Wpis z mikrobloga

Dlaczego w Polsce wciąż buduje się ścieżki rowerowe z kostki brukowej?! To mega idiotyczny pomysł!
W Danii czy Szwecji wszystkie ścieżki rowerowe jakie widziałem były asfaltowe i jak najczęściej prowadzone wśród zieleni, a nie przy samej drodze gdzie jest dużo spalin.
Jeśli jednak ścieżka musi być wzdłuż ulicy to np. w Szwecji widziałem proste i skuteczne rozwiązanie dla ścieżek wzdłuż ulicy, szczególnie poza miastem. Po prostu ulica/droga asfaltowa była nieco poszerzona, a ścieżkę rowerową wyznaczał pas zbudowany z ciężkiego krawężnika bedonowego położonego pasami na drodze, o wysokości ok. 30 cm ( co widać np. tu ).
Budowanie ścieżek rowerowych z kostki jest idiotyczne. Nawet nowa ścieżka z kostki ma małe nierówności, które utrudniają jazdę i zwiększają się one z roku na rok. Jak to możliwe, że ten głupi pomysł wciąż jest w Polsce uskuteczniany przy nowych ścieżkach?!
Kostka brukowa nie nadaje się do budowy ścieżek rowerowych! Należy je budować z asfaltu! Czy w końcu władze to zrozumieją?!

#rower #polska #polityka #prawo #pis #warszawa #gdansk #infrastrukturanadzis #infrastruktura #ciekawostki #skandynawia #urbanistyka #nauka
johanlaidoner - Dlaczego w Polsce wciąż buduje się ścieżki rowerowe z kostki brukowej...

źródło: comment_k8dDutLhGQDcVM6TidOAwwbkpTxNqhWv.jpg

Pobierz
  • 20
@johanlaidoner Jak to możliwe, że ten głupi pomysł wciąż jest w Polsce uskuteczniany przy nowych ścieżkach?!
Kostka brukowa nie nadaje się do budowy ścieżek rowerowych! Należy je budować z asfaltu! Czy w końcu władze to zrozumieją?!.
Urzędnikom w Warszawie trochę to zajęło, jakieś 20 lat, żeby dojść do podobnego wniosku. Teraz budują już asfaltowe
@hesus_ipanienko

budują z kostki bo są biedne

koniec tematu

Jak nie masz kasy to robisz mniej a nie gorzej. Co to za oszczędność, jeśli zamiast 5 km użytecznej ddr powstało 10 km bezużytecznego badziewia, które po 5 latach nadaje się do gruntownego remontu? Jaki jest sens oszczędzania na krytycznej funkcji?

Czasem biednego szczególnie nie stać żeby oszczędzać. Jak nie mają kasy to robią plan gdzie najbardziej potrzeba ddr, ile ich jest i
@tosyu: No to rząd powinien tą regulację wprowadzić odgórnie wykluczając możliwość wyboru w samorządach. Tak jak np. samorządy nie mogą robić mnóstwo innych spraw, jak np. stawiać swoich, wymyślonych znaków drogowych, tylko muszą stosować się do wytycznych państwowych.
@tosyu: Po to żeby było lepiej, a nie żeby było gorzej. Tutaj jest tak, że jest przez nie gorzej, a nie lepiej. To tak samo jakbyś powiedział- to po co samorządy jak muszą stawiać znaki drogowe zgodnie z przepisami krajowymi, a nie swoje własne? Skoro samorządy robią źle to rząd musi wprowadzić takie regulacje.
@johanlaidoner: czym innym jest znak drogowy wyspecyfikowany w PoRD czym innym jakość nawierzchni

Nadal uważam że trzeba tłuc samorządy, w jakim celu te osoby dostają wypłaty, dlaczego mieszkańcy danych miast chcą im płacić w podatkach za taką jakość usług? Trzeba cisnąć nierobów i wywalać nieuków, a przede wszystkim współpracować. Samo się nie zrobi.
@sarmanto: może na góralu nie ma dyskomfortu, ale jazda rowerem szosowym, (gdzie ciśnienie w oponach to zwykle 8-9 barów) po ścieżce brukowej jest bardzo niewygodna i niebezpieczna.