Wpis z mikrobloga

@michalpiec: a mi przez warunki atmosferyczne spóźnił się lot z krk do frk, przez co spóźniłem się na lot do usa i musiałem nocować w jakimś hotelu, oczywiście za darmo, czy też w takiej stytuacji powinienem się starać o ileś tam euro? Sprawa już dawno przedawniona, ale ciekaw jestem
  • Odpowiedz
@sherkhaan: jeżeli przewoźnik jest europejski (łapie się w rozporządzenie UE nr. 261/2004) to w razie zagubionego bagażu przysługuje Ci 100 euro na osobę na przybory pierwszej potrzeby. Kupujesz kosmetyki, gacie, koszulki itp do tej kwoty i wysyłasz paragony do przewoźnika. Konieczne jest żeby zakupy zrobić zanim otrzyma się bagaż od przewoźnika. Zakupy robisz bez pierdzielenia się, kupujesz najdroższe kosmetyki, najdroższe gacie jakie mają w galerii i nie ma opcji żeby Ci
  • Odpowiedz
jeżeli przewoźnik jest europejski (łapie się w rozporządzenie UE nr. 261/2004)


@megalol: czy każdy przewoźnik latający po UE nie łapie się pod tą konwencję?
  • Odpowiedz
@Michau_michau: miałem prawie taką samą sytuację rok temu.Lot został odwołany całkowicie po ok 6/7h czekania z powodu mgły. Po kolejnych 2h od odwołania zabrali parę osób do hotelu na ich koszt.
  • Odpowiedz
@Kontestator: Tak, ale powyżej chyba 4 lat jest ciężko. Ważną rzeczą jest też powód opóźnienia. Musi on zaistnieć z winy przewoźnika (awaria samolotu itp.). Najlepiej znaleźć wzór pisma i wysłać bezpośrednio. Jak odmówią to wtedy udać się do firm pośredniczących (biorą ok 10-25% wygranej). Takich firm jest multum.
  • Odpowiedz