Wpis z mikrobloga

Mirki co to może być w mojej #corsa B? Po szybszej jeździe (ok. 100-120 km/h) z chyba lewego koła dochodzi dźwięk jakby się coś przewracało, słyszalny głównie przy skręcaniu. Typowo występuje na zjazdach z autostrady i innych szybkich dróg, kiedy jadę już wolniej, ale koła mam skręcone. Na postoju i przy jeździe po mieście cisza. Koła dokręcone, na dwóch niezależnych przeglądach luzów nie stwierdzono.

#mechanikasamochodowa #mechanika #opel
  • 9
@tutifruti: ewent. górne mocowania poduszek amortyzatora + łożyska. Częsta przypadłość w Oplach (zobacz czy jest rdza na kielichach i w środku). Bardzo dobrze mogą to też być gumy od przegubów (wtedy przejeżdzając przez "policjanty" słychać skrzypienie starej kanapy) lub pęknięta sprężyna (ewent. część zwoju sprężyny). W najgorszym przypadku maglownica/ pompa wspomagania, ale szczerze wątpie (sprawdź czy tłucze na postoju maksymalnie skręcając koła, najlepiej na wzniesieniu).
@FIFO: amortyzatory zmieniałem, sprężyna niepęknięta. Przy przejeżdżaniu przez policjanty skrzypienie jest, to nie gumy stabilzatorów czasem? Ale one chyba nie dały by takiego objawu.
Wspomagania nie mam, na postoju nie tłucze.

@FIFO: @NoiCoTera: zawieszenia sam nie badam, bo brak kanału i zima, tylko oddałem do przeglądu z prośbą o dokładniejsze sprawdzenie przedniego zawieszenia. Niby nic się im nie rzuciło.

Zastanawiam się też czy można jechać, bo za tydzień czeka
@tutifruti: Mi już w dwóch autach sprężyny strzelił na początku zwojów, że dopiero z kanału było to widać. Przeguby sprawdzisz tak, że robisz ostre ósemki gdzieś na parkingu, jak któraś strona chrobocze albo jazgocze, to przegub. Warto udać się do mechanika, nawet żeby powiedział, że można z taką awarią jechać dalej...
@tutifruti: OK; ale amortyzatory,a ich mocowanie i łożyska to dwie różne sprawy. Jeżeli łożyska się wysypią sprężyna podczas skrętu spotyka się z oporem i prawidłowo nie przekręca stąd różne dźwięki (chrobotanie, skrzypienie, ocieranie gumy o metal). Ja w pierwszej kolejności sprawdziłbym łączniki stabilizatorów, drążek kierowniczy + końcówkę drążka kierowniczego i gumy. Sprawdź też stan gum przy mocowaniu amortyzatora (czy czasami nie są postrzępione).
Warto udać się do mechanika, nawet żeby powiedział, że można z taką awarią jechać dalej...


@NoiCoTera: pytam, bo mechanik, do którego zawsze jeżdżę nie ma teraz wolnych terminów, ale jak radzicie odwiedzić, to znajdę innego.

@FIFO: dzięki, pogadam z mechanikiem bogatszy od tę wiedzę. Dopytam tylko - to skrzypienie na policjantach - to bankowo gumy syabilizatorów? Bo bym od razu kupił na allegro, na wtorek-środę by doszły, a ceny niższe
@tutifruti: Z zawieszeniem to w sumie zawsze ciężka diagnoza (bardzo dużo elementów, które mogą wydawać dziwne dźwięki). Po prostu je wymień (mały koszt naprawy) i zobacz czy pomogło. Jak nie problem leży gdzieś dalej. Nie zrozum mnie źle, ale większość mechaników powie Tobie coś podobnego.