Wpis z mikrobloga

@Namenick: @worldmaster: @Nerlo: Za bilet 1499zł czarter Rainbow Tours last minute ( ͡ ͜ʖ ͡)

Nie korzystałem z żadnych pośredników (zazwyczaj chcą 20-25% kwoty odszkodowania) - napisałem reklamację na własną rękę - powołałem się na stosowną dyrektywę parlementu europejskiego i pykło

@PITSTOP: Nie dowiedziałem się, ostatecznie czekaliśmy aż inny drimlajner przyleci z Pekinu i nas zabierze.
@michalpiec:
1. Wysłałeś do nich maila czy list w formie papierowej?
2. Co to za dyrektywa? Rozumiem, że to ona miała pierwszeństwo nad wewnętrznym regulaminem przewozu LOTu i nad przepisami dotyczącymi praw konsumenta? Musiałeś mieć na nich coś poważnego, skoro aż 600 euro zaproponowali.
3. Ciekawe jakiej wielkości odszkodowanie byłbyś wstanie wywalczyć od nich na drodze sądowej ( ͡º ͜ʖ͡º)
@zloty_wkret:
2. Oczywiście że dyrektywa ma pierwszeństwo nad regulaminami przewoźników. Miał coś poważnego - ponad 3h opóźnienia. Zaproponowali 600euro bo tyle muszą zaproponować.

Rozporządzenie UE nr. 261/2004 reguluje wspólne zasady odszkodowań za opóźnione loty i gwarantuje odszkodowanie w wysokości do 600 euro za opóźnienie, trwajace przynajmniej 3 godziny.
@michalpiec: Mam podobna sytuacje tylko z Qatar Airways. Samolot z Warszawy do Doha mial prawie 5h opoznienia. Myslisz ze jak powolam sie na ta dyrektywe to cos moze zdzialam czy beda mieli to w dupie bo to Qatar nir Lot?
@zloty_wkret: tak jak napisał kolega @emtei: są twarde wytyczne i nie ma tu elastyczności co do kwot, no chyba, że wina za opóźnienie nie była po stronie przewoźnika, ale to inny temat.
Ja już na lotnisku napisałem reklamację
@navarion: akurat pojawiło się na F4F, kupiłem 10 dni przed lotem, kolega 2 dni przed, teraz chyba Zanzibar jest za 1700 jakoś
@klikus: i podobnie 230 pasażerów, złoty strzał milordzie