Wpis z mikrobloga

Do tego, że warto prowadzić firmowego bloga, przekonywaliśmy Cię w ostatnim artykule LINK. Dziś chcemy Ci zdradzić kilka sprawdzonych sposobów na to, jak robić to właściwie i opowiedzieć jakimi metodami sprawić, by Twoje miejsce w sieci było naprawdę oryginalne i atrakcyjne dla odbiorcy.

Obserwujcie tag #socialmediacribs ! ( ͡ ͜ʖ ͡)

PS: Prosimy o plusy jak się podoba nasz cykl!
__________________________________________________________________________________

Wyznacz sobie cele i zidentyfikuj swoich odbiorców

W ostatnim artykule szczegółowo przedstawiłem Ci wszystkie najważniejsze korzyści płynące z prowadzenia bloga firmowego. Zdaję sobie sprawę, że pewnie każda z nich jest dla Ciebie kusząca, jednak na początek polecam Ci skupić się na jednym, konkretnym celu, który chcesz osiągnąć. Precyzyjne określenie celu, do osiągnięcia którego dążysz, jest bardzo ważne, bo to on determinuje charakter całego procesu komunikacji za pośrednictwem bloga. Drugim czynnikiem, który w sposób istotny wpływał będzie na kształt komunikatów, których będziesz nadawcą, jest branża w jakiej działasz. Jest to ściśle powiązane z grupą odbiorców, do których kierował będziesz swoje publikacje. Postaraj się więc jak najlepiej poznać swoją grupę docelową i zwracaj się do nich w takiej formie i takim operuj takim językiem, jakim sami posługują się na co dzień.

Postaw na różnorodność

Nikt nie lubi rutyny, więc od samego początku postaraj się urozmaicić kierowany przez Ciebie przekaz. Postaw się w roli odbiorcy i zastanów się jakich tekstów, porad, relacji i wskazówek Ty na jego miejscu byś oczekiwał. Warto też u progu swojej przygody z blogowaniem, wypisać sobie tematy jakie możesz poruszać na łamach bloga. Poradniki, migawki z życia firmy, kulisy produkcji Twoich produktów? To tylko niektóre pomysły. Rusz głową i wysil swoje szare komórki, bo zapewniam Cię że możesz znaleźć o wiele więcej atrakcyjnych tematów na teksty. Dobrym pomysłem jest także tworzenie cykli artykułów i tak modnych ostatnimi czasy case studies. Dołóż wszelkich starań także do tego, aby Twój blog nie “opatrzył się” odbiorcom. Zadbaj o atrakcyjną warstwę graficzną, zdjęcia ciekawe grafiki oraz zaskakujący układ treści. Tutaj ogranicza Cię tylko i wyłącznie Twoja wyobraźnia! Jeśli to możliwe, zaangażuj do prowadzenia bloga inne osoby pracujące w Twojej firmie. Taki zabieg spowoduje, że wpisy z natury rzeczy będą różnorodne, ponieważ każda z osób je redagujących ujawni w nich swój indywidualny, niepowtarzalny charakter.

Nie owijaj w bawełnę!

Zdaję sobie sprawę, że jesteś ekspertem, ale skomplikowane branżowe zwroty, czy techniczne wyrażenia mogą wprawić Twojego odbiorcę w zakłopotanie. Używanie zbyt profesjonalnego języka, może stworzyć niepotrzebny dystans i poczucie, że czytelnik nie ma wystarczających kompetencji do lektury Twoich wpisów. Jak zatem pogodzić interesy obu stron? Staraj używać się prostego i przystępnego języka. Z jego pomocą wytłumaczyć można nawet najbardziej zawiłe procesy i zagadnienia. Dzięki takiemu podejściu na pewno zyskasz w oczach czytelników. W jeszcze większym zniwelowaniu dystansu na linii autor- czytelnik, pomoże Ci ujawnienie się jako autora tekstu i podpisanie go własnymi personaliami. Przyjemny skutek uboczny? W ten sposób zaczniesz budować też swoją markę osobistą.

Dawaj unikatową wartość

Postaraj się, aby Twoje teksty były unikatowe i wartościowe dla odbiorców. Nie pisz ich na szybko i “na kolanie”, bo z pewnością nie umknie to uwadze czytelników. Poświęć swój czas, by odpowiednio je dopracować- zarówno pod względem językowym jak i wizualnym. Postaw na swoją kreatywność- nawet najbardziej przyziemny temat można ująć w taki sposób, żeby przyciągnął do Twojego bloga kolejnych odwiedzających. Zapewne chcesz, aby Twoja firma była kojarzona z ponadprzeciętną jakością. Niech tak samo będzie w przypadku tworzonych przez Ciebie postów.

Bądź regularny

Podejmowanie się jakichkolwiek aktywności “z doskoku” nigdy nie przynosi odpowiednich rezultatów. Pamiętaj, że jeśli niesiony początkowym zapałem publikujesz często i przyzwyczaisz swoich odbiorców do regularnych odstępów czasowych pomiędzy kolejnymi tekstami, zapewne poczują się rozczarowani i zawiedzeni. Tylko regularne dostarczanie nowych treści pozwoli Ci zbudować odpowiednią relację z czytelnikiem.

#socialmediacribs #facebook #instagram #twitter #media #socialmedia #reklama #biznes #firma #dzialalnoscgospodarcza #blog #wlasnafirma
  • 4
  • Odpowiedz