Wpis z mikrobloga

Na niskopoziomowych bibliotekach byle gówno zabiera mnóstwo czasu jednak :D
Powoli dłubię klona Blobby Volley przy użyciu C++ i lekkiej biblioteki graficznej(nie growego frameworka) SFML.
Trzeci dzień:
https://vid.me/865Z
Dzień drugi:
https://vid.me/2Qi1
Repo projektu: https://github.com/Leinnan/VolleySFML\
#gamedev XD #leinnanblends #cpp #programowanie #sfml
Pobierz
źródło: comment_n5oFKwnUytpFt83dagJRNUQEile0KFxj.jpg
  • 15
@Leinnan: Zawsze mnie zastanawia dlaczego w erze silników do gier niektórzy jednak decydują się na SFML, SDL czy Allegro. Czym się kierowałeś?
Poza tym to powodzenia i łap plusa :)
@4191727801: Manjaro XFCE.

Czym się kierowałeś?


@Kozun: Głównie chęcią nauki. Gdyby moim celem było głównie stworzenie gry to wybrałbym GodotEngine.
@kalectwo: Tak, według mnie SFML jest dosyć niskopoziomowe, oczywiście nie jest to poziom czystego OpenGLa, ale IMO blisko wystarczająco ( ͡° ͜ʖ ͡°) No i ludzie czasami korzystają z OpenGLa razem z SFML(sam chyba tak zrobię z czasem do 3D).
Swoją drogą z czego korzystasz
@Kozun: nie każdy chce by jego gierka z 10 elementami zajmowała kilkaset MB i wymagała nowego procka by odpalić. A z unity i pokrewnymi to tak trochę wygląda...
Ale ja bym pewnie się uczył pisząc w samym OpenGL (+ akieś glewy czy inne) (albo raczej tak robiłem) bo chciałbym się tego nauczyć
@Leinnan: Żeby jeszcze karty graficzne były obiektowe, a nie oprogramowywane przy użyciu makroassemblera jakim tak naprawdę jest OpenGL (czy to którekolwiek jego API w różnych językach programowania czy to GLSL/Cg/HLSL) to świat byłby piękny;)
@Leinnan: Cóż, ktoś na tym świecie musi przechodzić przez gównodokumentację rozszerzeń udostępnianych przez producentów kart i złożenie tego opakowania tak, żeby się to raczyło skompilować się i zadziałać :D Pewnie sam wiesz, jak wspaniale się debuguje kod shaderów.
@Leinnan: To taka ginekologia w programowaniu, tylko zamiast wziernika masz funkcję co możesz odpytać czy jest spoko, a jak nie to dać wskaźnik na obszar w pamięci żeby Ci zwróciła komunikat o błędzie. Czysta rozkosz xD
@Leinnan: Jestem poważnie ciekawy, czy ludzie co robią w AAA pisząc engine'y i mają hotline do Nvidii dostają jakąś debugową wersję driverów i sensowne API do debugowania tego wszystkiego.