Wpis z mikrobloga

#afera #januszebiznesu #ksiazki #oszukujo

tl;dr


Jako że wyjątkowo nie lubie oszustów zdecydowałem się opisać działanie popularnej księgarni internetowej - dobre-ksiazki.com.pl

W ramach krótkiego wstępu, planowałem zakup jednej książki i porównałem jej cenę na ceneo. Najtaniej było w wyżej wspomnianej księgarni, zamawiałem już tam wcześniej kilka razy i wszystko przebiegło w sposób poprawny, tak więc dodałem książkę do koszyka i zobaczyłem że cena książki w koszyku nie pokrywa się z ceną książki podaną na ich stronie jak i na stronie ceneo.
Przykład dla książki Biesy: http://imgur.com/a/gBN3s cena książki na stronie 30.56 zł, natomiast cena dodanej już do koszyka książki 32.43 zł.
Sprawdziłem jeszcze kilkanaście pozycji, dla których księgarnia dobre-ksiazki.com.pl miała daną pozycję najtaniej w ceneo i w każdym przypadku cena w koszyku była większa!

Przed napisaniem tego posta napisałem do nich maila z prośbą o wytłumaczeniem zaistniałem sytuacji i w poniedziałek jak spojrzałem na skrzynkę nie dowierzałem w to co zobaczyłem, pracownicy tej księgarni chyba nie są zbytnio into internety i każdy mail z ich wewnętrznej konwersacji otrzymałem także ja xD tak więc przedstawiam ostatni screen z ich rozmowy, który odpowiada na zadane przeze mnie pytanie: http://imgur.com/a/ZwHjl

No cóż wszystko jasne, po prostu oszukują podając taką cenę na ceneo żeby ich księgarnia była pozornie najtańsza, ciekawie jak wiele osób nacięło się na to i nie sprawdzili w koszyku rzeczywistej ceny produktu.

Ze swojej strony już więcej nic tam nigdy nie zamówię i mam nadzieję że kilku z Was także wybierze inne księgarnie :)
  • 104
  • Odpowiedz
  • 0
@Snoxik wyjaśniając czemu dostałeś wszystkie maile.
Na screenie jaki podsyłasz jest informacja, iż wiadomość jest podpisana przez zendesk - system do obsługi zgłoszeń klientów itp.

Widocznie jakiś mało świadomy gość (pozdrawiam byłego szefa - #!$%@?ł podobną akcję) odpisał na ich helpdesk, nie będąc świadomym że bez zmiany tematu maila dostanie to też klient...
  • Odpowiedz
Ale chwila chwila. Tam nie ma żadnego oszukujo! Cena różni się w zależności z jakiego źródła klikasz. Jeśli klikasz z ceneo powinno się zgadzać. Ciekawa praktyka, ale żadnego oszustwa nie ma. Tylko się wygadali jak to działa.


@pwone: dokładnie tak. a wykopki, jak to wykopki - hurr durr i podejście emocjonalne zamiast chłodnego i pragmatycznego.
  • Odpowiedz
@steve__mcqueen: 90% księgarni na ceneo tak robi. Chodzi o to ze jak juz wejdziesz za ta jedna tania książka to może coś jeszcze kupisz po normalnej cenie. Ja uważam ze to jest bardzo fajna księgarnia, kupuje u nich co najmniej raz na dwa tygodnie komiks za 70% ceny. Jest szybka wysyłka do kiosku wszystko dobrze zapakowane
  • Odpowiedz
@Snoxik: raczej nic nowego. Zorientowałem się w tym, jak robiłem poważniejszy zakup i chciałem skorzystać z planetplus.pl bo mają 5% caschback . Przy wejściu przez planetplus.pl była inna cena niż przez ceneo.pl sprawiająca, że z caschback nie opłacało się korzystać. Z podobną sytuacją spotkałem się na aliexpress, z tym że tam niektóre oferty w ogóle nie pojawiały się w wyszukiwarce przy wejściu przez planetplus.pl


@ParkingPodziemny: ale akurat to
  • Odpowiedz
@khaman, @Morf, @Snoxik: Wywołani do tablicy – jak zwykle odpowiadamy:) Z perspektywy Ceneo.pl najważniejsze jest, by cena podana w ofercie zamieszczonej w naszym serwisie została utrzymana zarówno jeśli klient kupi dany produkt w opcji koszykowej bezpośrednio u nas, jak i kiedy kupi go w sklepie trafiając do niego za naszym pośrednictwem. To warunek zapisany w Regulaminie Współpracy z Ceneo.pl. Jeśli na etapie płatności pojawia się różnica
  • Odpowiedz
@Snoxik: ale wiesz, że więcej sklepów ma takie praktyki? Swojego czasu jak kupowałem w jednym z dużych sklepów z komputerami to zawsze cena jaka była po wejściu przez ceneo była niższa o co najmniej 5%, czasami nawet 10%. Aktualnie nie wiem czy takie praktyki mają nadal, kupuję w innym sklepie.
Tylko, że cena trzymała się do samego końca ;)
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@grzemach pewnie tak jest, tutaj jednak sytuacja dotyczyła faktu że cena ta zmieniła się po dodaniu do koszyka, co już się wyjaśniło i naprawili błąd
  • Odpowiedz