Aktywne Wpisy
iErdo +1538
Bożu, czekałem na niego z 2 godziny, aż usiądzie na tej gałązce, którą ja chcę i którą ja wybrałem
W końcu się udało, skubaniec szybki jest. Mega jestem zadowolony, bo ciężko zimorodkowi zrobić ładne zdjęcie. Wybaczcie ze wrzucam zdjęcie aparatu, ale prosto z terenu, później wrzucę po obróbce ;D W rogu widać jaki crop, bo bliżej nie chciał siadać xD
Obserwuj mój tag #pixerdo po więcej autorskich zdjęć
#fotografia #zwierzaczki #przyroda #
W końcu się udało, skubaniec szybki jest. Mega jestem zadowolony, bo ciężko zimorodkowi zrobić ładne zdjęcie. Wybaczcie ze wrzucam zdjęcie aparatu, ale prosto z terenu, później wrzucę po obróbce ;D W rogu widać jaki crop, bo bliżej nie chciał siadać xD
Obserwuj mój tag #pixerdo po więcej autorskich zdjęć
#fotografia #zwierzaczki #przyroda #
myszczur +184
Wszystkie moje zdarzenia drogowe:
-baba wjechała we mnie z rozbiegówki
-baba wjechała mi w dupę gdy stałem w korku - po prostu ruszyła nie wiadomo czemu i wjechała we mnie xD
-baba uderzyła mnie w bok zderzaka tylnego gdy stałem na światłach, włączała się do ruchu z parkingu i nie wyrobiła zakrętu na pas obok xD
-baba pierwszy raz na automacie cofała z miejsca postojowego i uderzyła w bok mojego zaparkowanego auta
-baba wjechała we mnie z rozbiegówki
-baba wjechała mi w dupę gdy stałem w korku - po prostu ruszyła nie wiadomo czemu i wjechała we mnie xD
-baba uderzyła mnie w bok zderzaka tylnego gdy stałem na światłach, włączała się do ruchu z parkingu i nie wyrobiła zakrętu na pas obok xD
-baba pierwszy raz na automacie cofała z miejsca postojowego i uderzyła w bok mojego zaparkowanego auta
Co prawda dziś ponad 10 stopni na plusie - jednak i przy takich warunkach zdarza się, że konieczne jest odladzanie. Zjawisko lodu na przechłodzonej powierzchni występuje w skutek nagłych, dużych skoków temperatur działających na elementy nośne samolotu (kadłub nie jest elementem nośnym - dlatego najczęściej odladzamy skrzydła i ogon). Odladzanie przy temperaturze +10 czy nawet +13 stopni to specjalność tanich linii lotniczych, które czas obsługi naziemnej skracają do minimum. Weźmy pod lupę Ryanaira - standardowy, umowny czas na obsługę wynosi 25 min. Załóżmy, że lot ze Stansted trwał 2h a temperatura na wysokości przelotowej wynosiła minus 55 stopni. Samolot wjeżdża na stanowisko postojowe, do zimnych skrzydeł wlewane jest paliwo o temperaturze otoczenia czyli załóżmy +12. Pod wpływem tego skoku temperatury, przy specyficznej wilgotności powietrza na skrzydłach zaczyna osądzać się lód, który zwyczajnie nie stopnieje prze 15 czy 20 min. Odladzanie jest konieczne jeśli lód osadza się poza wyznaczonymi strefami które dobrze widać siedząc w środkowych rzędach (zdjęcie w komentarzu). Rzecz jasna do takiego odladzania/zabezpieczenia używa się bardzo niskich stężeń płynu względem gorącej wody. Przy plusowej temperaturze nie musimy się martwić o tzw czasy ochrony (holdover time). Dodam jeszcze, że odladzanie jest drogim procesem, ze względu na cenę płynu i ilość sprzętu/osób zaangażowanych w proces a linie lotnicze nie szukają tu oszczędności, bo jednak zawsze chodzi o bezpieczeństwo.
Poniżej E195 przed odlotem do Frankfurtu, 82 osoby, 800kg bagażu i 5,7t paliwa.
#samoloty #pracbaza #lotnictwo
Komentarz usunięty przez autora
@airfield_ops: co to za 'czas ochrony'?
Przypuszczam, że chodzi o czas po którym następuje ponowne zamarznięcie elementów?!
Jak tam nowa wieża kontroli? Kiedy mają ją oddać do użytku / co się stanie ze starą?
Pozdro!
@piaskun87: dokładnie - holdover to taka "gwarancja". Producent w tabelach określa jak długo (rzecz jasna w zależności od warunków) dana mieszanka będzie chroniła odlodzone/zabezpieczone elementy samolotu.
@airfield_ops: Nie bardzo to rozumiem. Dlaczego to specjalność tanich linii lotniczych? Nie ma potrzeby odladzania w tej temperaturze? Czy drogie linie lotniecze tego nie robią? O co chodzi?
@airfield_ops: czy mógłbyś wyjaśnić albo zarzucić linka do jakiegoś wyjaśnienia tego zjawiska?
@airfield_ops: Coś mi się nie zgadza. Aby powstał lód na zewnętrznej powierzchni, najpierw musi się wykroplić para wodna. Stanie się tak, gdy temperatura na powierzchni, będzie niższa od temperatury krytycznej, zwanej temperaturą punktu rosy. Istotnie, jest ona zależna od