Wpis z mikrobloga

hej Mirki będzie małe #chwalesie pod tag #programowanie

Właściwie to obawiam się, że nikogo specjalnie tym filmem nie zainteresuję, bo każdy kto umie czytać zapewne widział już tę grę i grał w nią wiele razy, ale jestem właśnie na finiszu tworzenia Androidowego remake'u Super Mario Bros z 1985.

Gra stoi na moim autorskim silniku 2D. Silnik jest bardzo ogólny i zamierzam napisać na niego kilka gier różnego typu aby to udowodnić. Pierwszą większą (bo z mniejszych jest już Pong) z nich ma być właśnie ten Marian.

Chodzi o to że jest to w sumie projekt życia dla mnie, trochę uwieńczenie mojej wieloletniej nauki programowania (niedługo idę do swojej pierwszej pracy i chciałbym ten projekt pokazywać potencjalnym pracodawcom).

Oczywiście jest jeszcze sporo pracy: nie można jeszcze na tę chwilę zamienić się w ognistego Mariana, nie ma tych śmiesznych żółwików które można kopać, nie ma zliczania punktów i wielu innych mniejszych lub większych rzeczy, ale to jest właściwie formalność, na ten moment wiem już że to tylko kwestia czasu.

nie wiem co jeszcze tu napisać - jestem cholernie napalony na ten projekt, włożyłem w niego całe serce, za jakiś czas chciałbym udostępnić kod i poprosić ludzi o recenzje. Starałem się jak mogłem aby kod był dobrej jakości, stosowałem się do wszystkich dobrych praktyk na ile tylko umiałem, ale moim marzeniem jest spojrzeć na niego za kilka lat i powiedzieć sobie "jaki ja wtedy byłem głupi" :) bo to będzie świadczyć o tym że ciągle się rozwijam.

jeśli macie jakieś pytania to chętnie odpowiem, jak skończę to mógłbym wrzucić jeszcze film np. z przechodzenia klasycznego World 1-1. Stworzenie całego silnika i gier zajęło mi do tej pory pełne 3 miesiące (pisałem w wolnym czasie).

#naukaprogramowania #android #gamedev #gry
-PPP- - hej Mirki będzie małe #chwalesie pod tag #programowanie

Właściwie to obawi...
  • 22
@AKAPony: @MRacheron: Huh, nie rozumiem?

nie zamierzam zarobić na tym nawet grosza. Assety wziąłem ze stronek internetowych które jak na razie stoją, więc to chyba nie jest nielegalne, ale jak chcecie mnie #!$%@?ć to próbujcie xD najwyżej resztę życia spędzę w pierdlu, może tam też da się kodzić? :/
@AKAPony: spoko spoko, dzięki z info, do gamedevu mnie raczej nie ciągnie. Specyfika tej branży jest taka że jeśli już to wolałbym założyć własną firmę niż starać się o pracę. No a sprawy żadnej nie będzie, bo w najgorszym wypadku jutub usunie mi filmy, nigdzie indziej w internecie tej gry nie znajdziesz, choć niby chciałbym wrzucić na githuba żeby prosić o code review, ale #yolo, najwyżej powiecie mojej babci że
@-PPP-:
Dobra robota.

Rozważ opisanie wybranych doświadczeń lub problemów, na które rozwiązałeś lub zdobyłeś podczas projektu, ponieważ to będzie bardzo ciekawe.

Powodzenia.
Rozważ opisanie wybranych doświadczeń lub problemów, na które rozwiązałeś lub zdobyłeś podczas projektu, ponieważ to będzie bardzo ciekawe.


@FNwsk: Hej, dzięki :)

Na pewno jest kilka wycinków kodu, z których jestem dumny i chętnie bym je pokazał światu. Co do problemów to oczywiście była cała masa, ale nie wiem czy potrafiłbym je przedstawić bez kilku stron wstępu, w którym wyjaśniam podstawy budowy silnika.

Mogę przejrzeć kod i pomyśleć czy jestem w
Wszystko spoko, ale szkoda, że nie wziąłeś jakichś darmowych assetów żeby stworzyć coś bardziej własnego. Takiego mariana można zemulować kilkoma emulatorami więc w sumie sztuka dla sztuki i ryzyko dojechania przez Nintendo :P


@Pan_wons: wiem wiem, znam tę stronkę dobrze bo kilka razy coś z niej brałem. Taki był pierwotnie plan właśnie, aby napisać własną platformówkę z tymi assetami, ale skończyło się na Marianie z prostej przyczyny: ja jestem sam i
@-PPP-: Jak ten silnik ogólnie zaprojektowałeś? Opierałeś go przykładowo o coś w stylu wzorca ECS? Masz może jakieś porady/doświadczenia jeśli chodzi o projektowanie tego typu rzeczy? :)
Jak ten silnik ogólnie zaprojektowałeś? Opierałeś go przykładowo o coś w stylu wzorca ECS?


@kompresja: Dokładnie tak. Wzorce ECS oraz Observer to chyba takie główne filary o które oparłem całą architekturę.

Miałbyś może jakieś porady/doświadczenia jeśli chodzi o projektowanie tego typu rzeczy?


Nie wiem czy czuję się wystarczająco kompetentny aby udzielać innym porad. Co prawda do tego silnika przymierzałem się już około 2 lata podczas których zrobiłem (tak na szybko, nic
@-PPP-: @Pan_wons: Tak tylko przypomnę, że na super mario nintendo dalej zarabia sprzedając je na virtualnej konsoli 3DSa, więc ryzyko dojechania za remake tego jest wysokie.
A ninny serio dostało jakiejś wścieklizny.

jakie technologie wykorzystywales? Czekam na kod silnika na githubie ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@uzytkownikTHCE: Właściwie to wszystko opiera się o natywne API Androida. Klasa silnika dziedziczy po SurfaceView i uruchamia pętlę wyciągającą z niego co kilka milisekund Canvas (jest też opcja synchronizacji pionowej) i od tej pory wszystko jest już na mojej głowie :)

Postaram się pamiętać aby Cię zawołać jak będę udostępniał kod :D