Wpis z mikrobloga

Wspólny bilet dla Kolei Śląskich, KZK GOP i MZK Tychy? Coś z działu „Fantastyka”? Już nie. Wymienieni wyżej przewoźnicy doszli do porozumienia i w formie eksperymentu wypuszczają na rynek EKO BILET – jednodniowe uprawnienie do poruszania się wszystkimi połączeniami obsługiwanymi przez wymienioną wyżej trójkę podmiotów.

http://silesiainfotransport.pl/?p=15529&utm_source=rss&utm_medium=rss

Czy ja dobrze widzę że coś się dobrego dzieje w GOPie? Choćby namiastka

@megawatt @AvantaR Może was to zainteresuje

#slask #komunikacjamiejska #kolejeslaskie #kzkgop #mzktych #gop #tychy
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@sylwke3100: Ja widzę taki scenariusz tego njusa:

Zdecydowana większość z tych pasażerów, którzy każdego dnia korzystają zarówno z autobusu/tramwaju jak i kolei (albo korzysta tylko z jednego z nich, ale mogłaby i chciała z obu ale im to się nie kalkuluje) to po prostu ludzie dojeżdżający do pracy. To się dzieje na takich odcinkach jak np. Katowice-Gliwice, Sosnowiec-Katowice, Chorzów-Zabrze, itd, itd. Tacy pasażerowie nie kupią nowego biletu w takiej cenie, ponieważ
  • Odpowiedz
EKO BILET – jednodniowe uprawnienie do poruszania się wszystkimi połączeniami obsługiwanymi przez wymienioną wyżej trójkę podmiotów


Cena biletu to 38 zł

@sylwke3100: nikt tego nie kupi
  • Odpowiedz
  • 0
@pytonger Zburze twój tok myślenia i powiem ci ze bilet to jest dla nie zdecydowanego turysty który będzie miał w dupie kombinowanie osobno z biletem do Tychów/KŚ/KZK

Kolejna kwestia to jest eksperyment jak sam artykuł mówi

@MysGG Czemu nikt? To jest taniej niż 3 bilety dobowe tych operatorów. Idealne dla turysty który chce mieć w 4 literach zabawę z biletami na pocisg/kzk/mzk
  • Odpowiedz
@sylwke3100: dla mieszkańców dobry by był bilet metropolitalny, obejmujący jakąś tam strefę gop trzech przewoźników, jest wtedy możliwość, że bilet będzie w korzystnej cenie.

dodatkowo koleje śląskie "wyraziły chęć" dołączenia do projekcie Śląskiej Karty Uprzykrzania Pasażerom, więc tu też jakieś ułatwienie (nie licząc samego śkupu)

@MysGG: tu się nie zgadzam, że nikt nie kupi, za samo kś rekacja częstochowa-gliwice w obie strony wynosi 40zł bez zniżek
  • Odpowiedz
@sylwke3100: Rzecz w skali. Ilu takich "turystów" masz dziennie/miesięcznie/rocznie? Tego typu integracje pociągają zawsze za sobą jakieś koszty, które nie zwracają się od razu. W takiej "turystycznej" skali to nie ma szansy się opłacać. Coś jak gniazdka USB do ładowania i wifi w autobusach. Ile ludzi z tego korzysta?

Myślisz że za np. dwa lata będzie w obiegu wspólny bilet miesięczny? Bo ja widzę, że zabierają się za to od d--y
  • Odpowiedz
"Przez dobę" czy do końca doby? Bo warto wziąć pod uwagę, że na razie w KZK GOP określenie "dobowy" oznacza tyle co "do końca doby". Nie mamy - tak jak w innych miastach - rozliczania godzinowego, gdzie kupując bilet wieczorem jest on ważny do wieczora dnia następnego. Więc ilość "turystów" którzy z tego skorzystają zawęża się do tych, którzy skorzystają z tego w godzinach porannych, bo z upływem dnia to się przestaje
  • Odpowiedz
Poza tym ten bilet jest na okaziciela czyli podobnie z kasą jak normalny dobowy imienny KŚ (34 zł)


@sylwke3100: te 38 zł to ~8,80 €, a całodniowy bilet na okaziciela na wszystkie środki transportu (z wyjątkiem lotniczego i ICE) w obrębie Berlina (w tym poza granicami Berlina) kosztuje 7,60€ - jaka jest różnica w jakości i ilości połączeń to mówić nie muszę.

