Wpis z mikrobloga

@PMV_Norway moim zdaniem powinno się zmienić:
- sposób nabycia uprawnień przez osoby poniżej 18 rż lub powrót do karty motorowerowej
- kursy doszkalajace dla osób jeżdżących na 125, np. 5 godz jazdy i 2 teorii potwierdzone testem teoretycznym
- rozdział w statystykach pojemności, aby mieć łatwy ogląd czy to rzeczywiście 125 odpowiadają za zwiększoną wypadkowosc
@Djodak:

- kursy doszkalajace dla osób jeżdżących na 125, np. 5 godz jazdy i 2 teorii potwierdzone testem teoretycznym

rozdział w statystykach pojemności, aby mieć łatwy ogląd czy to rzeczywiście 125 odpowiadają za zwiększoną wypadkowosc


a jak się okaże że nie odpowiadają, to wprowadzać je po to żeby je wycofać? Doskonale wpisałeś się w urzędniczy tok myślenia, coś zmienić po to by coś robić, sens się sprawdzi później.
@PMV_Norway: Dla mnie ta zmiana przepisów 3 lata temu to była idealna okazja by spróbować. Po ćwierć wieku w aucie całkiem ciekawe doświadczenie. Ale powoli wciągnęło i uważam, że kazdyma swój rozum i ocenę umiejętności na ile przy tych kilkunastu koniach potrzebuje wsparcia i kursów. Jedni ćwiczą z książek, drudzy pod okiem znajomych, inni biorą godziny w szkołach.
Zostawiłbym tak jak jest, na pewno liczba jeżdżących na moto wzrosła bardziej niż
Ale sluchaj, nawet jesli te pojazdy z tą pojemnością nie spowodowaly wzrostu wypadkow, to taki kurs każdemu kto wsiada na motocykl/skuter się by przydał, bo najczęściej przepisy zna z kat B a jazda to już co innego
@PMV_Norway: dzięki za info, aż z ciekawości przejrzę cały ten raport w weekend. Na szybko widzę jedną kluczową pomyłkę metodyczną - nie zestawiono w nim ilości rejestrowanych/przerejestrowywanych moto i motorowerów i trendu. Jak znajdę chwilę to sobie spróbuję sprawdzić czy jest korelacja. A pełny raport jest tutaj: http://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/407_stan-bezpieczenstwa-ruchu-drogowego-oraz-dzialania-realizowane-w-tym-zakresie-w-2016-r..pdf