Wpis z mikrobloga

#afera #januszebiznesu #ksiazki #oszukujo

tl;dr


Jako że wyjątkowo nie lubie oszustów zdecydowałem się opisać działanie popularnej księgarni internetowej - dobre-ksiazki.com.pl

W ramach krótkiego wstępu, planowałem zakup jednej książki i porównałem jej cenę na ceneo. Najtaniej było w wyżej wspomnianej księgarni, zamawiałem już tam wcześniej kilka razy i wszystko przebiegło w sposób poprawny, tak więc dodałem książkę do koszyka i zobaczyłem że cena książki w koszyku nie pokrywa się z ceną książki podaną na ich stronie jak i na stronie ceneo.
Przykład dla książki Biesy: http://imgur.com/a/gBN3s cena książki na stronie 30.56 zł, natomiast cena dodanej już do koszyka książki 32.43 zł.
Sprawdziłem jeszcze kilkanaście pozycji, dla których księgarnia dobre-ksiazki.com.pl miała daną pozycję najtaniej w ceneo i w każdym przypadku cena w koszyku była większa!

Przed napisaniem tego posta napisałem do nich maila z prośbą o wytłumaczeniem zaistniałem sytuacji i w poniedziałek jak spojrzałem na skrzynkę nie dowierzałem w to co zobaczyłem, pracownicy tej księgarni chyba nie są zbytnio into internety i każdy mail z ich wewnętrznej konwersacji otrzymałem także ja xD tak więc przedstawiam ostatni screen z ich rozmowy, który odpowiada na zadane przeze mnie pytanie: http://imgur.com/a/ZwHjl

No cóż wszystko jasne, po prostu oszukują podając taką cenę na ceneo żeby ich księgarnia była pozornie najtańsza, ciekawie jak wiele osób nacięło się na to i nie sprawdzili w koszyku rzeczywistej ceny produktu.

Ze swojej strony już więcej nic tam nigdy nie zamówię i mam nadzieję że kilku z Was także wybierze inne księgarnie :)
  • 104
  • Odpowiedz
@Snoxik: To zwykły błąd sklepu, ale raczej nie mogą z nim za wiele zrobić. Pewnie nie wygasła ci sesja z poprzedniej wizyty w sklepie, kiedy wbiłeś bezpośrednio albo z innego źródła niż ceneo. W innym przypadku cena w koszyku pokrywa się z ceną z ceneo.
  • Odpowiedz
@Priya: sprawdziłem to jeszcze na przykładzie książek, których wcześniej nie sprawdzałem na tej księgarni i po raz kolejny cena po dodaniu do koszyka różni się z tą wcześniej przedstawioną.
Po kilku sprawdzeniach uważam że cena z ceneo zgadza się tylko w przypadku kiedy potencjalny klient nie wchodził lub nie zamawiał wcześniej nic na ich stronie
  • Odpowiedz
Na tej stronie często mają też dodane po 2 i więcej książek z tego samego tytułu, które różnią się nie tylko twardą/miękką okładką, ale też rokiem wydania i innymi cechami, które mają wpływ na cenę. Ostatnio jak brałem dla kumpla książke to dodało mi książkę z wyższą ceną, ale miałem ją zostawioną w zakładkach i zrobiłem to później. Kiedy się skapnąłem, żę dodało mi inną cenę to w poszukałem jej jeszcze raz
  • Odpowiedz
@Snoxik: Ale chwila chwila. Tam nie ma żadnego oszukujo! Cena różni się w zależności z jakiego źródła klikasz. Jeśli klikasz z ceneo powinno się zgadzać. Ciekawa praktyka, ale żadnego oszustwa nie ma. Tylko się wygadali jak to działa.
  • Odpowiedz
@pwone: chodzi o to że cena po dodaniu do koszyka różni się od tej prezentowanej na stronie danej pozycji, widać to na pierwszym screenie.
Dodatkowo z tego co zaobserwowałem ma to miejsce tylko w przypadku kiedy ktoś wcześniej coś zamawiał z ich księgarni, dla nowych klientów cena w koszyku jest taka sama.
  • Odpowiedz
@Snoxik: Wyczyść ciasteczka i spróbuj jeszcze raz. Upewnij się też, że nie jesteś zalogowany w tym sklepie. U wielu wykopków ten błąd nie wystąpił, więc to na pewno nie jest celowe oszustwo z ich strony.
  • Odpowiedz
@Snoxik: Nie zamawiałem.