Oczywiście obszar jest większy, ale ilość dostępnych połączeń
  • Odpowiedz
@megawatt: Ale po co to na euro przeliczasz? To jest dość dobra oferta dla jednodniowego turysty który chce pojeździć pociągami + busami.

Dla mieszkańców powinno być to inaczej zrealizowane (tzn pełna integracja biletowa) ale to już inna bajka
  • Odpowiedz
@sylwke3100: Cena kompletnie z kosmosu, ale dobrze, że coś w tym temacie się rusza. Obniżyć ją do ceny normalnego biletu dobowego i będzie miało to sens. Ale tak naprawdę najważniejsze to wprowadzenie biletów miesięcznych, kwartalnych itd. na wszystkie środki transportu. To nie turyści powodują na co dzień koszmarne korki w GOPie, tylko ludzie, którzy z takich czy innych przyczyn muszą do roboty dojeżdżać samochodem. Wspólny bilet, który pozwoli mi dojechać
  • Odpowiedz
@MysGG Czemu nikt? To jest taniej niż 3 bilety dobowe tych operatorów. Idealne dla turysty który chce mieć w 4 literach zabawę z biletami na pocisg/kzk/mzk


@sylwke3100: Tylko, że błędnie zakładasz, że ktoś ma zamiar jeździć wszystkimi trzeba przewoźnikami. Z reguły będzie to połączenie KŚ + MZK Tychy/KZK GOP lub MZK Tychy + KZK GOP. Sumowanie wszystkich możliwych biletów nie ma sensu. Bilet taki powinien kosztować tyle co przeciętny
  • Odpowiedz
@sylwke3100: te 38 zł to ~8,80 €, a całodniowy bilet na okaziciela na wszystkie środki transportu (z wyjątkiem lotniczego i ICE) w obrębie Berlina (w tym poza granicami Berlina) kosztuje 7,60€ - jaka jest różnica w jakości i ilości połączeń to mówić nie muszę.


@megawatt: Dodałbym jeszcze różnicę w zarobkach, co też bez znaczenia nie jest.
  • Odpowiedz
@sylwke3100: Cena kompletnie z kosmosu, ale dobrze, że coś w tym temacie się rusza. Obniżyć ją do ceny normalnego biletu dobowego i będzie miało to sens. Ale tak naprawdę najważniejsze to wprowadzenie biletów miesięcznych, kwartalnych itd. na wszystkie środki transportu. To nie turyści powodują na co dzień koszmarne korki w GOPie, tylko ludzie, którzy z takich czy innych przyczyn muszą do roboty dojeżdżać samochodem. Wspólny bilet, który pozwoli mi dojechać
  • Odpowiedz
@AvantaR: Ale dalej biorąc rozwiązanie tylko KŚ + KZK/MZK wychodzi lepiej bo po kupie miesięcznego biletu KŚ starczy ci na co najwyżej jeden jednorazowy a tak masz nieograniczony dostęp


@sylwke3100: Ale to, że bilet łączny, będzie trochę tańszy niż dwa bilety dobowe nie oznacza, że to zachęci kogoś do kupienia. Bo np. wsiądzie w samochód i tyle. Ok, bilet dobowy nie jest do codziennych dojazdów do pracy. Ale
  • Odpowiedz
@sylwke3100: Ale to, że bilet łączny, będzie trochę tańszy niż dwa bilety dobowe nie oznacza, że to zachęci kogoś do kupienia. Bo np. wsiądzie w samochód i tyle.


@AvantaR: Skoro mówimy o przyjezdnych to raczej zakładamy że oni nie mają zamiaru wsiadać do samochodu bo np przyjechali pociągiem inaczej takie rozumowanie nie miałby sensu.

Ok, bilet dobowy nie jest do codziennych dojazdów do pracy. Ale załóżmy, że podobne rozwiązanie
  • Odpowiedz