Wpis z mikrobloga

Powiem Wam, że zawsze byłem januszem manualnej skrzyni biegów (wolałem mieć kontrolę nad autem #pdk), ale od kiedy przejechałem się dobrym automatem to sam nie byłbym w stanie wybronić manuali. Toć to #!$%@? lata świetlne przepaści technologicznej. Ta skrzynia sama wie kiedy chce zmienić bieg, zredukować itd. ... Zesram się prędzej niż zmienię bieg szybciej niż automat. Różnica w spalaniu, przy szeregu zalet praktycznie pomijalna. Całe życie w takiej niewiedzy. Rada na dzisiaj, nie upieraj się głupio przy swoim, bez postawienia się po drugiej stronie.

#motoryzacja #samochody #przemyslenia
ArdianArdian - Powiem Wam, że zawsze byłem januszem manualnej skrzyni biegów (wolałem...

źródło: comment_YbJVRWQMojSvwl42vGLaHTIetzgbxJDq.jpg

Pobierz
  • 115
  • Odpowiedz
@Dalamar: @xetrov:

bo tam trzeba wymieniać olej w skrzyni biegów a jak chciałem w swoim manualu wymienić to każdy z kim rozmawiałem na ten temat odradzał bo komuś tam kiedyś skrzynia #!$%@?ęła po wymianie oleju :)

bo do niedawna ciężko było znaleźć kogoś kto potrafi to zrobić a nie leje po prostu czerwony olej w ilości 'aa chyba tyle'.


No bez przesady. Nie robmy ze zmiany oleju w skrzyni wielkiej
Taco_Polaco - @Dalamar: @xetrov: 
 bo tam trzeba wymieniać olej w skrzyni biegów a ja...
  • Odpowiedz
@ButtHurtAlert: mam automat 4s do setki. Gwarantuje, ze nie da sie usnac. Ludzie maja jakies dziwne wyobrazenia, najpewniej dlatego, ze nigdy nie jezdzili z automatem, albo jezdzili jakims yarisem z cvt 1.2 :)
  • Odpowiedz
a jestem kompletnym amatorem ds. automatów. Jak to działa gdy chcę żwawo wyprzedzić auto jadące 90-110 przede mną?

W manualu wrzuciłbym 4, żeby autko weszło na 4-5 tys obrotów i dopiero wyprzedził.

A jak to działa w automacie?

Jak wcisnę gaz to sam wrzuci mniejszy bieg bo będzie wiedział, że właśnie rozpoczynam taki manewr? Czy po prostu będzie rozkręcał się na obecnym biegu?


@KRSS: W 15 letnim automacie od Audi a6
  • Odpowiedz
@ArdianArdian kurdę ja nie jeździłem nigdy automatem ale przesiadł bym się na niego z chęcią. Problem w tym że auta na które mnie stać/podobają mi się najczęściej nie miały wersji z automatem lub też skrzynie automatyczne w nich montowane są straszne (selespeed np.)
Problem jest taki że ludzie nie potrafią się przyznać do tego że ich zwyczajnie nie stać na porządny automat.
  • Odpowiedz
Ja generalnie każdą trasę traktuję jak przyjemność, więc to nie jest mi potrzebne. Dla mnie automat ma parę wad, ale takich ludzkich. Jestem niemal pewny, że zapominałbym o tym przełączniu na "park" przy postoju, a manual na jakim zostawisz na takim stoi. Do tego jazda automatem w trasie bardziej nuży - łatwiej zasnąć. Z tych rzeczy, które mi się w automatycznych skrzyniach podobają, to mógłbym wskazać łopatki przy kierownicy ale pewnie używałbym
  • Odpowiedz
@1984
To dlatego, że jeszcze musisz o tym myśleć, po jakimś czasie już nie trzeba. U mnie to było bardzo szybko ale niektórym dojście do wprawy zajmuje znacznie więcej czasu.
  • Odpowiedz
@ArdianArdian: Jeździłem Passatem 140 koni z DSG oraz BMW 5 ok 220 koni z 2013. Obydwa automaty zrobiły na mnie bardzo dobre wrażenie jeżeli chodzi o szybkość reakcji jak i w przypadku bety spalania. W mieście to już wygoda niesamowita jest. Jednak i tak wziąłbym manuala bo dla mnie jest dziką frajdą zmiana biegów szczególnie przy wysokich prędkościach. Co prawda nie miałem okazji korzystać z łopatek ale mino wszystko podejrzewam, że
  • Odpowiedz
Prawko od 13 lat. Pierwszy samochód golf3 automat-szajs. Jeździłem później kilkoma automatami, ale swój tylko manual. W pracy ciężarowy-automat. Nigdy nie kupię automata.
  • Odpowiedz
@KRSS mniej więcej tak to działa jak opisał @xardas_pl - nie do końca się jednak zgodzę z kwestią 250 koni minimum.
Owszem - 125 koni w dużym sedanie + automatyczna skrzynia to trochę bez sensu, ale ostatnia jazda ~160 konnym Audi w kombi ze skrzynią automatyczną na trasie Kraków-Włocławek przebiegła bez zarzutu, wyprzedzanie jak rakieta. DSG z tego co mówił mechanik ustawia się automatycznie na przewidywany bieg żeby szybciej przeskoczyć (tłumaczył jak
  • Odpowiedz
Po prostu subiektywnie wolę na ten przykład przed zakrętem zmienić bieg z 4 na 2 z międzygazem i w środku zakrętu dokładnie czuć obroty na których jestem.

Automat ma praktycznie same plusy, ale sam dla siebie z czystej subiekywności nie chcę go mieć. Nie stoję w korkach, nie jeżdżę 5h na trasie. Jestem zwykłym kierowcą jadącym 30 minut dziennie w dobrych warunkach do jazdy i tak po prostu wolę manual.


@gwynebleid:
  • Odpowiedz
@der_lokomotivfuhrer: CVT to straszne gówno jak się "lubi mieć kontrolę nad autem". A kickdown faktycznie jest od dawna, ale dobrze działa dopiero w DAT (czas reakcji, wyczucie nie tylko przy depnieciu do oporu) i innych dwusprzeglowych, w hydraulicznych to działało na ogół tak jak cała skrzynia czyli różnie ;)
  • Odpowiedz
@affairz: może jestem po prostu przyzwyczajony (chociaż jeżdzę też manualem więc raczej nie), ale w zwykłym dość starym hydrokinetyku (6 biegów) nie mam problemu z wyczuciem kickdowna, przy czym w poprzednim samochodzie z jeszcze starszym (5 biegów) działało to wyraźnie gorzej. Z drugiej strony nie bawię się w nim w zbytnią 'kontrolę nad autem' więc może to stąd ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz