Wpis z mikrobloga

Co myślicie o #centralnyportlotniczy w gminie Baranów?

Ja byłbym za, gdyby Polską nie rządził człowiek, który jest gotów na spowolnienie gospodarki w celu realizacji swojej wizji państwa (wywiad dla Reutersa) i Polsce jako samotnej wyspie wolności i tolerancji (jedna z ostatnich miesięcznic).
Przecież przy takim nastawieniu będzie to Port Lotniczy Radom+.

#lotnictwo #dobrazmiana #gospodarka #spedycja #transport #infrastruktura
Aironic - Co myślicie o #centralnyportlotniczy w gminie Baranów? 

Ja byłbym za, gd...

źródło: comment_ZEOd9bFjGcQr0gl8SefpttYYtWM9apTt.jpg

Pobierz
  • 18
@Aironic: Taka sama odległość od Wawy jak Modlin, a za to dużo lepiej skomunikowane. Skoro Modlinowi się udało to tym większa jest szansa, że CPL w tej lokalizacji może odnieść sukces.

Tak na dobrą sprawę, to tam jest tylko kilka km autostradą z Pruszkowa, a jak wszyscy wiemy z Pruszkowa do Centrum jest lepszy dojazd niż z 70% samej Warszawy.

Do tego całkiem blisko S8. Jeżeli chodzi o dojazd z Wawy
Warto pamiętać gdzie obecnie mieści się największe takie lotnisko w Europie i jakie mamy dziś stosunki z Niemcami...


@Aironic: masz na myśli Londyn-Heathrow? No cóż, po Brexicie się to zmieni ( ͡° ͜ʖ ͡°)

I co do tego maja stosunki z Niemcami ??? , skoro następny w kolejności jest Paryż-Charles de Gaulle ?
masz na myśli Londyn-Heathrow?


@tomalski: Frankfurt nad Menem. Coś przegapiłem? Niestety Wiki nie podaje liczby cargo dla Londyn-Heathrow, a pasażerowie to przecież nie wszystko.
@Aironic: Cargo w PL (lotnicze) to nadal relatywnie mały rynek w porównaniu do tego co jest np. w Niemczech.

@tomalski: Modlin odniósł sukces tylko dzięki Ryrowi. Tanie opłaty lotniskowe i dodatkowo LCC i brak patrzenia czy jest to wygodne dla ludzi.
Cargo w PL (lotnicze) to nadal relatywnie mały rynek w porównaniu do tego co jest np. w Niemczech.


@epll: No tak, ale rozumiem, że założeniem CPL byłoby również cargo m.in. z Chin. Zamiast do Frankfurtu, to do Polski. ;)
Problem w tym, że Niemcy mają 'nieco' lepszą infrastrukturę drogową i mimo wszystko bliżej do Francji i Anglii. :)
@Aironic: Tylko pytanie po co :D W Niemczech mają już wszelakie bazy przeładunkowe, sieć logistyczną i większy rynek "już na miejscu". Po co transportować coś do Polski i potem do Niemiec/Francji jak można zrobić to bezpośrednio? :D
Frankfurt nad Menem. Coś przegapiłem? Niestety Wiki nie podaje liczby cargo dla Londyn-Heathrow, a pasażerowie to przecież nie wszystko.


@Aironic: wystarczy liczba operacji lotniczych:
FRA: 468 153 -> Frankfurt
LHR: 474 087 -> Londyn-Heathrow
CDG: 478 306 -> Paryż-Roissy-Charles de Gaulle

Sorry, Frankfurt jest mniejszy od Paryża lub Londynu.
@Aironic: Choćby CPL był największm i najtańszym lotniskiem na świecie, to cargo do Polski i tak będzie jechało przez Frankfurt ze względu na łatwość przeprowadzenia odprawy celnej (w Niemczech kilka h, w PL kilka dni)