Wpis z mikrobloga

Tani zewnętrzny marketing to jest rak, nie ważna etyka ani bezpieczeństwo klientów, często też pomija się kwestię braku zgody marketingowych, ważne tylko by było tanio i słupki dobrze wyglądały.

Tu skupmy się tylko na bezpieczeństwie komunikacji z bankami.
#januszebiznesu #januszemarketingu #januszeinformatyki #banki

Przeglądając rady na stronach różnych banków dotyczące bezpiecznego używania e-mail - wszystkie są takie same: nie otwierać podejrzanych, nie klikać w linki, sprawdzać nadawcę itd.
Wszystko OK.

Ale tu pojawia się problem... czemu skoro banki dają takie zalecenia, to same ślą reklamy całkowicie gwałcąc te zalecenia... wysyłają je z najgorszych możliwych adresów i ciągle z innych (z pewnością w celu - nieudolnego - ominięcia filtrów antyspamowych). Banki zaraz dodadzą, że to nie oni, tylko firma zewnętrzna, ale bez naiwności, sami dobrze wiedzą jak to wysyłają.

Działy IT mogą się męczyć ciągle edukując użytkowników by byli ostrożni, ale przyjdzie głupi marketingowiec i za punkt brakuhonoru stawia sobie obalenie wszystkich zasad bezpieczeństwa...

Na obrazku zbiór nadawców z ostatnio otrzymanych reklam bankowych.
A poniżej cytat kilku rad bezpieczeństwa od banków.

PKO:


Idea:


BZWBK:


m:


Alior:

wkto - Tani zewnętrzny marketing to jest rak, nie ważna etyka ani bezpieczeństwo klie...

źródło: comment_bJ21GXzjX92flG8O5LZzQNKEFRURStCp.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ale tu pojawia się problem... czemu skoro banki dają takie zalecenia, to same ślą reklamy całkowicie gwałcąc te zalecenia... wysyłają je z najgorszych możliwych adresów i ciągle z innych (z pewnością w celu - nieudolnego - ominięcia filtrów antyspamowych). Banki zaraz dodadzą, że to nie oni, tylko firma zewnętrzna, ale bez naiwności, sami dobrze wiedzą jak to wysyłają.


@wkto: Sam to napisałeś - nie wysyłają tego banki, a firmy świadczące
  • Odpowiedz
@MichaelT128: to nic nie wyjaśnia. Każdy wie jak wygląda taka wysyłka i banki mimo to ją zlecają. Znając swoje zasady bezpieczeństwa nie powinni nigdy takiej reklamy zamówić. Co do innych nadawców dla klientów, to różnie bywa, niektórzy (np. ubezpieczalnie) i tak korzystają z firmy trzeciej śląc newsletter.
  • Odpowiedz