Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #ekodriving #ekojazda #ecodriving

Ostatnio trafiłem na różne opinie odnośnie eko-jazdy.
A dokładnie jaki rodzaj przyśpieszania jest bardziej oszczędny. Pomijając pozostałe kwestie jak przełożenie, rodzaj motoru, prędkość końcowa i miejsce.
Szybki, aby jak najkrócej utrzymywać zwiększone zapotrzebowanie na paliwo do czasu osiągnięcia właściwej prędkości , wciskając pedał na 3/4 możliwości.
Czy wolne, delikatne i możliwie najdłuższe rozpędzanie się ?
Issac - #motoryzacja #samochody #ekodriving #ekojazda #ecodriving

Ostatnio trafiłe...

źródło: comment_OSW5l4jzAen9kOrn4bFE4Fvig58CRZfK.jpg

Pobierz

Jaki rodzaj jazdy i przyśpieszania jest najbardziej eko:

  • spokojny i długi 23.0% (14)
  • agresywny i krótki ~ 3/4 gazu 77.0% (47)

Oddanych głosów: 61

  • 9
@Issac: Oczywiście, że spokojny i długi - autko do 2000rpm najmniej pali, czyli 1/3 - 1/2 gazu i wrzucać coraz to wyższe biegi.

Oprócz tego, że samo spalanie będzie mniejsze jest większa szansa na zachowanie odstępu od poprzedzającego samochodu na tyle żeby nie musieć używać hamulca tylko wyhamować na biegu.

Inna sprawa - na dłuższą metę to niedobre dla silnika, masz zero elastyczności, wleczesz się i #!$%@? ludzi za Tobą (
@Issac: To zależy gdzie.. na mieście raczej spokojnie.. bo z tego że rozpędzisz się do tych 60, jak po osiągnięciu tej prędkości musisz się zatrzymywać.. podstawa to jazda płynna.