Wpis z mikrobloga

tl;dr


Mirabelki i Mirki, mam do Was ogromną prośbę. Jeżeli jesteście aktywnymi uczestnikami rowerowej masy krytycznej to spróbujcie obrać trochę lepsze cele niż denerwowanie kierowców samochodów. Kiedyś za namową mojej lubej pojechałem na Katowicką masę rowerową, to było 10 lat temu. Uważam że już wtedy było to słabe i zasadniczo nic się nie zmieniło.

Obecnie można tak obrać trasę przejazdu aby wykorzystać istniejące drogi rowerowe. Co więcej, taki przejazd wskaże błędy obecnej infrastruktury, na przykład źle rozwiązany sposób połączenia jezdnia-droga rowerowa. Dodatkowo piesi, którzy poruszają się lub nawet oczekują na autobus na drodze rowerowej, raz na jakiś czas zostaną uświadomieni że są w złym miejscu. Sprawdźcie Katowicką drogę rowerową od rynku w stronę spodka, czasami drogą rowerową obok hotelu nie da się przejechać.
Może warto by było zawiesić dodatkowe ostrzeżenia na tyłach przystanku autobusowego.

Dobrze by było zaprosić jakiegoś urzędnika do takiego przejazdu, nawet na krótki odcinek. Wiem, powiecie pomarzyć zawsze można.
Jeżeli się nie uda to taki przejazd wystarczy zarejestrować na jakieś kamerce. Wtedy także można ustalić największe problemy związane z zachowaniem się uczestników ruchu oraz błędy infrastruktury. Powstanie jakiś zapis, materiał do analizy i dyskusji z urzędnikami.

To tyle, szerokiej drogi ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#rower #katowice
  • 23
@Fastboot w kato istnieje grupa "rowerowe katowice", robią wszystko to o czym pisałeś - co chwile bombardują urzędasów dowodami na odwalenie fuszerki... Nic. Beton. Inna inszość, że nigdy nie rozumiałem idei katowickiej masy krytycznej w formie, w jakiej występuje.
ponad 70% wypadków w tym kraju powodują kierowcy samochodów osobowych.


@demoos: zeby byl wypadek to musi byc osoba ranna. Jak jest ranna to albo byla wysoka predkosc albo kierowca pijany. Albo autentycznie wypadek w sensie bez winy.
Jak ktos rowerem da rade #!$%@? 80km/h zeby zwolnic ludzi na drogach pozamiejskich to spoko. Jak chcesz spowalniac tych jeżdżących 50 to tylko po to by wylądować frustrację bo nikomu nie pomagasz
@Naxster: jak już odpisujesz to sprawdź dane. Bo puściłeś bzdeta. Wiekszość tych wypadków jest w
- terenie zabudowanym
- w dzień
- przy dobrej pogodzie

także tego

@Fastboot: Pojechałem zobaczyć masę u mnie w mieście w centrum a potem pojechałem na jej metę inną trasą, na skróty. Nie widzę sensu w takim jeżdżeniu w grupie, w wolnym tempie.
@demoos: nie wiem gdzie. Zapomnialem o wymuszeniu pierwszenstwa (w sumie nie wiem jak to sie stalo) i automarycznie przypisalem najechanie pieszego jako pijany kierowca (bo o to mi chodzilo). W sumie nieslusznie bo moze byc wiecej opcji.
Zadne. Z tych nie staje sie niegrozne przy zmniejszonej predkosci
Jezeli tylko 1/4 wypadkow spowodowana jest predkoscia i od tego trzeba odjąć te z autostrad to jak niby blokowanie ruchu w miastach ma pomoc?
Obecnie można tak obrać trasę przejazdu aby wykorzystać istniejące drogi rowerowe


@Fastboot: Chyba w ogóle nie zrozumiałeś celu masy krytycznej. Ich celem jest zablokowanie miasta, aby to zainwestowało więcej w infrastrukturę, a nie jazda normalnie, by nikt ich nie zauważył. Druga sprawa, że poruszają się jako kolumna, więc tak czy siak jazda nawet drogami rowerowymi, gdyby były na całej długości jeszcze bardziej by zakorkowała miasto, bo na każdym przejeździe jechaliby dużo