Wpis z mikrobloga

Mój #ford #focus mk2 2.0 tdci wczoraj podczas jazdy odmówił posłuszeństwa :(
Bez żadnych wcześniejszych objawów stracił całkowicie moc (prawie prawie zero reakcji na gaz, jedynie rwanie silnika na trójce), jeszcze po zatrzymaniu chodził na wolnych obrotach reagując na dodatnie gazu raz zgaśnięciem, a raz nierównym wzrostem obrotów. Po kilku minutach w ogóle nie dało się go odpalić...
Gdzieś wyczytałem, że być może gdzieś pospadały przewody na dolocie, niby objawy byłyby logiczne...

#mechanikasamochodowa
  • 38
  • Odpowiedz
@qmshallo: @z0z0l: @ScaRRyMaN: @zolwixx: @solo_ta mechanik właśnie dzwonił i niby jakiś grzybek się odłamał z EGRa, co zablokowało przepływ spalin. Odłączyli EGR i samochód dało się odpalić. Jest jeszcze opcja że jak to trwało trochę czasu zanim się przepływ zablokował mogła się zabrudzić przepustnica i kolektor dolotowy...
Na razie tyle, mam szansę odbioru auta na święta. EGR - część z wymianą za około
  • Odpowiedz
@krzysssi33k: egr jak najbardziej. Kolektor #!$%@? na bank, w dieslach nie ma przepustnicy, jest co najwyżej klapa gasząca (też będzie #!$%@?). #!$%@? nie w wyniku awarii EGR tylko z powodu jego zamontowania tam. 1000zł to przegięcie pały. Trzy wyjścia: czyszczenie starego egru (zaciął się po za dużo już w nim sadzy, tak się zawsze dzieje) lub wymiana na nowy (ok 300zł, dostęp prosty więcej robocizna 100zł, czyszczenie dolotu 100zł +140zł
  • Odpowiedz
  • 0
@Kamerdyner2
@ScaRRyMaN
Tez tak sądzę, ze przegiecie, ale z drugiej strony oddalem do jednego z lepszych serwisow w gdansku. Sam egr delphi na intercars kosztuje 800 zl, pewnie maja ponad 100zł rabatu na to co ukrywaja w wycenie ale to powszechna praktyka. Wymiana 200 zl. Poza tym wiedzą ze zalezy mi na aucie na święta...
  • Odpowiedz