Wpis z mikrobloga

Kilka kolejnych zmian nadchodzących w 1.9 #stellaris

Oprócz dev diary developerzy wypuścili dzisiaj godzinnego streama z wewnętrznej wersji gry. Na streamie pokazywane były przede wszystkim zmiany przedstawione w dotychczasowych dev diary, tj. dotyczące Gwiezdnych Baz i rodzajów FTL. Oprócz tego dowiedzieliśmy się, że:
- na początku gry nie będzie można już odkrywać systemów za pomocą korwet. Do nieodkrytych systemów, nieobjętych skanerami, będzie można wlatywać tylko statkami naukowymi z naukowcem na pokładzie.
- każdy system posiadać będzie przynajmniej minimalną ilość surowców lub nauki, gdyż zajmowanie pojedynczych, pustych systemów według nowych zasad jest "niesatysfakcjonujące".
- budowa Gwiezdnej Bazy wymagać będzie zbadania całego systemu, a nie tylko gwiazdy jak do tej pory było z posterunkami.
- przejęcie Gwiezdnej Bazy da zdobywcy surowce z całego systemu na cały czas okupacji. Umożliwi to najazdy na ekonomię rywala. Słowem wyjaśnienia - Gwiezdne Bazy, niezależnie od poziomu, nie mogą być zniszczone w "konwencjonalny" sposób. Mogą być jedynie deaktywowane i przejęte.
- wprowadzono kilka przyjemnych zmian w interfejsie.

Ponadto fanom udało się wychwycić kilka innych ciekawych zmian, które zostały pokazane przypadkiem, lub celowo, ale pozostawione bez komentarza ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- pojawiła się nowa zakładka "claims", co może sugerować pojawienie się w grze systemu claimów podobnego do tych znanych chociażby z EU. Wiadomo ponadto, że cały system celów wojennych ma ulec przebudowaniu, o czym ma być następne dev diary.
- pojawił się nowy współczynnik zwany "Fleet Command Limit". Jest on oddzielny dla każdej floty i zwiększa się przynajmniej wraz z technologiami i niektórymi tradycjami. Twórcy nie wyjaśnili czym on jest, ale prawdopodobnie jest to limit wielkości pojedynczej floty.
- pancerz (armor) prawdopodobnie będzie działać na takiej samej zasadzie jak tarcze. Statki mają teraz dodatkowy pomarańczowy pasek pancerza.
- okręty mają teraz tylko jeden slot na moduł zasilający. Jest on oczywiście odpowiednio potężniejszy.
- ujawniono wprowadzenie kilku nowych typów komputerów bojowych dla okrętów. Być może dzięki temu możliwe będzie większe zróżnicowanie zachowania dla poszczególnych modeli okrętów.

Oprócz tego twórcy generalnie bardzo jarali się zmianami w systemie FTL, oraz możliwościami jakie się dzięki tym zmianom otwierają. Dwukrotnie wspominali o planach wprowadzenia w przyszłości systemu międzygwiezdnego handlu w oparciu o hyperlane'y. Napomknęli też m.in. o lokalnych kryzysach rozprzestrzeniających się wzdłuż hyperlane'ów czy zaburzeniach w funkcjonowaniu hyperlane'ów, powodujących ich czasowe wyłączenie.

Oczywiście patch jest w bardzo wczesnej fazie produkcji, więc wszystko może ulec jeszcze zmianie.

I na koniec link do streama: https://go.twitch.tv/videos/187037760

PS. Tymczasem forum Pdoxu buzuje po dzisiejszym dev diary, sam wątek ma już chyba ze 60 stron ( ͡° ͜ʖ ͡°) Spora część społeczności jest mocno niezadowolona, pojawiają się liczne głosy krytyczne, a nawet oskarżenia o oszukanie graczy. W związku z tym pojawiają się dość emocjonalne deklaracje zamiaru zaprzestania aktualizacji gry jak i jej porzucenia, a nawet zaprzestania kupowania gier Pdoxu w ogóle (sic!).

Sam uważam, że te zmiany są dość rewolucyjne i ryzykowne, a przeprowadzone w zły sposób mogą być początkiem końca tej gry. Niemniej obserwowane reakcje wydają mi się troszkę... nieproporcjonalne.
  • 7
- **pojawił się nowy współczynnik zwany "Fleet Command Limit". Jest on oddzielny dla każdej floty i zwiększa się przynajmniej wraz z technologiami i niektórymi tradycjami. Twórcy nie wyjaśnili czym on jest, ale prawdopodobnie jest to limit wielkości pojedynczej floty.


@ambereyed: Koniec doomstacków?

PS. Tymczasem forum Pdoxu buzuje po dzisiejszym dev diary, sam wątek ma już chyba ze 60 stron ( ͡° ͜ʖ ͡°) Spora część społeczności jest
Koniec doomstacków?


@jaqqu7: Twórcy wielokrotnie wspominali, że ten patch ma przynieść koniec doomstacków. Jak wyjdzie w praktyce... zobaczymy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Łoo, a jakieś konkretniejsze powody takich zachowań?


@jaqqu7: Możliwość wyboru między różnymi typami FTL była reklamowana jako jeden z atutów gry. Gracze czują się oszukani, że teraz się to zmienia.
Poza tym wielu graczy gra tylko na wormholach czy warpie i nie cierpi hyperlane'ów.
Oprócz tego twórcy generalnie bardzo jarali się zmianami w systemie FTL, oraz możliwościami jakie się dzięki tym zmianom otwierają. Dwukrotnie wspominali o planach wprowadzenia w przyszłości systemu międzygwiezdnego handlu w oparciu o hyperlane'y. Napomknęli też m.in. o lokalnych kryzysach rozprzestrzeniających się wzdłuż hyperlane'ów czy zaburzeniach w funkcjonowaniu hyperlane'ów, powodujących ich czasowe wyłączenie.


@ambereyed: Żeby było jasne, bo chyba nie wyraziłem się jasno - tego typu zmiany raczej nie są planowane na
@ambereyed:

wspominali o planach wprowadzenia w przyszłości systemu międzygwiezdnego handlu w oparciu o hyperlane'y.

Napomknęli też m.in. o lokalnych kryzysach rozprzestrzeniających się wzdłuż hyperlane'ów czy zaburzeniach w

funkcjonowaniu hyperlane'ów, powodujących ich czasowe wyłączenie.

Zawiało Star Warsami :D