Wpis z mikrobloga

Zastanawiałem się jak duży udział w wydłużeniu przeciętnego trwania życia miało zmniejszenie się śmiertelności niemowląt. Nie dotarłem jeszcze do szczegółowych liczb, ale pewną odpowiedź daje załączony wykres:
- dane z UK, powiedzmy że patrzymy na okres od 1845 roku
- poszczególne linie to oczekiwana długość życia dla osób w określonym wieku
- zmiana dla 70 latków to +5 lat życia dłużej (z 81 do 86 lat)
- zmiana dla noworodków to +41 lat życia więcej (z 40 do 81 lat)

Ładna poprawa, prawda?
Zwróćcie jeszcze uwagę na potężny spadek na początku XX wieku - najpierw myślałem że to kwestia wojen światowych, ale doczytałem że chodzi o epidemię grypy. Starsze roczniki były odporne, bo przetrwały poprzednią falę zachorowań.

#wizualizacja #grafika #datascience #analizadanych #medycyna

Korzystałem z https://ourworldindata.org/life-expectancy/

#whatadata – analiza i wizualizacja danych, statystyka, ciekawostki z półświatka Data Science ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pobierz w.....a - Zastanawiałem się jak duży udział w wydłużeniu przeciętnego trwania życia m...
źródło: comment_8wV3EJWFq3ojbY4WEWLuWzfclCTI63EE.jpg
  • 44
@lavinka: Dokładnie, jest to smutne. Ludzie nie znają historii Polski, Polaków czy swoich rodzin a przecież dawniej w Zagłębiu Ruhry ponad 10% ludności to byli Polacy, w 1910 w niektórych miejsach stanowili od 25 do 75% zresztą masowo emigrowali tam i w czasach PRLu i obecnie.
@AndrusZgc: A co się dziwisz, jak historii jest jedna lekcja w tygodniu. Za moich czasów były dwie, a i tak się nauczyciele nie wyrabiali z programem. Strach się bać, co teraz jest na historii w gimnazjum i liceum, skoro nauczyciele mają połowę czasu co w latach 90. A co do polskich imigrantów, to babcia mojego partnera otrzymywała rentę po mężu, który zginął w kopalni w Belgii. Prawie ich do siebie ściągnął,
@lavinka: No za moich czasów były dwie ale co z tego jak program i nauczyciele byli tragiczni? Powtarzanie materiału w gimnazjum i liceum i nie dochodzenie do historii po 1945 a ta XX wieczna jak II wojna światowa traktowana po łebkach, brak historii regionalnej, brak dotykania tej historii czy nawet jakiś lekcji gdzie opowiadasz historie rodzinne co wzmacnia pasje. Aaa szkoda strzępić ryja.
@AndrusZgc: A no widzisz, to my powtarzaliśmy tylko program z podstawówki i mieliśmy na historię rok więcej w liceum, dwie godziny w tygodniu, druga wojna przerobiona jak i pierwsza (jako tako i byle jak, ale powiedzmy że do zajęcia Berlina się udało), za to całkowite pominięcie historii po 1945. Po prostu Polska przestała istnieć. ;)