Wpis z mikrobloga

Materiał na temat jednego z najlepszych studiów gier komputerowych - Troiki. Z wieloma komentarzami autora się nie zgadzam (choć one bardziej zaczynają się po ok. 20 minutach), ale za popularyzację perełek od Caina, Boyarsky'ego, Andersona i s-ki duży plus i generalnie warto obejrzeć, szczególnie jeśli niezbyt śledziło się zakulisowe informacje dotyczące ich produkcji.

Co więcej, gościu posługuje się cytatami samych autorów i wspomina interesujący artykuł: http://www.escapistmagazine.com/articles/view/video-games/issues/issue_77/440-The-Rise-and-Fall-of-Troika

Wspomina też ich starania w sprawie uzyskania praw do Fallouta:

Wg niego nie było takich starań, ale kłóci się to z wypowiedzią Tima Caina: https://books.google.pl/books?id=lroZsP4zyIYC&pg=PA104&lpg=PA104&dq=%22Leonard+pursued+Fallout+3,+which+ultimately+went+to+Bethesda,+who+outbid+us.%22%22&source=bl&ots=K9SV3iwuhT&sig=_0degC0bV1wXoaoJsGbJ9jcYNI4&hl=en&sa=X&ved=0ahUKEwin3Ob0tuPTAhWDFSwKHduGBOgQ6AEILTAB#v=onepage&q=%22Leonard%20pursued%20Fallout%203%2C%20which%20ultimately%20went%20to%20Bethesda%2C%20who%20outbid%20us.%22%22&f=false

https://www.youtube.com/watch?v=xzYmQyHl2bc (demo Fallouta 3, który niestety nie powstał)

Jak się okazuje ten youtuber ma rację i Leonard Boyarsky faktycznie zdementował tę informację (i to na moim ulubionym RPG Codex): http://www.rpgcodex.net/forums/index.php?threads/troika-and-the-fallout-rights-where-did-i-read-that.10301/page-12#post-170807

Od siebie podlinkuję jeszcze wywiad na RPG Codex (tego akurat nie wspomniał, a szkoda): http://www.rpgcodex.net/content.php?id=130

#gry #retrogaming #rpg #crpg #arcanum #vtmb #troika #fallout
Bethesdasucks - Materiał na temat jednego z najlepszych studiów gier komputerowych - ...
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@urwis69: Nom, w moim osobistym top 3 gier, obok Fallouta 1 i Age of Decadence najlepszy erpeg. Bloodlines też jest bardzo wysoko, a ToEE to była gra z ogromnym potencjałem, ale raz że niezbyt w moich klimatach (wolałbym otwarte przestrzenie, poza tym typowe fantasy rzadko mnie przekonuje), a dwa zbyt monotonna.
  • Odpowiedz
@Bethesda_sucks: Bardzo dobry materiał i uzupełnienie w postaci linków. Nie wiedziałem, że Troika miała aż tyle niezależnych od siebie problemów, chociaż podoba mi się stwierdzenie autora, że nie można wszystkiego zwalać na pecha.
  • Odpowiedz
@urwis69: ToEE miało wybitną mechanikę i system walki (chyba najlepszy ze wszystkiego, co widziałem w grach RPG — chyba że ktoś jest dziwakiem i zalicza Jagged Alliance 2 do tego gatunku). Ale to wszystko było psu na budę, bo kampania to były wyżyny nudy (poziom pierwszego Neverwintera albo i jeszcze gorzej). Zamiast przeskoczyć od razu do tego, co ta gra robi najlepiej (czyli świetnej, taktycznej walki), pierwsze dwie godziny spędza
  • Odpowiedz
@Bethesda_sucks: O, widzę, że nie tylko ja odnalazłem/subuję nerdslayera ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Trafiłem na niego właśnie przez materiał na temat drugiego KOTORa.

@t3m4: Dla mnie wciąż jedna z najlepiej, jak nie najlepiej w ogóle, napisana postać w grach.
  • Odpowiedz
Jak się dotrwa do tej tytułowej Świątyni, to jest świetnie. Ale droga do niej to męczarnia.


@Althorion: A dla mnie właśnie wstęp był najciekawszy, a sama świątynia to nudy na pudy. Ogromna i monotonna lokacja, taki poligon do walki bez cienia oryginalności. A z tym "wybitnym" systemem walki też bym nie przesadzał, żadnej filozofii tam nie było, jako gimbus nie miałem najmniejszych problemów w rozsmarowaniu przeciwników, choć nie miałem pojęcia
  • Odpowiedz
@Bethesda_sucks:

Great Ideas. Never Enough Testing.


