Aktywne Wpisy
Witty +152
Czy ktoś już wrzucał tego mistrza #gielda #inwestycje który wczoraj wrzucił 700k USD w #intel po średniej cenie 30.45$ i na ten moment, po 24h ma 30% straty? Tak na pocieszenie, gdybyście myśleli, że macie słaby timing xD
Link do wpisu na reddicie
Link do wpisu na reddicie
Babiarz jaki slalom. Wpakował się z tą Palestyną i już mu się flashbacki pojawiły; musiał manewrować jak Zwolińska na kajaku
#paryz2024
#paryz2024
Co prawda dziś ponad 10 stopni na plusie - jednak i przy takich warunkach zdarza się, że konieczne jest odladzanie. Zjawisko lodu na przechłodzonej powierzchni występuje w skutek nagłych, dużych skoków temperatur działających na elementy nośne samolotu (kadłub nie jest elementem nośnym - dlatego najczęściej odladzamy skrzydła i ogon). Odladzanie przy temperaturze +10 czy nawet +13 stopni to specjalność tanich linii lotniczych, które czas obsługi naziemnej skracają do minimum. Weźmy pod lupę Ryanaira - standardowy, umowny czas na obsługę wynosi 25 min. Załóżmy, że lot ze Stansted trwał 2h a temperatura na wysokości przelotowej wynosiła minus 55 stopni. Samolot wjeżdża na stanowisko postojowe, do zimnych skrzydeł wlewane jest paliwo o temperaturze otoczenia czyli załóżmy +12. Pod wpływem tego skoku temperatury, przy specyficznej wilgotności powietrza na skrzydłach zaczyna osądzać się lód, który zwyczajnie nie stopnieje prze 15 czy 20 min. Odladzanie jest konieczne jeśli lód osadza się poza wyznaczonymi strefami które dobrze widać siedząc w środkowych rzędach (zdjęcie w komentarzu). Rzecz jasna do takiego odladzania/zabezpieczenia używa się bardzo niskich stężeń płynu względem gorącej wody. Przy plusowej temperaturze nie musimy się martwić o tzw czasy ochrony (holdover time). Dodam jeszcze, że odladzanie jest drogim procesem, ze względu na cenę płynu i ilość sprzętu/osób zaangażowanych w proces a linie lotnicze nie szukają tu oszczędności, bo jednak zawsze chodzi o bezpieczeństwo.
Poniżej E195 przed odlotem do Frankfurtu, 82 osoby, 800kg bagażu i 5,7t paliwa.
#samoloty #pracbaza #lotnictwo
greenpeace jeszcze sie wam do dupy nie dobiera ? (o całe lotnictwo chodzi)
@soadfan: wszystko zależy od tego jak dużo śniegu/lodu jest na samolocie. Są pewne
W ogóle szanuję jak #!$%@? Twój tag - zacząłem niedawno pracę w lotnictwie przy procesowaniu notamów (jestem w trakcie nauki) i dużo wiedzy dzięki Twoim wpisom można zdobyć :)
@BAJABONGOOO: Się zgadza
@Stelmi00: tak, godzina rozpoczęcia, zakończenia, typ, stężenie i ilość
@moon_bluebird: Wszystko zależy od ilości zużytego płynu, szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak kształtują się dokładne ceny za litr.