Wpis z mikrobloga

Jaki wybór byście bronili przy wyborze samochodu:
- jeżdżącego z zacięciem sportowym
- do małych przebiegów (30 km dziennie, 20k na rok, na circa 10 lat)
- nowego lub demo w cenie ~170 k
- w miarę mocnego - 200-250 KM
- "rodzinnnego" - czterodrzwiowa klasa 3/C minimum
- benzyna

Jest BMW (szczególnie 4 GC jakoś bym zniósł z wyglądu), Giulia (taka kasa za włoszkę to bardzo dużo), VAG u mnie odpada z przyczyn ideowych, jeszcze merc, ale to podobno małe w środku i skupione na komforcie a nie jeździe. Francuzi mają śmieszne silniki, podobnie Azja. Coś pominąłem? Coś się nie zgadza?
#samochody #zakupkontrolowany #bmw #alfaholicy #mercedes
Pobierz g.....d - Jaki wybór byście bronili przy wyborze samochodu:
- jeżdżącego z zacięciem...
źródło: comment_GLKvo40iJfy8PgCAnjcSgcLNzscwJBmy.jpg
  • 46
@gwynebleid Na Jaguara nie ma sensu nawet patrzeć. XE jest drogi, a nie prezentuje sobą za wiele. Oczywiście masz prestiż, ale w środku szału nie ma, system multimedialny jest tragiczny, właściwości jezdne całkowicie zwykłe, zero polotu. Nawet większa moc nie daje dużo, bo auto jest po prostu ciężkie i źle wyważone. Zdecydowanie bardziej już się opłaca BMW 3/4. A jeszcze co do Giulii i BMW 4 - wybór w sumie opiera się
@gwynebleid: na japońcach się nie znam wcale - wiem tylko tyle że z jakością np. plastików jest różnie ale teoretycznie najbardziej bezawaryjne i że są silni w hybrydach.

