Wpis z mikrobloga

Najmniej awaryjne masowe silniki?

Pytam o silniki spalinowe do samochodów osobowych produkowane w dużych ilościach, a nie na przykład o słynące z niezawodności silniki porsche, które aż tak masowe nie są. Jako przykład na pewno można podać 1.9 TDI, 1.6 i 2.0 HDI. Owszem przy HDI często problemem były filtry cząstek stałych, ale silniki pracowały OK.

#samochody #motoryzacja #silniki #mechanikasamochodowa #mechanika #obrazekdlazwiekszeniaatencji
pogop - Najmniej awaryjne masowe silniki?

Pytam o silniki spalinowe do samochodów ...

źródło: comment_0YnaNTZ7WbG3vDTQqyqCPs4syIM5e3CE.jpg

Pobierz
  • 49
@pogop: Benzyna, bez turbo, 4 cylindry, bez wodotrysków. Nawet obecnie produkowane silniki mozna kupić z taką konfiguracją :) Ja polecam z kolei hybrydy, Priusy są wysoko na liście niezawodności... u niemców. Więc daje do myślenia. Wiem, nie jest to tylko silnik spalinowy o którym wspomniałeś, ale jednak jest głównym motorem napędowym.
@Kumin: Yyy nie. Kaszany w tamtych latach producentom też się zdarzały, no i czy np. CC 700-tkę zaliczasz też do niezawodnych silników? xD
@v-tec: Starsze amerykany są trwałe z definicji. Ciężko #!$%@?ć niewysilone silniki mające obroty 1500 RPM przy 100km/h
@pogop: TDI na pewno nie PD, o tych nie można powiedzieć że są bezawaryjne, VP faktycznie pancerne. 1.6HDI ma problem ze smarowaniem turbiny, fakt że łatwo to wyeliminować ale jeśli ktoś o tym nie wie to będą koszty... Do tego luzujące się śruby wtryskiwaczy które trzeba okresowo dokręcać. Benzynowe VAGi mają problem z elementami układu chłodzenia wykonanymi z plastikowej odmiany gównolitu, ulegającej biodegradacji. W efekcie lecą uszczelki pod głowicą. Ma być