Wpis z mikrobloga

Porsche 919 Hybrid trzeciej generacji. To tegoroczny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans, który zakończył się dramatem Toyoty oraz zdobywca tytułów mistrzowskich, producentów i kierowców, w serii World Endurance Championship. Sezon 2016 był trzecim rokiem startów prototypu 919, który jest stale udoskonalany i modyfikowany zgodnie z niewielkimi zmianami w regulaminie klasy Le Mans Prototype 1. W minionym sezonie przepisy ograniczyły maksymalną moc maszyny do okolic 900 KM (rok wcześniej miała nawet tysiąc konic) i zmusiły konstruktorów po raz kolejny do zmniejszenia zużycia paliwa, co na niektórych torach było ledwo zauważalne jeśli chodzi o czasy okrążeń. Ważący minimum 875 kilogramów 919 napędza umieszczony centralnie, turbodoładowany silnik V4 o pojemności dwóch litrów i mocy niespełna 500 KM oraz silnik elektryczny na przedniej osi o mocy maksymalnie 400 KM. Do tego dochodzą litowo-jonowe baterie oraz systemy odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania i cieplnej z wydechu. To najbardziej skomplikowany, wyścigowy samochód Porsche w historii marki. Rozpędzenie się do 100 km/h pochłania mu tylko 2,2 sekundy, a 200 km/h pojawia się już po 4,8 sekundach! W tym roku kierowcy 919 oprócz Le Mans wygrali na Silverstone, Nürburgringu, w Mexico City, Austin oraz Szanghaju. Już dzisiaj tegoroczne 919 dołączy do wozów dostępnych w symulatorze Assetto Corsa (w ramach płatnego dodatku Porsche Pack III).

#porsche #porsche919 #carboners #samochody #motoryzacja #simracing #assettocorsa #wyscigi #lemans
autogenpl - Porsche 919 Hybrid trzeciej generacji. To tegoroczny zwycięzca 24-godzinn...

źródło: comment_EDBUfZwDqoHmustzZUVTSulR5OP6GZhV.jpg

Pobierz
  • 26