Ale się dziś przykro zrobilo. Po kilku dniach rozmyślań i wyliczeń zdecydowałem: na koniec sezonu sprzedaje Triumpha i na początku przyszłego kupuje hayke. No to pojechałem się rozeznać do salonu, przymierzyć i wypytac i co sie dowiedzialem? Że norma euro4 i hayabusy ni ma. Sa ostatnie sztuki z 2016 roku ale do przyszłego zejdą bo jest ich malo. Szkoda bo fajne i co najważniejsze stosunkowo tanie moto. Nic to mysle, pojade do salonu kawasaki zobaczyc zzr14. Pojechalem, pytam a miły Pan mówi, ze w pl jest jedną sztuka (!) I mozna co najwyżej na zamówienie. Cena to 68tys z tego co pamiętam, troche drogawo :( kurde, cały misterny plan wpisdu. Teraz mysle nad nowym Triumphem, dość tani jest a maszyna kozak. Tylko tak jakoś słabo zmienić tylko rocznik... nie mam pomysłu co dalej, GTR za wielki mi się wydawał wiec na pewno nie ta polka. VFRek1200 też w wersji F raczej nie widać, czyżby klasa sport turystykow umiera? #motocykle
@fotograf_warszawiak tak, cbr, hayka - przez euro4 wyleciały (btw, cbr robią, ale nie na nasz rynek...).
To co porobili z mocami to też żart - szczególnie widać to po klasie 500 i turystycznych 600 gdzie na siłę męczą i robią 35kW (chociaż by wypuścili wersję 35 i 60 czy coś...).
Takie cbr500 byłoby nawet fajne, tylko nie z 35kW... To już stara, poczciwa cb500 ma więcej.
@fotograf_warszawiak: @11mariom: nie normy, tylko koszt rozwoju 600cc supersport jest identyczny jak 1000cc, po co rozwijac 600 skoro 1000 maja wieksza moc od razu?
glupie podejscie, ale takie jest. tak samo ubili 250 R4, 400 R4...
@11mariom: z interesujących mnie kategorii np. zamiast Fazera jest Tracer (a to już nie to samo), w Hondzie z turystyki VFR800F, w Suzuki nie ma bandita, nie ma gsxf, jest gsxs1000, a gsxs750 nie ma owiewki. W Kawasuki jest Versys ale to też udaje enduro...
@11mariom: @fotograf_warszawiak: @Stitch: O to, to, to! Moja babcia ma 54 kW i uważam, że jest to w miarę ok, aby sobie spokojnie jeździć. Jednak co popatrzę na coś nowego to wszystko słabsze. I potem jestem zmuszony szukać litrowej CBF-ki żeby mieć chociaż tyle mocy co odkurzacz mojej żony.. Do rzyci z tymi normami Euro skoro jedyny pożytek z nich to utrata mocy..
@brick w sumie myk jest taki, że 500-600 osłabili, ale litry rosną w moc. Jeszcze trochę to do wyboru będzie 25kW, 35kW, a dalej tylko 100kW i 150kW :D
Mamy 20 czerwiec, dealerzy nie trzymają stoku generalnie, poza tym najwyraźniej rynek ich zaskoczył i wszystko kupił. O ile ja wiem to dealerzy zamawiają znacząco wcześniej a poza tym polski rynek nowych moto jest generalnie płytki w dodatku z lekka olewany przez producentów.
Sport tourery to jedna z niewielu naprawdę użytkowych klas motocykli, czemu miałaby zniknąć? Może wymaga odnowienia,nazwijmy to redefinicji - mniej pojemności, więcej cech użytkowych, bo pojemność
@Gixaar: to, ze mamy 20 czerwca to znaczy ze pozno juz? Czy sugerujesz ze sie poprawi? Co do sport turystykow to jak na razie widze ze to idzie w kierunku zanikania - modne sie robia motocyklowe odpowiedniki suvow czyli crossrunnery. Ani to cross ani runner :) no ale skoro jest popyt to sie znajdzie i podaz. To co bylo do tej pory nie bylo takie zle, pojemnosc i moc sluszna,
@fotograf_warszawiak: Udaje to Vstrom albo Tiger 800 XR. Versys nawet nie próbuje, 17 cali przednie koło i przeswit bez szału. Typowa maszyna na asfalt.
@fotograf_warszawiak: już bez hejtu na moje moto :P Daje sobie rady na asfalcie, w terenie nie ma co podchodzić nawet. A co wspomnianych przez @Gixaar pitstopow, to w versysie masz to od razu. Przegląd gwarancyjny co 6K :( Tylko ze Versys jest zdecydowanie, bezapelacyjnie i całkowicie jednoosobowym motocyklem i dla wielu to go wykreśla z turystyki. Ja mam to w dupie bo mój plecak jest antyplecakiem :)
To co porobili z mocami to też żart - szczególnie widać to po klasie 500 i turystycznych 600 gdzie na siłę męczą i robią 35kW (chociaż by wypuścili wersję 35 i 60 czy coś...).
Takie cbr500 byłoby nawet fajne, tylko nie z 35kW... To już stara, poczciwa cb500 ma więcej.
No słabo, ale będę się
glupie podejscie, ale takie jest. tak samo ubili 250 R4, 400 R4...
Litry może i mają większą moc, tylko po co mi litr? 600 jest idealne.
@gerard-kowalski no o tym mówię. Za 5-6 lat będę brał pewnie coś z 2014-2016 :D i pewnie pc42 :P
Mamy 20 czerwiec, dealerzy nie trzymają stoku generalnie, poza tym najwyraźniej rynek ich zaskoczył i wszystko kupił. O ile ja wiem to dealerzy zamawiają znacząco wcześniej a poza tym polski rynek nowych moto jest generalnie płytki w dodatku z lekka olewany przez producentów.
Sport tourery to jedna z niewielu naprawdę użytkowych klas motocykli, czemu miałaby zniknąć?
Może wymaga odnowienia,nazwijmy to redefinicji - mniej pojemności, więcej cech użytkowych, bo pojemność
Co do sport turystykow to jak na razie widze ze to idzie w kierunku zanikania - modne sie robia motocyklowe odpowiedniki suvow czyli crossrunnery. Ani to cross ani runner :) no ale skoro jest popyt to sie znajdzie i podaz. To co bylo do tej pory nie bylo takie zle, pojemnosc i moc sluszna,
@fotograf_warszawiak: Udaje to Vstrom albo Tiger 800 XR. Versys nawet nie próbuje, 17 cali przednie koło i przeswit bez szału. Typowa maszyna na asfalt.
@FLAqMastah: na dużego to bym się może skusił ;) ale nie chcę czegoś co udaje, że jest w teren.