Wpis z mikrobloga

Ktoś byłby w stanie wyjaśnić mi sens istnienia 4 (słownie: CZTERECH) grup Shimano "MTB" poniżej działającej Deore? I kolejnych kilku między XT?
Jeśli Alivio działa jak działa – od nowości nie najlepiej – to jak bardzo nie działa taki Tourney?
Generalnie #sramnashimano i mam nadzieję już nigdy nie kupić roweru z osprzętem Shitmano. Wiem, że XT, XTR oraz Ultegra i Duraace to fajny osprzęt, ale fajnie też kosztuje, nawet nie przy zakupie roweru, bo boli w portfel dopiero przy wymianie zużytej kasety, łańcucha, zębatek korby...

#rower
Pobierz t.....m - Ktoś byłby w stanie wyjaśnić mi sens istnienia 4 (słownie: CZTERECH) grup S...
źródło: comment_AddEtA0dAgwUX7I9iCmDiiz9WUZllgkE.jpg
  • 22
@the_Fam tyle rowerów na acerze, ludzie robią na tym tysiące kilometrów i to po prostu działa. Rozumiem że wg. Ciebie nie ma sensu robić niższej klasy osprzętu do rowerów, niższej klasy telefonów, tańszych telewizorów? Skoro to produkują tzn ze się sprzedaje. Podział na klasy jest prawidłowy bo tourney nadaje się do jazdy po bułki, Acera co do codziennych wypadów np dojazdy do pracy. Na alivio niektórzy się już ścigają. N
@the_Fam: Ale jedyna różnica jest dopiero przy najdroższych modelach. Wtedy można porównywać co lepsze, bo te tanie graty to wszystko jednakowe. A weź przerzutkę Zee vs GX DH X-Horizon, dla mnie Zee okazał się totalnym gównem, które rzuca łańcuchem jak #!$%@?. To samo z hamulcami. Nowy SLX w ogóle nie ma startu do Guide RE od SRAMa. SRAM ma większą siłę hamowania, żyleta przy małym pyknięciu klamki, a Shimano musisz wcisnąć
Rozwiniesz?


@the_Fam: ile kosztuje najtańszy SRAM a ile najtańsze Siemano?
Są ludzie którzy jeżdżą rowerem 200 kilometrów rocznie - dlaczego mieliby kupować do tego coś lepszego niż tourney? Niskie grupy są tanie i tyle, nie ma sensu dorabiać większej filozofii.
Nowy SLX w ogóle nie ma startu do Guide RE od SRAMa. SRAM ma większą siłę hamowania, żyleta przy małym pyknięciu klamki, a Shimano musisz wcisnąć konkretnie aby zahamować.


@RVRE_PEPE: porównujesz budżetowe hamulce, do 4-tłoczkowej, zjazdowej konstrukcji. Mam też poważne wątpliwości co do odpowietrzenia i jakości okładzin w SLX. Co prawda nie jeździłem na nich, ale w życiu nie powiem złego słowa o oczko wyższym modelu XT, na którym jeżdżę i
@MrSzatanek: nie rozumiem dlaczego niby acera nie dziala. to sie zaczelo #!$%@? od zwiekszania ilosci tych biegow, mialem i 7 i 8 i teraz 9 i z 9 moge przyznac ze mi sie linka gdzies klinuje czy #!$%@? wie co ale i tak uwazam ze dziala to jako tako.

problem to na pewno jest z przednia przerzutka, polecam #!$%@? i kupic 9-11 biegow, skoncza sie problemy z jakims krzyzowaniem.

duzo ludzi
@retrobajery: Przy tańszych rozwiązaniach może być problem tzn. o wiele szybsze zużycie, pęknięcia łańcucha itd. także dla amatora 1x9 czy 1x10 to kiepskie rozwiązanie. Trwałe byłoby 1x8 lub nawet 1x7 ale tu tylko wolnobieg, kasetę ciężko.
@TwigTechnology: łańcuch był dobrze ustawiony. Na najcięższym biegu tak zrobiony aby przerzutka miała jeszcze ok. centymetra do maksymalnego napięcia i potrafiło nim szarpnąć. W SPD mi to nie przeszkadzało ale na platformach lekko irytowało. Po zmianie na SRAMa problem zniknął. Co do hamulców, to faktycznie głupie porównanie.
@the_Fam: O ile dobrze kojarzę, to Tourney, Alivio i Acera nie są pomyślane do górskich rowerów, tylko są grupami do rowerów crossowych / wycieczkowych. Deore / XT, SLX i XTR to górskie, Sora, Tiagra, 105, Ultegra i Dura Ace to szosowe.