Wpis z mikrobloga

Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad tym co czyni programiste tym kim jest i co stanowi o tym co umie i jest w stanie wykonać. Jestem sobie #programista15k i żona powiedziała że ona to by chciała nauczyć się programować żeby zobaczyć co to jest.

No i w sumie sam nie wiem co jej poradzić :). Jest multum kursów online uczących jezyka programowania, od jakiego języka zacząć może być kwestią dyskusyjną. W mojej ocenie to rzecz najmniej istotna bo język jest narzędziem, którym się posługujesz i oczywiście są języki nadające się bardziej do takiego czy innego celu, ale dla początkujących to najpewniej bez różnicy (jeśli weźmiemy pod uwagę popularne języki #java #javascript #python etc). Zawsze myślałem i mówiłem że studia informatyczne są zbędne (choć sam je skończyłem), ale teraz chyba trochę zmieniam zdanie. No bo jeśli uważać ze język jest narzędziem to czego się uczyć? Gdzieś w toku studiów nauczyłem się jak rozwiazywac różne problemy i na co można się natknąć co stało się jakims fundamentem, pozwalającym na poszerzenie wiedzy. Fundament do tego kim jestem dziś.

Moje pytanie do tych rozmyślań brzmi jak podejść do takiej nauki żeby nauczyć się "tego" sposobu myślenia, którym my kierujemy się w pracy mną codzień?

#naukaprogramowania
  • 15
@mraauuu: moim zdaniem pisanie kodu nieoptymalnego kiedyś może Cię po prostu ugryźć :). W ogóle przyzwolenie na to może kiedyś Cię ugryźć. Samo napisanie czegoś co się komplikuje i przechodzi testy to za mało jeśli jest beznadziejne napisane
@KotoFan:

że ona to by chciała nauczyć się programować żeby zobaczyć co to jest.


Kilka razy już stnąłem przed takim pytaniem i faktycznie nie ma prostej i łatwej odpowiedzi. Jest multum kursów online, ale w większości są one nudne dla chcących wejść w temat - nauka składni, powtarzaj kroki za instrukcją bez uzasadnienia albo abstrakcyjne, nieciekawe problemy. Ciężka sprawa dla osób którzy sami się motywują i jeszcze próbują znaleźć na to