2. rozumiem, ale w moim przypadku kiedy zamawiałem wcześniej w tej księgarni dopiero po wejściu przez tryb prywatny mam taką samą cenę. Co może potwierdzać moje przypuszczenia że jest to oferta tylko przeznaczona dla nowych klientów.


Jeśli klient wraca po produkt do sklepu, to na pewno zdecydował się kupić, więc sklep chce zarobić - obowiązuje cena wyższa.

Na podglądzie jest zła cena, po wejściu w koszyk jest poprawna.
A.....W - @Snoxik: Nie zamawiałem. 

 2. rozumiem, ale w moim przypadku kiedy zamawi...

źródło: comment_jlC9rkG2Ra6p1cjto6IPVqZA375CZxya.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Priya: dodawałem także pozycje będąc niezalogowany i cena w koszyku także się różni, a co do ciasteczek nawet jeżeli to pomoże uważam że nie jest to w porządku dla stałych klientów żeby musieli za każdym razem je usuwać bo zapłacą więcej
  • Odpowiedz
@AVAW: Nie rozumiem za bardzo Twojego stwierdzenia że jeżeli klient wraca do sklepu obowiązuje go cena wyższa, czyli przedstawianie ceny niższej na stronie produktu i zwiększenie jej dopiero po dodaniu do koszyka jest według Ciebie normalne?
  • Odpowiedz
@Snoxik: w Zendesku, z którego dostałeś maila, są 2 sposoby komunikacji: wysłanie wiadomości wewnętrznej albo wiadomości do klienta. Jeśli nie zostało to zmienione, domyślną opcją jest wysłanie maila do klienta i trzeba to za każdym razem przełączyć odpowiednim przyciskiem. To była odpowiedź na inną wiadomość wewnętrzną, ktoś się po prostu pytał jak rozwiązać twój problem ;) To nie wynika z niewiedzy ludzi z księgarni, tylko wystąpił tu czynnik ludzki :)
  • Odpowiedz
@Snoxik: masz racje, nie powinno tak być z produktem dodanym do koszyka, ale...

Dodaj produkt w innym sklepie, cena ulegnie zmienia (dolar podrożeje itd), ceny w sklepach internetowych bardzo często się zmieniają - czy w koszyku nadal będzie pierwotna cena? Dlaczego miałoby to tak działać?
  • Odpowiedz
@powerfulally: oczywiście rozumiem że takie sytuacje mogą mieć miejsce i każdy może popełnić błąd, ale nie mogę się zgodzić na rozwiązanie, które zaproponowali czyli żeby udawać że takiego maila nie otrzymali.
I wiem że była to odpowiedź na inną wiadomość wewnętrzną bo mam podgląd całej historii ;p
  • Odpowiedz
@AVAW: powiem to tak, jeżeli po przekierowaniu po wejściu w link ceneo cena na ich stronie byłaby większa ale zgadzałaby się z ceną w koszyku nie miałbym żadnych pretensji i zgodziłbym się z Twoją wypowiedzią, ale nie jestem w stanie zaakceptować takiej sytuacji jaka ma miejsce.
  • Odpowiedz
@Priya: Stali klienci nie muszą usuwać ciasteczek, nie w tym problem ile zamówień zrobisz. Jeżeli klient robiłby zamówienia tylko z ceneo, to za każdym razem miałby niską cenę. Ale jeżeli zamówiłby raz po regularnej cenie, albo założył konto, albo dodał coś do koszyka i chciał potem złożyć zamówienie po cenach z ceneo, zanim ciasteczka wygasną, to cena będzie wracać do regularnej. W innej sytuacji sklep musiałby wylogowywać klientów i czyścić im
  • Odpowiedz