Wpis z mikrobloga

Jak ja kisnę z tych wykopowych programistów samouków, którzy niby zarabiają troszkę mniej niż 15k plnów i mają siebie za jakichś specjalistów i wyjadaczy, lepszych od najlepiej wyszkolonych. Sam jestem programistą i nauczyłem się sporo rzeczy na studiach, a teraz zarabiam ponad 15k. Jak do nauki programowania zachęcają znajomych i mówią im, jakie to jest proste, ile można zarabiać po roku-dwóch, a tymczasem większość ludzi którzy zaczynają naukę programowania nigdy nie dochodzi do etapu zarabiania na tym. Kisnę jak wrzucają wszystkie gałęzie programowania do jednego worka, a jedyne co najczęściej widzieli to jak się programuje frontend, no i może trochę backednowego PHP, ale tylko jak ich ktoś zmusi. Programowania można nauczyć się samemu, ale dziury które w wiedzy zostaną będą ciężkie do wyrównania, bo problem z uczeniem się samemu polega na tym, że nawet nie wiemy, że te dziury w naszej wiedzy są. Jak pracodawca życzliwy to damy radę dorównać trochę już w pracy, jak nie, to szybko trzeba będzie szukać następnej. Bańka powoduje, że tacy ludzie i tak znajdują pracę, później trafia się na ich gównokod i klnie pod niebiosa, a oni dalej żyją w przekonaniu o tym, że świetnie programują. Do tego jeszcze dochodzi przekonanie, że po roku-dwóch to oni są mega specjalistami, a po 5 latach to już wiedzą wszystko, weterani zawodu - senior architekci oprogramowania.

#programowanie #takaprawda #pracbaza i troszkę #pdk
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@meohaw: akurat myślę że i tak dopiero w pracy uczysz się tego co potrzebne, czy to studia czy na własną rękę każda firma wymaga czego innego i nie ma tak że idziesz z pełną wiedzą gdziekolwiek, temat jest z d--y.

Druga prawda jest taka że teraz jest takie zapotrzebowanie na JS że nikt nie musi uczyć się architektury działania OS żeby godnie zarabiać.

Ogólnie to widzę tutaj 2 obozy: ludzi
  • Odpowiedz