Wpis z mikrobloga

#dzialalnoscgospodarcza #prawo
Mam zamiar założyć jednoosobową działalność w zakresie usług informatycznych przez internet. Nigdy nie prowadziłem działalności i jestem kompletnie zielony

1. Czy to prawda że państwo będzie mi #!$%@?ć ok. 60% dochodów? (razem z ZUSem)
2. Czy oprócz opłaty skarbowej (chyba 200 zł/mies) urzędasy jeszcze będą coś ode mnie ciągnąć?
3. Umowa zlecenie/o dzieło. Może być spisana drogą elektroniczną czy trzeba jakieś papiery posyłać?
  • 38
1. Czy to prawda że państwo będzie mi #!$%@?ć ok. 60% dochodów? (razem z ZUSem)

@omcia: jaka forma opodatkowania? Będziesz VATowcem?

2. Czy oprócz opłaty skarbowej (chyba 200 zł/mies) urzędasy jeszcze będą coś ode mnie ciągnąć?

@omcia: że co?

3. Umowa zlecenie/o dzieło. Może być spisana drogą elektroniczną czy trzeba jakieś papiery posyłać?

@omcia: może być nawet skan
@omcia: 1. to zalezy od formy opodatkowania. ale zus to stała kwota 1200 na msc. jak pierwsza dzialalnosc to zus preferencyjny przez pierwsze dwa lata 430 zl chyba.

2. co to jest oplata skarbowa? za co? podatek dochodowy mozesz rozliczac miesiecznie lub kwartalnie

3. elektronicznie (zdjecie podpisanego dok. wystarcza)
@omcia: @omcia: Podatek dochodowy na zasadach ogólnych 18%, VAT (jeśli wybierzesz) 23%, ZUS przez pierwsze 2 lata preferencyjny ok. 600zł. Rozliczasz się co miesiąc lub kwartalnie (wedle wyboru). Nie ma żadnej opłaty skarbowej w kwocie 200zł, tylko te podatki które wymieniłem powyżej. Najbezpieczniej umowę wysyłać pocztą, ale to wyczujesz po kliencie. Jak współpraca idzie dobrze to równie dobrze możecie załatwić to mailowo. Ogarnij sobie wzór umowy, który będziesz podsyłać klientom
@omcia: W skrócie. Jeśli nie zakładasz, że zarobisz w rok więcej niż 85k netto to wybierasz podatek na zasadach ogólnych 18%. Co roku do końca stycznia masz prawo zmienić formę opodatkowania.
@omcia:
ZUS : 470-480zł /mies (przez pierwsze 2 lata, ale nie możesz pracować dla byłego pracodawcy itp, jest kilka wyjątków)