Cała prawda o Troika Games, tylko trzeba znać proporcję... O Arcanum dowiedziałem się z CD-Action, które od razu zajarało mnie wzmianką o współtwórcach Fallouta. Niestety po recenzji z listopada 2001 zajaranie przygasło. Wg jej autora Arcanum było niezłe, mogło być bardzo dobre, ale bugi przeważyły - 7/10 - i na pewien czas porzuciłem nadzieję na kolejną epicką przygodę miary Fallouta, BG lub Planescape'a (moje
  • Odpowiedz
[CD-Action] najlepsze czasopismo o grach w Polsce


@lowca_randroidow: Nigga, please... CD-Action to największy szmatławiec o grach, właściwie zawsze tak było. Porządne to było Secret Service albo Reset albo Świat Gier Komputerowych, CDA od początku prezentowało żenujący poziom, a ich jedyną kartą przetargową była płytka. Dzisiaj jest nieporównanie gorzej, to taki pudelek wśród branży czasopism, a ich strona internetowa to rak. Ale mają monopol więc nic nie zrobisz. Zresztą z tego co widzę grunt im się trochę pali pod nogami, bo piszą już nie tylko o grach, ale też filmach i serialach, wrzucają clickbaitowe, lewackie artykuły (np. o tym, że LGBT są prześladowani czy inne kłamstwa) czy jakieś podchodzące pod erotykę wynurzenia.

Ja recenzję Arcanum czytałem w Secret Service właśnie i tam gra dostała 9/10, ale to było niepoprawne politycznie czasopismo (w tej recenzji na przykład autor użył sformułowania "lata jak Żyd po pustym sklepie" :D). I zgodzę się, że Arcanum to gra genialna, nawet bez nieoficjalnego patcha i z masą błędów (które teraz niemal w całości wyeliminowano). Tak wielkiej interaktywności nie ma w żadnej innej grze, przecież tutaj nawet gazety pisały o naszych wyczynahc :D. Poza tym nasi kompani nie byli ślepymi niewolnikami, ale mieli własne przekonania i motywy, które nimi kierowały i jeśli np. zrobiliśmy coś złego to praworządna osoba albo nas opuszczała albo atakowała. Do tego nasz dziennik był najlepszy ze wszystkich jakie powstały i wydawać się mogło, że nic tam nie było oskryptowane, bo zapiski odzwierciedlały nasze wybory (zdarzały się plotki, które prowadziły do nieoznaczonych zadań, były klątwy, zabici przeciwnicy i cała masa innych informacji). Takich szczegółów było tam pełno, np. jeśli graliśmy głupkiem to nasze zapiski to odzwierciedlały. GENIALNE. Aż dziw bierze, że taką grę stworzyło zaledwie 12 osób (początkowo tylko 3), niestety idioci pokroju redaktorów CD-Action nie potrafili docenić geniuszu developerów Arcanum, m.in. ze względu na już wtedy leciwą grafikę. Szkoda
Bethesdasucks - > [CD-Action] najlepsze czasopismo o grach w Polsce

@lowcarandroid...

źródło: comment_ijUzsl89KyDWdCo2sSiznyOjGWQlCmFE.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Bethesda_sucks: @Lisaros: Chodziło mi o recepcję ogółu, wg której już wtedy było to najlepsze pismo o grach w Polsce. Miało najlepszy nakład i najlepszą sprzedaż, więc trochę pokory. I choć o treści można dyskutować, na pewno nie był to szmatławiec (pokroju Clicka). Z jednej strony działało tam kilka osób ogranych w konkretnych gatunkach i wtedy ich recenzje bywały wartościowe, z drugiej dane gatunki recenzowały też osoby niemające o
  • Odpowiedz
  • 1
7/10 (...) Niedoskonałości techniczne nie były w stanie podważyć grywalności i klimatu Arcanum (tak samo ToEE i Wampira), które z miejsca wskoczyło na pierwsze miejsce mojego podium, zaraz obok starych Falloutów. Zresztą tak ten top wygląda do dziś.


To mi uświadamia, że też jestem ofiarą CDA ( ͡° ʖ̯ ͡°) Też kiedyś czytałem, też miałem wrażenie, jak @Bethesda_sucks, że poza płytką merytorycznie to zawsze była jednak
  • Odpowiedz