Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #akumulator
Mirki, jak ustalić, że akumulator jest do dupy? Właśnie go ładuję prostownikiem. Czy taki wyjęty, niepodłączony do niczego również będzie zauważalnie (miernikiem) tracił napięcie? Są jakieś dopuszczalne normy na to? Obciążenie spoczynkowe w samochodzie też będę mierzył, by sprawdzić, czy mi coś nie "kradnie" nadmiernie. Tam wiem, że ok jest poniżej 0,5A.
  • 22
  • Odpowiedz
@misja_ratunkowa: Bo nie sprawdzi pojemności akumulatora czy jego wydajności prądowej czyli ile prądu jest w stanie z siebie "wydać" żeby odpalić. Co można sprawdzić takim woltomierzem? A na przykład czy się cela oberwała albo jak bardzo akumulator jest rozładowany.
  • Odpowiedz
@Minesr33: O to spoko. A tak z ciekawości ile Ah pojemności aku? Bo może ktoś miał fantazję, wsadził fest aku jak do diesla i dlatego jeszcze pali przy tak małym napięciu ( ͡ ͜ʖ ͡)
  • Odpowiedz
@echelon_: Jeśli dobrze kojarze to około 70ah ale niechce mi się iść sprawdzać ;p.Dobry aku na lato,bądź w ogóle plusowe temperatury bo postoi 2 tygodnie i pyk,chodzi.Ale w zime z dnia na dzień niestety potrafi umrzeć,tak więc tej zimy pewnie czeka mnie wymiana.(,)
  • Odpowiedz
@misja_ratunkowa: sam pomiar napięcia nic nie daje (może być ok, a aku do utylizacji), trzeba zmierzyć napięcie pod obciążeniem - i to sporym - symulacja obciążenia od rozrusznika. Zwykłym miernikiem tego nie zrobisz.
  • Odpowiedz