Wpis z mikrobloga

Mirki z #gamedev popełniłem projekt #unity #unity3d bo miałem wolną niedzielę. Sam sobie, lubię czasem tworzyć ( ͡° ͜ʖ ͡°)

W photoshopie narysowałem jakiegoś mirka (postać jest 2D, wygląda jak gówno ale jest xD), tekstury pod teren z asset store, budynek ratusza mi znajomy użyczył. #bielskpodlaski skojarzy :)

Komunikacja z serwerem przez udp, 6 pakietów (connect, disconnect, ruch, chat, update pozycji, playerinfo). Byłem ciekaw jak zrobić postać 2D w 3D świecie i połączyć to z serwerem. Jak na dwa dni pracy to sprawnie poszło, nie będę tego kontynuował, czego się nauczyłem to moje.

Dźwięki od Sonniss (kroki i wrony xD)

Wystarczy w nick.txt wpisać coś jakieś 8 znaków max. W grze lewym klawiszem idziesz, prawy kamerę obraca, enterem chat. Może ktoś wywali serwer, będzie fajnie :D

link do projektu

Na PW wyślę źródła (bez ratusza) jeśli ktoś interesuje się tematem. W kodzie jest burdel, ale żeby zrozumieć działanie wystarczy - niewiele tego jest.
Pobierz DragDay7 - Mirki z #gamedev popełniłem projekt #unity #unity3d bo miałem wolną niedzi...
źródło: comment_6qmKRgXL5MuQvX9UFxnCiY5cUKi4rWpU.jpg
  • 5
@DragDay7: Wygląda elegancko. Czy jak ukończysz tą grę to możesz ją normalnie skomercjalizować (wiadomo z odliczeniem gaży dla unity jak zarobisz, czy jak tam kwestia licencji teraz wygląda)? Ile w to co jest na razie roboty własnej wpakowałeś, a co już ci zapewnił silnik (nigdy nie korzystałem z unity)?
@Sinti: unity wymaga wykupienia licencji jak przekroczysz dochod 100k, potem kolejna powyżej 200k. Od 0 napisałem komunikację z serwerem, choc unity ma własną łatwiejszą opcję - unet. Do reszty unity dużo pomogło. Sporo dostajesz narzędzi tylko trzeba umieć z nich korzystać. Shader do animacji postaci zrobilem z pomoca płatnego narzędzia shader forge.