Wpis z mikrobloga

Mirki sprzedaję na #allegro m.in. różnego rodzaju drewniane skrzynki.
Ostatnio klientka przysyła mi zdjęcie uszkodzonej skrzyneczki i żąda zwrotu pieniędzy, mówiąc, że to bubel.

Na zdjęciu widać, jakby skrzynka została potraktowana sporą siłą.
Nie wygląda to tak, jakby się po prostu rozkleiła.

Co mogę w takim przypadku zrobić?
Klientka mnie straszy, że nie popuści i nie bardzo chce mi się z nią ciągać, ale wydaje mi się, że to ona połamała.

Wiem, że powinienem jako sprzedawca wiedzieć co mogę a czego nie, ale mam bardzo mało reklamacji a jak już jakieś były w przeszłości to szedłem klientom na rękę.

Co jeśli uznam reklamację za niezasadną? Do sądu?
Czy mogę jej wymienić skrzyneczkę zamiast zwracać pieniądze?
Co byście zrobili na moim miejscu?

#prawo #przedsiebiorczosc #januszebiznesu
lukasz728 - Mirki sprzedaję na #allegro m.in. różnego rodzaju drewniane skrzynki.
Os...

źródło: comment_XVxYru2dMLZF3wFqeRTBR21Fo3dlm1aZ.jpg

Pobierz
  • 13
@lukasz728: owszem, ale jak 50-60 zł to dla Ciebie nie jest dużo to możesz dać sobie spokój i jej odesłać siano. W każdym razie to wygląda tak jakby ona to uszkodziła i próbowała zwalić, że jakość jest słaba - albo rzeczywiście jest ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@lukasz728:
a jak długo po otrzymaniu dała Ci o tym znać?
mało kto takie pierdoły rozpakowuje przy kurierowi, co i tak powinna zrobić, no ale jeśli minęło kilka dni, a Ty masz 110% pewności sprzedawanych rzeczy, to niech wielce idzie do rzecznika praw konsumenckich i niech udowadnia, że to takie przyszło

a jak jest szansa, że to od Ciebie takie wyszło, to nie leć w kulki i wyślij nową
@lukasz728: Naprawdę ciężko stwierdzić. Z tego zdjęcia nie wygląda to jakoś solidnie. Z drugiej strony jeśli jesteś pewien jakości swoich wyrobów to możesz prosić ją o więcej zdjęć i wytłumaczyć, że takie uszkodzenie nie jest możliwe bez użycia sporej siły.

W końcu- z trzeciej strony chyba nie warto się kopać z koniem bo Ci narobi niepochlebnych opinii na necie, a za 60zł to chyba nie jest warto...
@lukasz728: ewentualnie można to skleić. Reklamacja to nie tylko zwrot kasy lub wymiana na nowy. Jeśli istnieje możliwość to i naprawa. Ale to wygląda na rozwalone ręcznie... To już pytanie do Ciebie czy masz czas i chęci na przepychanki?
, to niech wielce idzie do rzecznika praw konsumenckich i niech udowadnia, że to takie przyszło


@NAGI: Grubo się mylisz, wciągu roku od zakupu, to sprzedawca ma udowodnić że uszkodzenie nastąpiło z winy klienta
@lukasz728: Widać że mocno rozerwane bo razem z klejem odeszła warstwa drugiej skrzyneczki , jeżeli masz taką samą pod ręką to spróbuj chociaż jakoś poszarpać i sprawdź czy łatwo rozerwać jak nie to znaczy że rozwaliła albo gdzieś spadło czy coś .