Aktywne Wpisy
Szaupau +81
Kurcze, jestem naprawdę podekscytowany. W końcu, po wielu latach udało mi się w końcu osobiście trafić na Janusza OLX'a :)
#olx #januszebiznesu
#olx #januszebiznesu
cirilla1989 +173
Dzisiaj stuknelo mi 9 lat na wykopie. Jedno mogę stwierdzić z pewnościa, po tak długim stażu tutaj - z roku na rok to miejsce jest coraz większym #!$%@?. Portal szowinistow i zarazem płaczkow którym baba nie chce dać p***y, szczujnia prowadzona przez różne służby do siania propagandy i możnaby wymieniać do usranej smierci a szkoda mi nerwow. Amen
#gownowpis #takaprawda #wykop
#gownowpis #takaprawda #wykop
Właściwie to obawiam się, że nikogo specjalnie tym filmem nie zainteresuję, bo każdy kto umie czytać zapewne widział już tę grę i grał w nią wiele razy, ale jestem właśnie na finiszu tworzenia Androidowego remake'u Super Mario Bros z 1985.
Gra stoi na moim autorskim silniku 2D. Silnik jest bardzo ogólny i zamierzam napisać na niego kilka gier różnego typu aby to udowodnić. Pierwszą większą (bo z mniejszych jest już Pong) z nich ma być właśnie ten Marian.
Chodzi o to że jest to w sumie projekt życia dla mnie, trochę uwieńczenie mojej wieloletniej nauki programowania (niedługo idę do swojej pierwszej pracy i chciałbym ten projekt pokazywać potencjalnym pracodawcom).
Oczywiście jest jeszcze sporo pracy: nie można jeszcze na tę chwilę zamienić się w ognistego Mariana, nie ma tych śmiesznych żółwików które można kopać, nie ma zliczania punktów i wielu innych mniejszych lub większych rzeczy, ale to jest właściwie formalność, na ten moment wiem już że to tylko kwestia czasu.
nie wiem co jeszcze tu napisać - jestem cholernie napalony na ten projekt, włożyłem w niego całe serce, za jakiś czas chciałbym udostępnić kod i poprosić ludzi o recenzje. Starałem się jak mogłem aby kod był dobrej jakości, stosowałem się do wszystkich dobrych praktyk na ile tylko umiałem, ale moim marzeniem jest spojrzeć na niego za kilka lat i powiedzieć sobie "jaki ja wtedy byłem głupi" :) bo to będzie świadczyć o tym że ciągle się rozwijam.
jeśli macie jakieś pytania to chętnie odpowiem, jak skończę to mógłbym wrzucić jeszcze film np. z przechodzenia klasycznego World 1-1. Stworzenie całego silnika i gier zajęło mi do tej pory pełne 3 miesiące (pisałem w wolnym czasie).
#naukaprogramowania #android #gamedev #gry
nie zamierzam zarobić na tym nawet grosza. Assety wziąłem ze stronek internetowych które jak na razie stoją, więc to chyba nie jest nielegalne, ale jak chcecie mnie #!$%@?ć to próbujcie xD najwyżej resztę życia spędzę w pierdlu, może tam też da się kodzić? :/
dodatkowo nie utrzymają się duże serwisy używające assetów:
http://polygamia.pl/nintendo-jeszcze-mocniej-przykreca-srube-ponad-pol-tysiaca-fanowskich-projektow-zniknie-z-serwisu-gamejolt/
Dzięki za info! :D tego się nie spodziewałem, poważnie, hahaha
Dobra robota.
Rozważ opisanie wybranych doświadczeń lub problemów, na które rozwiązałeś lub zdobyłeś podczas projektu, ponieważ to będzie bardzo ciekawe.
Powodzenia.
@FNwsk: Hej, dzięki :)
Na pewno jest kilka wycinków kodu, z których jestem dumny i chętnie bym je pokazał światu. Co do problemów to oczywiście była cała masa, ale nie wiem czy potrafiłbym je przedstawić bez kilku stron wstępu, w którym wyjaśniam podstawy budowy silnika.
Mogę przejrzeć kod i pomyśleć czy jestem w
Moim zdaniem, medium bez znaczenia, jeżeli są chętni na przeczytanie.
Ewentualnie, github umożliwia wygodne tworzenie stron lub blogów:
https://pages.github.com/
Przykład strony z artykułami, które ktoś pisze:
http://colah.github.io/
@Pan_wons: wiem wiem, znam tę stronkę dobrze bo kilka razy coś z niej brałem. Taki był pierwotnie plan właśnie, aby napisać własną platformówkę z tymi assetami, ale skończyło się na Marianie z prostej przyczyny: ja jestem sam i
@kompresja: Dokładnie tak. Wzorce ECS oraz Observer to chyba takie główne filary o które oparłem całą architekturę.
Nie wiem czy czuję się wystarczająco kompetentny aby udzielać innym porad. Co prawda do tego silnika przymierzałem się już około 2 lata podczas których zrobiłem (tak na szybko, nic
A ninny serio dostało jakiejś wścieklizny.
@uzytkownikTHCE: Właściwie to wszystko opiera się o natywne API Androida. Klasa silnika dziedziczy po SurfaceView i uruchamia pętlę wyciągającą z niego co kilka milisekund Canvas (jest też opcja synchronizacji pionowej) i od tej pory wszystko jest już na mojej głowie :)
Postaram się pamiętać aby Cię zawołać jak będę udostępniał kod :D