Wpis z mikrobloga

@anty-fronda: Jeżeli w jakiś sposób go rozładujesz np. na postoju i będziesz jeździł krótkie trasy to może się zdażyć że będzie nie doładowany, jeżeli będziesz normalnie go użytkował, a łączna moc odbiorników podczas jazdy nie przekroczy wydajności alternatora bedzie ok
@anty-fronda: Obciąża bardziej o tyle, że obciąża dłużej. Dłużej możesz kręcić, dłużej będzie żył ale też na krótkich trasach może bywać niedoładowany bo po prostu potrzebuje więcej ładunku. Dłużej możesz go trzymać niedoładowanego (bo i tak ma dość ładunku na rozruch) co się może negatywnie odbić na samym akumulatorze, a nie na instalacji.
Jeśli napięcie na luzie nie spada poniżej normalnego tak jak z naładowanym (czyli zwykle 14-14,5V) to nie ma
@Glenroy: co najwyżej do tego, że "nieznaczne zwiększenie pojemności nie niesie za sobą negatywnych skutków" - tak jak wyżej napisano - możesz wstawić nawet od tira i nie będzie to miało znaczenia :) Zresztą są zastosowania, w których istotnie nawet kilka takich tirowych akumulatorów się łączy :)

ale też na krótkich trasach może bywać niedoładowany bo po prostu potrzebuje więcej ładunku.


@pietryna123: trzeba doładować dokładnie tyle, ile ładunku zostało pobrane.
@BRCAFGYV: dopóki działa to nie ma żadnego problemu. Po prostu:

a) masz mniejszy zapas energii na wypadek zostawienia włączonych świateł czy dłuższego postoju auta
b) każdy akumulator traci pojemność wraz z czasem i zużyciem. Po jakimś czasie nie jest już w stanie odpalić silnika i się go wymienia. Twój ma szansę skończyć się nieco wcześniej, ale tak naprawdę zależy do od tylu czynników, że szkoda się przejmować :) Dobry akumulator mniejszej
@wonsz_smieszek: dzięki za rzeczową odpowiedź, no właśnie mu się dziwie, tyle co on po dupie dostał, na zgaszonym silniku często słuchałem muzyki na wzmacniaczu 4 głośniki i sub a ciężko było go rozładować. Jednakże zauważyłem inny problem, np lekkie przygasanie świateł jak zamykam/otwieram 2 szyby na raz albo jak dam nawiew na więcej niż 2