Aktywne Wpisy
mickpl +599
Temat nieruchomości w Polsce znam od a do z i powiem Wam mirasy, że jeszcze nigdy nie brzydziłem się politykami tak jak teraz, kiedy słucham kolejnych tłumaczeń o potrzebnie pchania 0% XD
Jest zgoda od prawa do lewa, aby koncertowo wydymać całe pokolenie, które stało za nimi wieczorami w Jagodnie. Tylko po to, aby misiaczki sponsorzy kampanii nie byli w plecy, w oparach paraekonomii, że gospodarka się inaczej zawali.
Takiego soczystego plaskacza
Jest zgoda od prawa do lewa, aby koncertowo wydymać całe pokolenie, które stało za nimi wieczorami w Jagodnie. Tylko po to, aby misiaczki sponsorzy kampanii nie byli w plecy, w oparach paraekonomii, że gospodarka się inaczej zawali.
Takiego soczystego plaskacza
Njal +140
42 butelki za 2 złote 10 groszy w butelkomacie Lidla, szedłem przez całe osiedle obładowany siatami z pustymi pojemnikami po sokach jak menel, a końcowo wyszedłem na tym nawet gorzej niż pan Mietek ponieważ w lokalnym warzywniaku za szkło po Perle placą 20 groszy a ja dostałem 5 groszy od butelki - w Niemczech za tyle plastiku dostałbym rabat na jakieś 20% koszyka zakupowego, no ale Polaczka można dymać
#ekologia
#ekologia
Co za śmieszek xD
#poznan #kaponiera Spotted: MPK Poznan
Miasto jest dla ludzi, przede wszystkim przejscia naziemne, a nie podziemne, jak za komuny.
@jestem_na_dworzu: stężenie spalin i zagrożenie pożarowe over 9000 xD
@Czarny_Mason: Co takiego?
Jechałeś kiedyś przez tunel? Kiedykolwiek?
Akurat "tunel" "wielkości" Kaponiery nie stwarzałby takich problemów.
To jest niestety jeden z niechlubnych przykładów projektowania przestrzeni miejskich pod ruch samochodowy. Czyli tworzymy istotną barierę dla pieszych (w tym przecież i niepełnosprawnych), żeby ktoś wyżej w samochodzie nie stał na światłach. Sama przestrzeń tych przejść to jest istne combo rozwiązań z dziedziny jak nie powinno projektować się przestrzeni publicznych (autentycznie samo nagromadzenie
Przejścia podziemne to:
- nieporównywalnie większy koszt budowy niż zwykłego przejścia nawet z sygnalizacją świetlną
- nieporównywalnie większe koszty utrzymania - odpompowywanie wody, oświetlenie, odladzanie schodów, naprawa wind, monitoring, zmazywanie graffiti
- bariera dla pieszych, szczególnie starszych, niepełnosprawnych fizycznie - jak padną windy to już w ogóle - chesz po prostu przejść na drugą stronę jezdni to musisz się wspinać po schodach i tracić energię a w tym samym czasie tuż obok kierowcy sobie wygodnie siedzą w samochodach - już nie mówię o sytuacji gdy ktoś się przesiada i ma mało czasu to bieganie po tych schodach i szukanie drogi w tunelach potrafi się zamienić w horror
- przyzwyczajanie kierowców do braku pieszych, powoduje, że kierowcy przestają zwracać uwagę na tych drugich a jazda zamienia się w pędzenie od świateł
Aspekt ekonomiczny - tu dla mnie było raczej oczywiste, że drogą dedukcji dojdziesz do faktu, że kopanie i wykańczanie tunelu pod ulicą jest droższe od wymalowania pasów.
Dodam