Wpis z mikrobloga

Nie wiem czy #chwalesie czy #zalesie (?)
TL;DR


Są ludzie, na których powinno się spuścić zasłonę milczenia, którzy zasłużyli na wykluczenie społeczne i marginalizację, a jednak przykuwają najwięcej uwagi. Są bogu ducha winne dzieciaki, których dotyka wykluczenie społeczne i marginalizacja, a tak ciężko przebić się gdziekolwiek by o nich opowiedzieć…

Szkoła 3.0 na pewno nie jest w stanie tego zmienić, nie zbawimy świata. Ale w naszym malutkim mikrokosmosie bierzemy się za bary z jednym niesprawiedliwym wycinkiem rzeczywistości – wykluczeniem cyfrowym. Im ważniejszą rolę pełnią Internet i nowe technologie, tym bardziej pogłębia się wykluczenie osób, które maja ograniczone możliwości i umiejętności ich użytkowania.

Kiedy w wakacje poszukiwaliśmy dzieciaków do udziału w programie pośród krakowskich domów dziecka, okazało się, że bywa i tak, że na 30 osób przypada 1 komputer. Podczas próbnych półkolonii, podczas których zaprosiliśmy 20 dzieci na zajęcia z podstaw programowania, spotkaliśmy np. dziesięciolatka, który nie bardzo potrafił jeszcze korzystać z klawiatury. Dla większości z nas to niewyobrażalne, ale takie są realia wielu dzieciaków, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej. Jak mogą konkurować ze swoimi rówieśnikami w szkole, a potem na rynku pracy?

Minęło trochę czasu, zbudowaliśmy fundamenty i zaplecze programu Szkoła 3.0, który obejmuje na ten moment 49 dzieci, znaleźliśmy kilka wpływowych osób, które wsparły nasz pomysł, powstała strona: www.szkola30.pl , gdzie prowadzimy zbiórkę na całoroczny kurs programowania dla wszystkich naszych podopiecznych. Przywędrowaliśmy nawet na wykop, bo jesteśmy pewni, że uznacie naszą inicjatywę za słuszną (czy nie? ( ͡º ͜ʖ͡º) ). Działamy też bardziej wymiernie (niedawno przekazaliśmy komputery na rzecz jednego z krakowskich domów dziecka), ale wiemy, że to nie wystarczy, że trzeba pomagać sensownie i długofalowo.

Dlatego zorganizowaliśmy kampanię „Dasz rybę czy wędkę?”, którą promujemy ideę mądrego pomagania i próbujemy sprawić, by ludzie utożsamili tę przysłowiową wędkę z edukacją. Chcemy dać dzieciakom wiedzę, która realnie pomoże im w życiu. Postawiliśmy na programowanie, bo nawet jeśli nie każdy z nich zostanie wykopowym programistą, to rozwinie ich to wieloaspektowo – ale wiemy, że wam tego nie trzeba tłumaczyć ʕʔ
Dlaczego warto inwestować w dzieciaki? Bo to daje szybkie i namacalne efekty () okazało się, że nie tak trudno znaleźć kogoś o wybitnych predyspozycjach. My znaleźliśmy m.in. Mateusza, który po 2 dniach nauki Scratcha, zadziwiając wszystkich nauczycieli, był już w stanie samodzielnie stworzyć funkcjonalną gierkę w klimacie LoLa (ʘʘ), wiemy, bo naparzaliśmy ( ).

Nie krzyczcie za tagi!

#programowanie #heheszki #informatyka #gorzkiezale #oswiadczenie #komputery #pomagajzwykopem
szkola30 - Nie wiem czy #chwalesie czy #zalesie (?)
TL;DR
SPOILER

Są ludzie, na ...
  • 14
  • Odpowiedz
@blahkcat: Nie przyszliśmy na wykop, żeby chcieć, wziąć i pójść. O co dziś chodzi? O opowiedzenie czym jest Szkoła 3.0, jak działa i po co. Wierz mi, że to jest BARDZO krótka wersja tej opowieści ( ͡° ͜ʖ ͡°). A Tobie o co chodzi?
Potrzebujesz jeszcze krótszego TL;DR? Dobrze, proszę:

  • Odpowiedz
@DPressed: To trochę źle ujęte, ale prawdą jest, że potrzebujemy pieniędzy, dokładnie 56 105 zł bo tyle kosztuje całoroczny kurs programowania dla 49 dzieci, które obejmujemy programem. Potrzebujemy też komputerów (niekoniecznie nowych), wolontariuszy, współpracowników i ATENCJI, bo im szerzej dotrzemy, tym szybciej dojdziemy do celu. Widzisz coś złego w tym, że potrzebujemy tych rzeczy i próbujemy je zdobyć? Nie żebrzemy, próbujemy pokazać ludziom, że działamy słusznie i że warto wspierać dzieciaki.
  • Odpowiedz
  • 0
@MacDada dziękuję dobry Mireczku!!! () postaram sie tu co jakiś czas pokazywać efekty nauki i wtedy bedziesz widział swój udział w tym, jak dzieciaki dają radę! :)
  • Odpowiedz