: @Latarenko: @plusbear: @noitakto: problem w Polsce polega na niskiej wydajności pracy. W UE jesteśmy w czołówce gdy chodzi o czas pracy, ale gdy chodzi już o wydajność tej pracy to jesteśmy na szarym końcu. Dlaczego tak jest? Z powodu wielu czynników, ale głównie chodzi o słabe zarządzanie zasobami ludzkimi - prosty przykład dotyczy robót budowlanych, gdy jeden pracuje a banda czworga medytuje. (
JanLaguna - @zdanewicz: @Latarenko: @plusbear: @noitakto: problem w Polsce polega na ...

źródło: comment_WUdlUgnGHO0m0i7B0SeRPujx8RZ5BKM8.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@JanLaguna wydajność pracy to niewielki powód różnic. Temat wałkowany wielokrotnie a cały czas powtarzany jest ten argument o mitycznej wydajności pracy. Wytłumaczysz mi w jaki sposób kierowca autobusu w Berlinie jest bardziej wydajny od tego w Warszawie?

Kluczem jest bardziej struktura gospodarki. U nas mamy montownie i rynek zbytu. Zachód to właściciel technologii, r&d oraz właściciele tych firm które w Polsce mają montownie
  • Odpowiedz
@zdanewicz typowa manipulacja statystyczna. Wiadomo przecież, że składową takich parównań powinna być też wydajność, a w Polsce z wydajnością jak w lesie. I nie chodzi tu o pana Kazia, który dwa razy szybciej na budowie z taczką zapierd..a a o nowe technologie, automatyzację pracy itd.
  • Odpowiedz
Wytłumaczysz mi w jaki sposób kierowca autobusu w Berlinie jest bardziej wydajny od tego w Warszawie?


@yorrick: W ten sposób, że jest w stanie przewieść więcej osób w danej jednostce czasu. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Popatrz na statystyki, Berlin jest dużo mniej zakorkowanym miastem niż Warszawa - z wyprzedzeniem utworzono wiele rozwiązań anty-korkowych i teraz tylko spijają śmietankę. Natomiast zobacz jak to wygląda w Warszawie - Polacy mogli odbudować ją po wojnie jak chcieli, z góry zaplanować trasy o dużej przepustowości, które odciążyłyby ruch, ale nic z tego bo w tym kraju się nie planuje takich rzeczy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kluczem jest bardziej struktura gospodarki. U nas mamy montownie i rynek zbytu. Zachód to właściciel technologii, r&d oraz właściciele tych firm które w Polsce mają montownie

Jest to pewien argument, ale moim zdaniem niezbyt trafiony, bo nie możemy usprawiedliwiać swojej ułomności tym, że inni mają technologie a my nie. Istnieje wiele dziedzin w polskiej gospodarce, które są zacofane i niewydajne, a do ich poprawy nie potrzeba żadnych zachodnich technologii, ale my nic nie robimy w kierunku poprawy sytuacji. Przykład: rolnictwo. O ile na zachodzie dominują gospodarstwa rolne o wielkiej powierzchni, gdzie właściciele osiągają(głównie dzięki tej wielkiej powierzchni) duże zyski i inwestują je potem w rozwój technologiczny gospodarstwa, to w Polsce jest zupełnie odwrotnie - dominują małe gospodarstwa, których właściciele ledwo wychodzą na plus. RP już dawno powinna rozpocząć jakiś program zachęcający do tworzenia wielkich gospodarstw przez tych nieco bogatszych np. wieloletnie kredyty o małej stopie procentowej i jednocześnie mobilizujące tych mniejszych gospodarczy do
  • Odpowiedz
Wytłumaczysz mi w jaki sposób kierowca autobusu w Berlinie jest bardziej wydajny od tego w Warszawie?


@yorrick: Ja się podejmę.
A Ty jesteś w stanie wytłumaczyć mi, w jaki sposób w pełni zautomatyzowana fabryka wideł w Niemczech ma wydajność 3000x wyższą niż podobny, tradycyjny zakład w Polsce?
Wydajność jest liczona SUMARYCZNIE czyli: oczywiście są zawody (jak kierowca), w których wydajność będzie identyczna, ale jednocześnie są takie miejsca pracy i technologie,
  • Odpowiedz
@JanLaguna rolnictwo to zupełnie inna para kaloszy i tu faktycznie Polska jest zacofana.

@prawy_mirek rozumiem jak to działa że kierowca w Niemczech zarabia więcej. Nie zgadzam się nadal z argumentem o wydajności. Twój przykład z widłami moim zdaniem jest zły. Bo zacząć trzeba od tego że Niemcy jak chcą wyprodukować widły, to raczej zatrudnia ludzi do wymyślenia całego procesu, kupią maszyny w swoim kraju a fabrykę zbudują w Polsce.

W
  • Odpowiedz