Aktywne Wpisy
Oczekiwania #julka vs rzeczywistość be like:
#bekaztwitterowychjulek #logikarozowychpaskow
#przemyslenia #przemysleniazdupy
#bekaztwitterowychjulek #logikarozowychpaskow
#przemyslenia #przemysleniazdupy
M83_ +383
Trzy lata trzeźwości. Oprócz telefonu też zmieniło mi się sporo w głowie.
#alkoholizm #depresja i trochę #silownia #pokazmorde
#alkoholizm #depresja i trochę #silownia #pokazmorde
TL;DR
Są ludzie, na których powinno się spuścić zasłonę milczenia, którzy zasłużyli na wykluczenie społeczne i marginalizację, a jednak przykuwają najwięcej uwagi. Są bogu ducha winne dzieciaki, których dotyka wykluczenie społeczne i marginalizacja, a tak ciężko przebić się gdziekolwiek by o nich opowiedzieć…
Szkoła 3.0 na pewno nie jest w stanie tego zmienić, nie zbawimy świata. Ale w naszym malutkim mikrokosmosie bierzemy się za bary z jednym niesprawiedliwym wycinkiem rzeczywistości – wykluczeniem cyfrowym. Im ważniejszą rolę pełnią Internet i nowe technologie, tym bardziej pogłębia się wykluczenie osób, które maja ograniczone możliwości i umiejętności ich użytkowania.
Kiedy w wakacje poszukiwaliśmy dzieciaków do udziału w programie pośród krakowskich domów dziecka, okazało się, że bywa i tak, że na 30 osób przypada 1 komputer. Podczas próbnych półkolonii, podczas których zaprosiliśmy 20 dzieci na zajęcia z podstaw programowania, spotkaliśmy np. dziesięciolatka, który nie bardzo potrafił jeszcze korzystać z klawiatury. Dla większości z nas to niewyobrażalne, ale takie są realia wielu dzieciaków, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej. Jak mogą konkurować ze swoimi rówieśnikami w szkole, a potem na rynku pracy?
Minęło trochę czasu, zbudowaliśmy fundamenty i zaplecze programu Szkoła 3.0, który obejmuje na ten moment 49 dzieci, znaleźliśmy kilka wpływowych osób, które wsparły nasz pomysł, powstała strona: www.szkola30.pl , gdzie prowadzimy zbiórkę na całoroczny kurs programowania dla wszystkich naszych podopiecznych. Przywędrowaliśmy nawet na wykop, bo jesteśmy pewni, że uznacie naszą inicjatywę za słuszną (czy nie? ( ͡º ͜ʖ͡º) ). Działamy też bardziej wymiernie (niedawno przekazaliśmy komputery na rzecz jednego z krakowskich domów dziecka), ale wiemy, że to nie wystarczy, że trzeba pomagać sensownie i długofalowo.
Dlatego zorganizowaliśmy kampanię „Dasz rybę czy wędkę?”, którą promujemy ideę mądrego pomagania i próbujemy sprawić, by ludzie utożsamili tę przysłowiową wędkę z edukacją. Chcemy dać dzieciakom wiedzę, która realnie pomoże im w życiu. Postawiliśmy na programowanie, bo nawet jeśli nie każdy z nich zostanie wykopowym programistą, to rozwinie ich to wieloaspektowo – ale wiemy, że wam tego nie trzeba tłumaczyć ʕ•ᴥ•ʔ
Dlaczego warto inwestować w dzieciaki? Bo to daje szybkie i namacalne efekty (。◕‿‿◕。) okazało się, że nie tak trudno znaleźć kogoś o wybitnych predyspozycjach. My znaleźliśmy m.in. Mateusza, który po 2 dniach nauki Scratcha, zadziwiając wszystkich nauczycieli, był już w stanie samodzielnie stworzyć funkcjonalną gierkę w klimacie LoLa (ʘ‿ʘ), wiemy, bo naparzaliśmy (✌ ゚ ∀ ゚)☞.
Nie krzyczcie za tagi!
#programowanie #heheszki #informatyka #gorzkiezale #oswiadczenie #komputery #pomagajzwykopem
Potrzebujesz jeszcze krótszego TL;DR? Dobrze, proszę:
Komentarz usunięty przez autora