Wpis z mikrobloga

Od środy wożę się testowym Megane GT i nie mogę się zdecydować co sądzić tak naprawdę o tym wozie.
Jest piękny, stylistycznie zmiata Golfa, wygrywa z 308 i prezentuje się wiele lepiej niż Astra. Po prostu wszystko w designie tego auta jest spójne, co jest trudniejsze do osiągnięcia niż w przypadku zachowawczych i stonowanych aut. Renault mimo braku ekstrawaganckiej bryły, jest dość odważne w detalach takich jak chociażby tylne światła (które notabene bardzo mi się podobają).
W środku rownież jest bardzo przyzwoicie. Kolorystyka 10/10, kierownica to miut, fotele wspaniale trzymają i wyglądają... Nic tylko jeździć i nie wysiadać.
No właśnie - jeździć. O ile Megane prowadzi się jak po sznurku i dzięki 4control zapewnia rewelacyjne wrażenia z jazdy (napiszę o nim na pewno więcej) to niektóre rzeczy sprawiają, że nie można na niego patrzeć jak na prawdziwego hot hatcha. Układ kierowniczy choć precyzyjny, jest zbyt mocno wspomagany i pozbawiony informacji zwrotnej z przednich kół. Skrzynia jest szybka, ale dręczy mnie pytanie "jak i o ile fajniej jeździłoby się z manualem". Dodatkowo problemy z trakcją powodują, że nawet na suchym ale mroźnym asfalcie ESP ogranicza możliwości auta aż do przekroczenia 70 km/h, zależnie od skrętu kół.
To wszystko okraszone jest sztywnością zawieszenia, które pomaga podczas dynamicznej jazdy ale jednocześnie nie pozwala się kierowcy rozluźnić na drogach innych niż idealnie równe, a chyba nie o to chodzi w aucie będącym "ledwie" na pograniczu świata hot-hatchy.
Choć Megane GT swoim stylem krzyczy, że rozniesie w pył każdego przeciwnika na światłach, w praktyce okazuje się, że może konkurować tylko w ciasnych zakrętach.

W kolejnym wpisie wspomnę jeszcze o wnętrzu bo po Talismanie była to dla mnie miła niespodzianka.

Czekamy na RS i manuala, chociaż tego drugiego mozemy się nie doczekać ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#carburator <-- moj tag z testami
#renault #samochody #motoryzacja
macq2309 - Od środy wożę się testowym Megane GT i nie mogę się zdecydować co sądzić t...

źródło: comment_pA5OWrJVUh1z78GoW0PFAZnH7JikbLDU.jpg

Pobierz
  • 34
  • Odpowiedz
@dolOfWK6KN: radzę doczytać o temacie, zanim zaczniesz wydawać osądy.
Marka jaką sygnowaną jest audio w samochodzie =/= jakość sprzętu jaka ta marka oferuje po za światem aut.
Jedyna zależność jaką można znaleźć, to że droższa paczka u producenta, gra lepiej niż ta tańsza, ale to w sumie tyle.
Komplet audio do domu Mark&Levinsona, który montuje również audio w Lexusach jest droższy niż Lexus, a może nawet dwa. W dodatku jakimś cudem nie produkują głośników, a jednak w Lexusach montują jakieś głośniki. Nie są to wyjątki. Tak samo jak jest różnica pomiędzy Bose z Audi, a Bose z Porsche, a Bose Panaray z Cadillaców.
Przewrotne jest też to, że B&W montuje audio do nowych Volvo, a te audio brzmi lepiej niż cokolwiek innego na rynku. No i to, że dawniej nie brandowane audio z Volvo brzmiało lepiej niż brandowane audio z BMW.
Albo to, że cały koncern HARMANA daje swoje loga na lewo
  • Odpowiedz
Choć Megane GT swoim stylem krzyczy, że rozniesie w pył każdego przeciwnika na światłach


@macq2309: od tego jest RS ( ͡° ͜ʖ ͡°)

w praktyce okazuje się, że może konkurować tylko w ciasnych zakrętach.


@macq2309: no i przecież o to chodzi w 4Control - nie jest to twarda deska którą nie da się jeździć normalnie i nie jest to też padło jadące tylko do
  • Odpowiedz
  • 0
@xetrov: problem w tym, że RS jeszcze nie ma
Deska z niego jest, naprawde twarda i są w tej klasie auta bardziej przyjazne na co dzien, tak samo szybkie lub niewiele tylko wolniejsze.
A 4control samo w sobie genialne :)
  • Odpowiedz
  • 0
@m4kb0l: AR Giulietta veloce albo 1.4 170 km, 308 GT, Octavia 1.8 tsi
Od razu zaznaczam, że mi twardość nie przeszkadza w autach, moglbym takim jezdzic i na co dzien. Różowy tylko troche narzeka
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@macq2309: cóż, seria GT w Renault bardziej ma wyglądać (i mieć takie twarde zawieszenie) niż być super szybka i to pokazują w sumie kolejne testy różnych aut. Wcale mnie to nie dziwi bo od tego mają serię RS (tak, wiem jeszcze M4RS nie ma, ale to kwestia czasu). GT jest IMO takim złotym środkiem - trochę słabsze niż RS, ale ma sportowo zestrojone zawieszenie, design i myślę, że znajdzie się
  • Odpowiedz
@Singularity00: Problem w tym, że ten pilot obok kierownicy jest dość upośledzony. Nie da się wybrać numeru z listy telefonu, zmienianie utworów jest w rolce a głośność w przyciskach. Jedyne co się da zrobić z telefonem to odebrać i zakończyć połączenie, do tego zmienić częstotliwość radia i wyciszyć radio.
  • Odpowiedz
ma sportowo zestrojone zawieszenie, design i myślę, że znajdzie się dla niego grupa docelowa, która chce się wyróżnić, ale RS jest za drogie/za szybkie


@Singularity00: bardzo dobrze to określiłeś. Ja jestem przykładem takiego targetu. Chcę mieć fajnie wyglądające auto, do jazdy codziennej. Nie musi być jakieś bardzo szybkie ale szybsze niż normalne samochody. Taki RS jest zbyt sportowy do codziennej jazdy.
  • Odpowiedz
problem w tym, że RS jeszcze nie ma


@macq2309: RS zawsze jest później, zresztą to GT i tak jest całkiem w porządku biorąc pod uwagę że wyrosło z modeli które jednak bardziej wyglądały niż jechały. Zresztą wystarczy popatrzeć czym jest GT u innych francuskich producentów, tam to wywołuje tylko pusty śmiech.
  • Odpowiedz