Wpis z mikrobloga

@strikingsurface: rano nieco dymi na siwo. mechanik poprzedniego właściciela zdiagnozował luzy na turbo i, że będzie do regeneracji (w środku siedzi garrett). ten zdecydował, że kupi mitsu td04, które jak się okazało już po kupieniu przeze mnie, że też jest do regeneracji, a do tego żeby je włożyć trzeba zmienić soft i jakoś zestroić, czyli przy zmianie na mitsu muszę wydać co najmniej 1500zł :/
@sasimm: czyli turbo w turbo do roboty.... poszukaj dobrego mechanika od Volvo oni też tłuką turbinki w benzyniakach , to może coś pomogą.
jak się napalisz na TD to Volviarze pomogą - przynajmniez z hardwareową częścią to turbo siedziało chyba w T4 (a także subarynkach i pewnie wielu innych).

a robić garretta nie będzie taniej? przynajmniej softu nie trzeba będzie ruszać.
@strikingsurface: z garrettem faktycznie taniej, ale znowu jak rozmawiałem z gościem od softów właśnie, to mi wpuścił opowieść, że te garretty regenerowane i do tego na seryjnym sofcie i tak szybko padną, bo są na zbyt dużym obciążeniu, czy coś. do tego faktycznie mitsu jest większe i daje większe możliwości w przyszłości, a i spalanie może nawet spaść, bo turbo będzie mniej dmuchało przy spokojnej jeździe.
od kilku dni mam właśnie
@sasimm: ja jutro odstawiam swoją 9-5 do warsztatu w Halinowie, z tego co wiem, to oni gdzieś dalej dają turbiny do regeneracji, jutro popytam o kwestie ceny. Co do polecenia, to nie wiem jeszcze czy ich polecić, bo to będzie moja pierwsza wizyta u nich z nieszczelną turbiną ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@sasimm: Odstawiłem dziś samochód i tak, wymontowanie i zamontowanie turbiny 350-500zł, regeneracja turbiny 700-1100zł. Nie wiem ile policzą za czyszczenie układu, IC. No i dojdzie koszt wymiany oleju i filtrów powietrza i oleju - gwarancja tego wymaga.
@sasimm nie wiem czy Cię to dalej interesuje, ale za regenerację turbo wyszło 800 zł + 400 zł robocizna + 240 zł olej, filtry, itp + 120 spawanie chłodnicy IC.
@sasimm: dokładnie jest to (mam FV):
regeneracja turbo - 650 zł
benzyna ekstrakcyjna - 73 zł
F. oleju - 22 zł
F. powietrza - 56 zł
olej - 89 zł
robocizna - 325 zł
spawanie IC - 89 zł

Ceny netto zaokrąglone do pełnych złotówek. Łącznie zapłaciłem 1600 zł (brutto).
@Thor1990: mój mechanik pod Warszawą turbo, z nowymi uszczelniaczami wymienia mi za 200zł, a turbo mam regenerowane za 750zł, dają gwarancję na rok, więc wydaje się być w porządku.
przy wymianie oleju, filtrów i spawanie IC 325zł za robotę to może nie tak zła cena ;)