Wpis z mikrobloga

Powiem Wam, że zawsze byłem januszem manualnej skrzyni biegów (wolałem mieć kontrolę nad autem #pdk), ale od kiedy przejechałem się dobrym automatem to sam nie byłbym w stanie wybronić manuali. Toć to j----e lata świetlne przepaści technologicznej. Ta skrzynia sama wie kiedy chce zmienić bieg, zredukować itd. ... Zesram się prędzej niż zmienię bieg szybciej niż automat. Różnica w spalaniu, przy szeregu zalet praktycznie pomijalna. Całe życie w takiej niewiedzy. Rada na dzisiaj, nie upieraj się głupio przy swoim, bez postawienia się po drugiej stronie.

#motoryzacja #samochody #przemyslenia
ArdianArdian - Powiem Wam, że zawsze byłem januszem manualnej skrzyni biegów (wolałem...

źródło: comment_YbJVRWQMojSvwl42vGLaHTIetzgbxJDq.jpg

Pobierz
  • 115
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ArdianArdian: Od jakiegoś czasu uczę się jazdy samochodem, oczywiście na manualu. Jak niektórzy wyrabiają z redukcją, skręcaniem, kierunkowskazem i rozglądaniem się na boki, to ja nie wiem. Widzę jak moja mama jeździ sobie na dobrym automacie. Spokojnie, na luzie, bezstresowo... No ale że drogie są, to pewnie jeszcze z 10 lat pojeżdżę na manualnej.
  • Odpowiedz
Automat to do aut z mocniejszym silnikiem. Jeździłem kilkoma automatami i jedynie co to ratował je tryb sport w aucie. Tak to cieżko w nich o szybsza reakcje po wciśnięciu gazu albo zmianie ręcznej na łopatkach.
  • Odpowiedz
@ArdianArdian ja jeżdżę na skrzyni e-cvt po 10 latach jazdy manualem i różnica w komforcie nieziemska. Jednak gdy wsiadam czasem do mojego Passata w tdi, niepozorne 130 km z manualem to odczuwam dziwną satysfakcję.
  • Odpowiedz
@ArdianArdian: Ja to bym chciał mieć i to i to.. ale nie w 1, czyli, że automat z możliwością ręcznej zmiany tylko musi być ruch drążka w tych manualnych płaszczyznach..
  • Odpowiedz
@pawel-kw-wkp: Ja jestem kompletnym amatorem ds. automatów. Jak to działa gdy chcę żwawo wyprzedzić auto jadące 90-110 przede mną?
W manualu wrzuciłbym 4, żeby autko weszło na 4-5 tys obrotów i dopiero wyprzedził.
A jak to działa w automacie?
Jak wcisnę gaz to sam wrzuci mniejszy bieg bo będzie wiedział, że właśnie rozpoczynam taki manewr? Czy po prostu będzie rozkręcał się na obecnym biegu?
  • Odpowiedz
@KRSS: wciskasz gaz do końca i komputer skrzyni liczy na który bieg najlepiej zrzucić żebyś miał max przyspieszenie. tylko trwa to z sekundkę w typowych automatach. potem już lecisz
  • Odpowiedz
@ArdianArdian: no i nikt nawet nie wspomnial o najwiekszej zalecie dwusprzeglowych: jak sie cisnie gaz to auto idzie caly czas, praktycznie bez przerw w mocy, w manualu bedzie w miedzyczasie nawet 5 zmian biegu, za kazdym razem przerwa w mocy na minimum 0,5-1 sek zaleznie od wprawy. Czyli ten sam silnik z DSG bedzie mial lepszy czas sprintu niz z manualem
  • Odpowiedz