Co do prestiżu moim zdaniem to kwestia sporna. Jak masz Alfę to o wiele więcej ludzi się za nią obejrzy niż za BMW bo mimo wszystko będzie to auto egzotyczne. Z BMW będziesz jeszcze jednym z tysiąców japiszonów z BMką - czyli z
@gwynebleid: Hejka - jak jeszcze się nie zdecydowałeś to jest nowy gracz do Giulii i 3ki - Kia Stinger. Polecam się przejechać. Osiągi podobne do tych 2, lekki, RWD, zajebiste zawieszenie, dużo większy od tych 2. Osobiście jeszcze nie jeździłem ale z pierwszych wrażeń dziennikarzy jest lepsze od BMW w prowadzeniu. Od Giulii będzie gorsze i raczej rekordu Nurburgring jak Giulia nie pobije, ale cena za to jest bardzo atrakcyjna i
@gwynebleid: właśnie czytam o tym Stingerze bo aż ciężko uwierzyć że takie coś w tak krótkim czasie zrobili. BMW wiadomo że dopracowywała 3kę przez 35 lat (od ok. 85), w przypadku Giulii od razu tworzyli Quadrifoglio które dopiero potem było bazą dla cywilnych samochodów i 70% pracy przy mechanice aerodynamice i konstrukcji robiło Ferrari 20% Maserati a 10% dopiero Fiat :)
No i moje poszukiwania zwieńczyło odkrycie twórców tego samochodu:
1)
@ArpeggiaVibration: głupią tanią bieżnię wybierałem przez miesiąc, więc samochodowi oddam minimum rok :)
Chwilowo wyleczyłem się z Giulii - nie ta cena. Veloce z Android Auto za 150 max.
Właśnie leczę się z drugiej skrajności - BMW. Nie wiem czemu nagle sam siebie nakręciłem w tydzień na używaną 4er za 150k. Bzdura.
Ba, nawet ostatnio na szybko sprawdzałem 6er. Nie wiem co mnie tak w bmw nagle pociągnęło, skoro uważam od
@gwynebleid: jest prosta metoda na oszacowanie na papierze czy coś ma w ogóle potencjał - jeżeli przy ok 250 kunia coś przyspiesza w okolicach 6.2 sekundy do setki lub mniej to jest ok. Jak więcej to sama masa będzie przeszkadzała. Te 3 modele to obecnie absolutny top własności jezdnych i silniki zasługujące na miano nowoczesnych. Potem jest być może Jaguar XE ale właśnie jemu przeszkadza masa potem długo długo nic, i
@ArpeggiaVibration: odpisuję, zanim przeczytałem odpowiedź:
z drugiej strony jak patrzę na cennik Stingera - wyposażenie XL w silniku 2.0 255 to wręcz dokładnie to czego szukam. Przyjrzę się ale chyba lepiej w moje potrzeby chyba nie mogli trafić. Nawet wymarzony przeze mnie HUD jest...
@gwynebleid: wiem, dlatego jak go obczajałem to przypomniała mi się nasza rozmowa. Moim zdaniem auto idealne do Twoich potrzeb - ale czy tak jest to sam musisz zobaczyć i potwierdzić. Przedewszystkim jest duże, rodzinne, komfort zawieszenia wg recenzji jest lepszy niż w BMW czy Alfie a przyczepność niektórzy piszą że lepsza niż BMW. Moim zdaniem auto warte obczajenia na żywo i jazdy testowej. 2.0 Turbo benzyna Ci w zupełności powinno wystarczyć
@ArpeggiaVibration: Na lexusa znalazłem narzekanie na skrzynię - to taki mercedes - komfort genialny, ale trochę za mało sportu.
Dlatego zacząłem przyglądać się Infiniti. QX70 czy Q60 wygląda zjawiskowo i wpieprzają w to prawdziwe silniki. Niestety Q50 dla mnie jest zbyt japoński z wyglądu - przód wygląda jak kot, a ja nie lubię kotów, if you know what i mean. Muszę przyjrzeć się na żywo.
Q60 jest piękny (poza samym przodem),
@gwynebleid: nie wiem, mi osobiście infiniti się nie widzi. Jeżeli chodzi o Kię to wiem o czym napisałeś wcześniej - jeżeli Ci przypadnie do gustu to widzę tylko jedno rozwiązanie - czerń albo inny ciemny lakier by zamaskować te czarne wloty (obczaj filmik) - to one robią ten styl który mi się też nie podoba. Mimo wszystko auto genialne - jeżeli jeździ tak jak piszą to dodatkowo jest w naprawdę niezłej
ArpeggiaVibration - @gwynebleid: nie wiem, mi osobiście infiniti się nie widzi. Jeżel...
@ArpeggiaVibration: już oglądałem wstępne recenzje Stingera. Coś tam bekają o masie i właściwościach jezdnych ale tak szczerze są to prawdopodobnie jakieś niuanse niewykrywalne dla profanów.
Wiesz - widzę jak wspaniale jeździ moja 170 konna Giulietta w porównaniu do ojcowskiego 300 konnego (V8, 4,2 wolnossące) Jaguara S-type RWD. Ale ten S-type ma 10 lat. BMW 4er też waży tyle co mała stodoła - nie ma już lekkich sportowych sedanów.
A jak porównują
@ArpeggiaVibration: tył trochę 5er GT (nie rozumiem idei tego okropnie obrzydliwego wykończenia) ale stingerowi to dodaje uroku. Tylko tylne światła nie są ładne, ale z klasy premium to chyba tył to pięta achillesowa - bmw ma przeokropne, merc ma średnie, VAGa nie biorę pod uwagę (:)) DS to francuz i dopiero japończykom tył wychodzi lepiej niż przód. No chyba że Mazda. Ale Mazda odpuściła premium.
@gwynebleid te 3 auta (Giulia, Stinger i 3ka) będą jeździły wyraźnie lepiej niż Giulietta - wystarczy szybciej wejść w zakręt i będzie każdy miał banan na twarzy. Alfa robi jedne z najelpszych zawieszeń na świecie - wystarczy powiedzieć że wg testów niemieckich przednionapędowa 159 lepiej się trzymała drogi niż cywilna 3ka RWD (e90)- ale problem był tam z rozkładem masy i tym że przednie koła musiały się wszystkim zajmować - przyspieszeniam hamowaniem
@gwynebleid: nie - przez następne 2 lata czeka mnie parę dużych wydatków. Potem zobaczymy - ale jak już coś kupię to Giulię w leasingu. Nie lubię kompromisów :) a poza tym u mnie to kwestia religii :) odkąd jako mały gówniak oglądałem na początku lat 90tych rajdy gdzie Delta Integrale zamatała wsztystkie OSy z przewagą kilku minut to dopóki włosi robią po włosku czyli szybko głośno brutalnie i z dużymi przeciążeniami
@ArpeggiaVibration: kurcze, sam bym poszedł w tę Giulię. Ale nie jest aż tak piękna, choć dopiero jak dorosłem to doceniam piękno Alf. To raz. Dwa - musi być android auto - nie będę czekał 4 lata na aktualizację mapy w aucie premium i radosne dobieranie trasy.
Marzy mi się też HUD.
@gwynebleid: BMW nie wzbudza szacunku tylko #!$%@? :) na ulicy będziesz postrzegany w zależności od osoby jako nowobogacki janusz, drech, albo bananowy dzieciak :) a sąsiedzi będą #!$%@? bo se kupiłeś BMW i się obnosisz z pieniędzmi i "pewnie ukradł złodziej" ;) a to różnica. Alfa raczej uważana jest za auto pasjonata i wzbudza pozytywne emocje a KIA będzie szokiem dla wszystkich dopiero po tym jak do niej wsiądą. Poza tym
@gwynebleid: co do nawigacji to wszędzie jest qpa. Jak dużo jeździsz kup Garmina i będziesz miał za darmo aktualizacje codziennie + LTS. Oryginalne nawigacje we wszystkich markach to dno. Jedynie ten Android jak Ci zależy - tylko też nie wiem za bardzo po co... Jedynie dla Androidowych map - ale tu potrzebujesz internetu w aucie... Tak czy siak Garmin wymiata :) Android w nowych autach lubi się rypać ostro :) (moja